Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندانیان زن جرائم غیر عمد که معمولاً به دلیل مشکلات مالی و بدهکاری گرفتارشده‌اند دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند و خانواده و فرزندان آنان دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه مافی رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با زنان خبر گفت: حمایت از زندانیان زن جرائم غیر عمد یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید به آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:دولت و مجلس از زنان زندانی جرائم غیر عمد حمایت می‌کند و با تلاش نمایندگان زن مجلس در بودجه 97 مبلغ هزار میلیارد ریال برای آزاد سازی زندانیان به ستاد دیه اختصاص داده شد.

مافی با اشاره به مادران زندانی بیان کرد: مادرانی که به دلیل مشکلات مالی یا دیه در زندان گرفتارشده‌اند برای بازگشت به خانواده نیازمند توجه جدی هستند که امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکل آنان رفع شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بد سرپرست زندانی که مشکل مالی دارند ضروری است، برای بازگشت به خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند حمایت هستند.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در مورد جرائم مالی اذعان داشت: بسیاری از زندانیان به دلیل جرائم مالی گرفتارشده‌اند و بانوانی که در این راستا زندانی می‌باشند به علت عدم حضور در خانواده و دوری از فرزندان دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر زمینه بازگشت زندانیان زن با محکومیت‌های مالی در خانه و خانواده ایجاد شود که خوشبختانه کمک دولت، مردم و خیرین کارساز بوده است.

مافی در مورد آسیب‌های رفتاری فرزندان زنان زندانی یادآور شد: به دلیل زندانی شدن مادران آرامش خانواده به هم می‌ریزد، فرزندان دچار آسیب‌های رفتاری و سرخوردگی می‌شوند و روابط زوجین با مشکل مواجه می‌گردد.

وی افزود: آسیب‌های خانه به جامعه منتقل می‌شود و تبعات بدتری خواهد داشت، در این راستا برای آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد دولت مکلف است مبلغ هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن نیازمند، قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این منابع با انتشار تصاویری اعلام کردند، زندانیان در سلول‌های خود تحصن کرده و اقدام به آتش زدن وسایل کردند.

پلیس ضد شورش بعد از مدتی درگیری با زندانیان اوضاع را در زندان به کنترل خود در آورد. در این درگیری ۴ زندانی زخمی‌شدند.

کد خبر 845885 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل زندان رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم