Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش بهداشت و درمان شهرهای اصفهان و خمینی شهر با کمبود نیرو مواجه است و باید مسئولان سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه برای رفع این مشکل توجیه شوند.

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 174 تخت خوابی 9 دی منظریه خمینی شهر افزود: باید سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه متقاعد شوند تا با تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای برنامه ای و پرستاران این مشکل را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مشکل کمبود پرستار در کشور گفت: بخشی از رضایتمندی مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و بیمارستان ها به ارائه خدمت مربوط می شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران بطور عادی 2 برابر کار می کنند گفت: باید با کمک نمایندگان مجلس در این زمینه گشایشی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه بخاطر خطای فردی پیش آمده در چند ماه پیش (موضوع باز کردن بخیه صورت کودکی درمراجعه به یکی از بیمارستان های خمینی شهر) از مردم خمینی شهر عذرخواهی می کنم گفت: برای خدمت به مردم این شهرستان باید بیش از این تلاش کرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر بیمارستانی زیبا، مجهز و با کادری مجرب آماده خدمت به مردم است گفت: این بیمارستان در کمتر از یکصد روز و کمترین زمان ممکن راه اندازی شد.
وی گفت: امیدواریم بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر هم زودتر بازسازی، نوسازی و تجهیز شود ‌.
وزیر بهداشت با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر با 350 هزار نفر جمعیت به 800 تخت بیمارستانی احتیاج دارد گفت: بیمارستان اشرفی با 96 تخت، بیمارستان 9 دی منظریه با 174 تخت و بیمارستان ساعی در آینده با 250 تخت نمی تواند کمبود تخت بیمارستانی این شهرستان را رفع کند و تا سال 1404 هنوز کمبود تخت خواهیم داشت و باید به فکر بیمارستان چهارم در این شهرستان باشیم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تکمیل پروژه های دولتی بطور معمول حدود 20 سال بطول می انجامد گفت: بیمارستان ساعی خمینی شهر باید با همت خیرین تکمیل و تجهیز شود.
وی همچنین افزود: اورژانس بیمارستان 9 دی منظریه هم باید توسعه پیدا کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش کوچکی از کار بهداشت و درمان وابسته به ساختمان و تجهیزات است گفت: غمخواری، محبت و وظیفه شناسی در حد اعلای پرسنل بهداشت و درمان کشور وجود دارد.
قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: در فرصت بعدی با همت خیرین شهرستان خمینی شهر، بیمارستان ساعی این شهرستان افتتاح و بیمارستان شهید اشرفی هم تجهیز و مرمت شود تا بتوانیم بخشی از نیاز مردم را تامین کنیم.
در حاشیه این مراسم سهیلا جورکش از قربانیان اسید پاشی در اصفهان با قدردانی از وزیر بهداشت، توسط دکتر قاضی زاده هاشمی مورد معاینه سرپایی قرار گرفت.
بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر با 10 میلیارد تومان هزینه و 174 تحت بیمارستانی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
شهرستان خمینی شهر اصفهان با 350 هزار جمعیت دارای هم اکنون دارای 224 تخت بیمارستانی است که به نسبت جمعیت برای رسیدن به حد مطلوب و استاندارد به 500 تخت دیگر نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت شب گذشته ( چهارشنبه شب ) وارد اصفهان شد و از مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان بازدید کرد و در جریان روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز درمانی قرار گرفت .
ت/6994/7150 / 1339

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در این استان خبر داد و گفت: کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی، مسئولیت اداره کل انتقال خون است.

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی، مسئولیت و مأموریت اصلی اداره کل انتقال خون است و تلاش می‌شود تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند و به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی هشت و ۹ هستند و این کمبود فاکتور، علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده‌ی رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است که ۶۷۸۷ واحد (۴۵ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور هشت) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹) مصرف شده است.

دهراب پور گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 745089

دیگر خبرها

  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان