Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ مصر به طور موقت گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه را بازگشايي کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني پرس تي وي، اين اقدام در حالي صورت گرفت که يک دهه محاصره نوار غزه به دست اسرائيل موجب تشديد مشکلات فلسطيني هايي شده است که به کمک هاي بشردوستانه و دارو دسترسي ندارند.
بر اساس گزارش خبرنگار پرس تي، مصر از روز چهارشنبه گذرگاه رفح واقع در شمال اين کشور و هم مرز با نوار غزه را بازگشايي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفح که در منتهي اليه جنوب نوار غزه واقع است، با دور زدن گذرگاههاي تحت کنترل اسرائيل، تنها دروازه نوار غزه رو به دنياي خارج است. اما گشايش موقت رفح، اين امکان را براي صدها نفر فراهم مي کند تا از اين منطقه محاصره شده خارج يا به آن وارد شوند.
در حال حاضر، هزاران نفر همچنان در هر دو سوي اين گذرگاه که تحت کنترل مصر است، سرگردان هستند.
در زمان گشايش قبلي اين گذرگاه در اوايل اين ماه، کمتر از هزار نفر توانستند از نوار غزه خارج شوند.
يک فلسطيني ساکن غزه گفت: «ما بايد بتوانيم آزادانه و بدون محدويت سفر کنيم. شرايط دشوار است، و بيشتر اوقات اين گذرگاه بسته است. گشايش موقت براي ما کافي نيست.»
يک فلسطيني ديگر گفت: «من فقط اميدوارم جهان متوجه رنج و مشکلات ما بشود و با ما همدردي کند. همه در غزه به خاطر شرايط غيرانساني محاصره رنج مي کشند. اما متاسفانه جهان همچنان چشمان خود را بر روي بدبختي ما بسته است.»
بنا بر اعلام ديده بان حقوق بشر، اقدام مصر در بسته نگه داشتن گذرگاه مرزي رفح با غزه، موجب محدوديت حرکت و تحميل رنج و مشکلات براي مردم غزه شده است.
«کميته مردمي عليه محاصره» از مصر خواست براي کمک به مردم غزه، گذرگاه رفح را به طور دائم باز نگه دارد.
جمال الخضري، رئيس اين کميته گفت: «غزه تحت محاصره خفقان آوري است و بسته نگه داشتن اين گذرگاه، فقط موجب وخيم تر شدن وضعيت غم انگيز بشردوستانه موجود براي فلسطيني ها در غزه مي شود. اگر گذرگاه رفح به طور دائم گشايش يابد، به طور قطع رنج مردم کاهش خواهد يافت، و به پايان بحران اقتصادي و انساني در نوار غزه کمک خواهد کرد.»
مصر مدعي است که بسته نگه داشتن گذرگاه رفح به خاطر اوضاع بي ثبات امنيتي در شبه جزيره سينا است. فسطيني ها نيز مصر را به اين متهم مي کنند که به بازيچه دست اسرائيل تبديل شده است.
مصر از سال 2007 بيشتر اوقات گذرگاه رفح را بسته نگه داشته است. محدوديت هايي که مصر اعمال مي کند، رنج و مشکلات حدود دو ميليون ساکن غزه را افزايش مي دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار یحیی، سرمربی موقت تراکتور شد

در حالی که صحبت از توافق یحیی گل‌محمدی با زنوزی بود، مربی پیشین پرسپولیس و عضو فعلی کادرفنی تیم ملی به عنوان سرمربی موقت تراکتور انتخاب شد!

به گزارش تابناک ورزشی، مسئولان باشگاه تراکتور تبریز حمید مطهری را به عنوان مسئول فنی تیم و سرمربی موقت در بازی یا بازی های پیش رو انتخاب کردند. این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای بر آمدن یحیی در پایان فصل باشد. همچنین احتمال کنارگذاشتن برخی از ستاره‌های فعلی تراکتور مثل عبدی، شجاع خلیل‌زاده و سیامک نعمتی در پایان فصل نیز بسیار قوی است.

تراکتوری‌ها که به‌دنبال جذب یحیی گل‌محمدی هستند تصمیم گرفتند تا زمان برطرف شدن مشکلات حضور او در این تیم مطهری را به عنوان مسئول فنی انتخاب کنند. احتمال اینکه مطهری تا پایان فصل سرمربی بماند، زیاد است.

 مطهری که یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی نیز است با حضور در تبریز تمرینات تراکتور را زیر نظر خواهد گرفت. احتمالا او از امیر قلعه‌نویی اجازه لازم را گرفته است. 

دیگر خبرها

  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور شد
  • دستیار یحیی، سرمربی موقت تراکتور شد
  • مطهری سرمربی موقت تراکتور شد
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین