Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قدرت اخوان اکبری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص هفته ملی سلامت مردان اظهار کرد: پویش هفته ملی سلامت مردان ایران، از سال 1388 در هفته نخست اسفندماه با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و مداخلات تشخیصی و درمانی گروه‌های مختلف جامعه ویژه اولویت‌های سلامت مردان کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی‌های انجام شده، آمار بیماری‌ها و آسیب مردان را در همه سنین بیش از دیگر گروه‌ها نشان می‌دهد؛ این در حالی است که ارتقای سلامت مردان در مقام نیروی کار جامعه سبب استحکام و توسعه کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: به دلیل شیوع عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد یا بالا بودن فاکتورهایی نظیر استرس شغلی در بین مردان، این گروه، نسبت به زنان در معرض عوامل خطر محیطی و شغلی بیشتری قرار دارند.

وی ادامه داد: امروزه در کنار مشکلات روانی اجتماعی، شاهد شیوع کم‌تحرکی و تأثیر آن بر تمامی ابعاد سلامت جامعه و در پی آن افزایش عوامل خطری چون فشار خون، دیابت و چاقی، عوارض اسکلتی و عضلانی، همچنین بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان‌ها به عنوان مهم‌ترین علل مرگ و میر هستیم که بر این اساس ستاد برگزاری هفته سلامت مردان، موضوع فعالیت بدنی را محور اصلی پویش سال‌جاری برگزیده است.

اخوان اکبری گفت: امسال شعار "ورزش؛ کلید طلایی سلامت مردان" از سوی ستاد تعیین شده است و برای ایجاد فرصت کافی برای انجام فعالیت‌ها در راستای اهمیت سلامت مردان یک شعار ویژه نیز برای هر یک از روزهای این هفته، در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ع

ورزش کلید طلایی سلامت مردان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با شاعر و پژوهشگر ادبی استان در شهرستان نمین اظهار کرد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل بیان کرد: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌ها است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های «احد پیشگر» خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت‌های مؤثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره‌مند شویم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

کد خبر 6085664

دیگر خبرها

  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت آینده سازان کشور نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر
  • تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل