Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@23:31:04 GMT

تحجر؛ ابزار دشمن برای ناکارآمدی دین است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۱۵۱

به‌ گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، در چهارمین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی که با محوریت تبیین منشور روحانیت و حوزه انقلابی، امروز، سوم اسفندماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، تحجر را ابزار دشمن برای استعمار و سلطه بر جهان اسلام و‌ کشورهای جهان سوم دانست و اظهار کرد: مدرنیزاسیون، به عنوان جریانی فرهنگی و فکری که نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و‌ سبک زندگی فردی در غرب را تأمین می‌کرد، پس از به‌ وجود آمدنش، ابزار سلطه غرب بر دنیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیاده‌کردن جریان مدرنیزاسیون در کشورها، باعث ایجاد و‌ تقویت سلطه سیاسی و نظامی غرب شد، ادامه داد: غرب به دنبال آن بوده و هست که اصول مدرنیسم را به عنوان اصول فکری و اعتقادی مردم نهادینه کند و از این طریق اهداف خود را محقق سازد.

فرهنگ‌های بومی، مانع توسعه مدرنیزاسیون
آیت‌الله علم‌الهدی با اظهار اینکه وجود «فرهنگ‌های بومی» از نگاه غرب مانعی برای توسعه مدرنیزاسیون به شمار می‌رفت، اضافه کرد: غرب در ابتدا درصدد آن بود که با فرهنگ‌های بومی مبارزه کند و اصول و‌ مبانی آن‌ها را از بین ببرد و‌ در مواردی نیز، فرهنگ بومی نتوانست جامعه را به لحاظ نظام‌سازی سیاسی و اجتماعی تامین کند که باعث شد مدرنیزاسیون از این فرصت استفاده کرده، فرهنگ را از بین ببرد و بر مردم مسلط شود.

ناتوانی غرب در مقابله با مبانی اصلی اسلام
وی در ادامه با اشاره به ناتوانی غرب در مقابله با مبانی اصلی اسلام با ابزار مدرنیزاسیون، بیان کرد: آنچه باعث شد مردم در برخی کشورها به مدرنیزاسیون تن دهند، ناکارآمدی اصول فکری و فرهنگی آنان برای نظام‌سازی، تنظیم زندگی اجتماعی و رساندن جامعه به توسعه علم و فناوری بود اما وقتی دشمن دید که اسلام به عنوان جریانی فکری و فرهنگی که بر دل و ذهن مردم حاکمیت دارد، توانسته نظام‌سازی کامل و جامعی نسبت به مسائل معیشتی و رشد ایجاد کند، از راه دیگری وارد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ناکارآمد جلوه‌دادن دین را روش مقابله غرب با اسلام دانست و‌ افزود: در تاریخ استعمار فرانسه و بریتانیا می‌بینیم که آنان با ترویج اصول مدرنیسم درصدد ناکارآمد جلوه‌دادن دین در توسعه علم‌ و فناوری بوده‌اند.

معنای تحجر
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تحجر باعث ناکارآمد جلوه‌دادن دین و مانع پویایی دین است، اظهار کرد: تحجر به این معناست که مسلمان به اصول خاصی وابسته باشد، این اصول در او رسوب کند و‌ راه را برای برداشت جدید ببندد که در همین راستا غرب با ترویج تحجر به دنبال آن بود که مانع گرایش مردم به دین شود.
وی با اظهار آن‌که جامعه دینی هر زمان در عرصه تحول اجتماعی و سیاسی قرار می‌گرفته، با موانعی مواجه می‌شده است، ادامه داد: مثلا در جریان ملی شدن صنعت نفت، برخی مخالفت‌ها و‌ جبهه‌گیری‌ها از سوی جریان‌های مختلف دینی در کشور را شاهد بودیم.
وی در پایان سخنانش بار دیگر تاکید کرد: تنها راهی که دشمن می‌تواند دین را از رقابت با مدرنیزاسیون منصرف کند‌ یا دین را شکست دهد، ترویج تحجر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین

یک رسانه عبری زبان از ناکارآمدی و شکست عملکرد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در جنگ اوکراین پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان گلوبس در گزارشی نوشت، اکثرهواپیماهای کوچک تولید شرکت‌های آمریکایی که به اوکراین ارسال شده در مقابل فناوری روسی شکست خورده و ناکام مانده‌اند و به دلیل مشکلات فنی متعدد امروز به ابزاری بسیار گرانقیمت وغیر مقرون به صرفه تبدیل شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که شرکت Skydio صدها فروند از بهترین هواپیماهای بدون سرنشین خود را به اوکراین ارسال کرده است، اما در نتیجه جنگ الکترونیکی روسیه تمامی پهپادهای ساخت شرکت Skydio از مسیر خود منحرف شدند و همین امر باعث شد تا شرکت به دنبال تولید یک ناوگان جدید بیافتد.

گلوبس در ادامه گزارش خود که در شماره امروز سه شنبه آن منتشر شد، افزود: اکثر پهپادهای کوچک متعلق به این شرکت دانش بنیان آمریکایی در ماموریت‌های جنگی خود شکست خوردند امری که باعث شد امیدهای این شرکت برای افزایش فروش خود، به نا امیدی تبدیل شود.

این امر خبر بدی هم برای پنتاگون محسوب می‌شود که نیازمند هزاران فروند پهپاد و کواد کوپتر کوچک است.

به گفته مدیران اجرایی این شرکت، اوکراینی‌‌هایی که در خطوط مقدم فعالیت می‌کنند، مسئولین دولتی اوکراین و مسئولین دفاعی سابق آمریکا، این هواپیماهای بدون سرنشین ساخت آمریکا به طور کلی بسیار گران از آب در آمده‌اند و به مشکلات فنی آنها بسیار زیاد است در حالی که تعمیر آن هم پیچیده و دشوار است، این ناکارآمدی آنقدر زیاد است که دولت اوکراین مجبور شد به دنبال خرید تولیدات ارزان قیمت چینی برود تا خلأ در این زمینه را پر کند.

مسئله به حدی جدی شده است که آدام برای مدیر عامل شرکت Skydio هم اعتراف کرد، امروز در اوکراین این برداشت در مورد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی وجود دارد که قابلیت تعامل با سامانه‌های دیگر را ندارد اما باید بگویم که هواپیماهای شرکت ما یک سکوی کاملا موفق برای خط مقدم نیستند.

رسانه عبری زبان همچنین خبر داد، این شکست در حالی به ثبت می‌رسد که طی دو سال گذشته حدود 300 شرکت فن‌آوری در ایالات متحده تلاش کردند تا هواپیماهای بدون سرنشینی با ویژگی هوش مصنوعی تولید کنند و در این رابطه 2.5 میلیارد دلار هم سرمایه جمع آوری کردند.

اما مسئولین اوکراینی به این نتیجه رسیدند که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قادر به عبور از تله جنگ الکترونیک روسیه نبوده و در مقابل اختلال در جی پی اس دچار مشکل می‌شوند، بارها مشکلاتی در از زمین برخواستن آنها صورت گرفته و موارد بسیاری زیادی دیگر به آشیانه باز نگشتند، برد اعلامی خود را پاس نکرده و نتوانستند بار اعلام شده را حمل کنند.

تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامیبررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • دشمن ذلت را در عملیات«وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • چرا روز ارتش؟
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است + فیلم
  • «وعده صادق» نویدبخش روزهای بهتر برای جهان اسلام است
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد