Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@10:04:51 GMT

ایجاد وزارت گردشگری سال 97 در مجلس پیگیری می شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۸۹۰۸

ایجاد وزارت گردشگری سال 97 در مجلس پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جبار کوچکی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در سرسرای همایش های تالار گلایول کرمانشاه افزود: مجلس با تشکیل این وزارتخانه به دنبال ثبات مدیریتی در حوزه گردشگری است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تاکنون چهار بار رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تغییر کرده است، گفت: در دولت پیشین روسای این سازمان بیشتر از چهار بار تغییر کرد و این نوع بی ثباتی مدیریتی به حوزه گردشگری آسیب می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد که دولت در کل موافق تشکیل وزارت گردشگری است اگرچه در بخش هایی از دولت مخالفت هایی وجود دارد اما در مجموع تشکیل این وزارتخانه کار سنگینی است و اکنون کمیسیون ویژه ای را در مجلس برای پیگیری این وزارتخانه تشکیل داده ایم و کار را دنبال می کنیم.
وی پیام نخست تشکیل این وزارتخانه را ثبات مدیریتی در این حوزه دانست و اظهار کرد: هدف دیگر مجلس در راه اندازی این وزارتخانه نظارت بر فعالیت و هزینه کرد بودجه در این مجموعه است.
کوچکی نژاد با بیان اینکه در 10سال آینده اقتصاد دنیا به ویژه ایران متکی به گردشگری می شود، گفت: باید به دنبال ثبات مدیریتی در حوزه گردشگری کشور باشیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشکیل نظام گردشگری و پیگیری بیمه راهنمایان گردشگری را نیز در دستور کار مجلس دانست و یادآوری کرد که مجلس با جدیت به دنبال رفع مشکلات بیمه این افراد است.
وی تاکید کرد: در تبصره 6 الحاق 7 بودجه سال 97 کشور مشکل بیمه راهنمایان گردشگری را برطرف می کنیم.
کوچکی نژاد در ادامه با بیان اینکه تمام ارکان دولت تقویت و توسعه صنعت گردشگری در کشور را پذیرفته اند، گفت: صنعت گردشگری در رفع مشکلات کنونی جامعه از جمله بیکاری، درآمدزایی و توجه به معیشت مردم یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار است.

**لزوم رفع موانع فعالیت تشکل های گردشگری
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس در حوزه قانونگذاری و دولت در حوزه اجرایی باید موانع را بر سر راه تشکل های گردشگری بردارند تاکید کرد که این تشکل ها می توانند در رونق صنعت گردشگری ایران در دنیا نقش آفرینی کنند و ما را به نقطه قابل قبولی برسانند.
کوچکی نژاد همچنین با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به دنبال واگذاری امور به مردم و تشکل های مردمی هستیم، افزود: انجمن راهنمایان گردشگری یکی از تشکل های فعال غیردولتی در حوزه گردشگری است که مجلس این تشکل را حمایت می کند و انتظار داریم انجمن نیز در راستای آموزش راهنمایان به دانش روز دنیا و آشنایی هرچه بیشتر و بهتر با فرهنگ، طبیعت و جاذبه های کشور تلاش کند.
او به نقش آفرینی مردم استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: این استان از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که همه باید تلاش کنیم این جاذبه ها به مردم معرفی شوند.
یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور 450 نفر از اول اسفند در کرمانشاه آغاز شده و فردا جمعه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.
استان کرمانشاه با حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2 هزار و 200 اثر از این تعداد ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر جهانی کرمانشاه به شمار می رود.
3033/6033
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

شهردار یزد گفت: ایجاد اتحادیه شهرداران بر روند فعالیت ۱۴۰۰ شهرداری تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی، امروز_ سی‌ام فروردین_ در حاشیه یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در مشهد مقدس در حال برگزاری است اظهار کرد: در مجمع کلانشهرها به بررسی مسائل کلان مربوط به مدیریت شهری در سراسر کشور پرداخت می‌شود.

وی افزود: در اجلاسیه‌ای که در مشهد برگزار شد موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفت که برخی از آن‌ها می‌تواند بر ۱۴۰۰ شهرداری سراسر کشور تأثیر مستقیم بگذارد.

شهردار یزد ادامه داد: ایجاد اتحادیه شهرداری‌ها موضوعی است که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره مستقیم شده از این جهت شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها امروز به بررسی ابعاد مختلف ایجاد این اتحادیه پرداختند.

محی‌الدینی افزود: افزایش هماهنگی بین کلانشهرها و مراکز استان‌ها در جریان برگزاری دهه کرامت دیگر دستور کار این جلسه بود.

کد خبر 745893

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش