Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پیام آزاده در حاشیه همایش تازه های ایمونوآنکولوژی گفت: شایع ترین سرطان های دنیا، سرطان های دستگاه گوارش هستند. یکی از بدترین سرطان های بشر در طول تاریخ، سرطان پانکراس بوده است که خوشبختانه شیوع آن در ایران کم است.

وی افزود: سرطان معده که نوعی از سرطان دستگاه گوارش به شمار می آید در ایران بسیار شایع است و کشنده ترین نوع سرطان در کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از علل آن این است که غربالگری انجام نمی شود اما می بایست به علائم این بیماری نظیر نفخ، خونریزی های دستگاه گوارش و ... توجه کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در صورت مشاهده بزرگ شدن بی علت شکم، حتما فرد می بایست آزمایشاتی را انجام دهد، زیرا این نوع سرطان در مراحل اولیه کاملا قابل کنترل است. سرطان روده و معده به علت خالی بودن فضاهای داخلی آن به راحتی قابل تشخیص نیست و معمولا توده سرطانی آنقدر بزرگ می شود که در فضای بدن مشخص شود که آن زمان هم برای درمان دیر است.

این متخصص رادیوآنکولوژی اظهار کرد: ۴۰ تا ۶۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند. فاکتورهای تهدیدکننده ابتلا به سرطان در کشور ما بسیار زیاد هستند که از جمله آنها می توان به دخانیات اشاره کرد. دخانیات ۹۰ درصد از علل سرطان ریه را تشکیل می دهد.

وی گفت: مدتی پیش اولین کودک مبتلا به سرطان خون غیر قابل درمان، با روش ایمونولوژی درمان شد. هزینه یک آمپول آن حدود ۴۵۰ هزار دلار بود که مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل بهترین روش همان پیشگیری است.

آزاده ادامه داد: تحرک کافی حدودا روزی ۳۰ دقیقه، رژیم و تغذیه غذایی مناسب و عدم مصرف دخانیات می تواند تا حدود زیادی از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مصرف دخانیات در کشور ما بسیار بالاست و امیدوارم با افزایش قیمت سیگار و افزایش نرخ مالیات بر آن، مصرف سیگار در کشور ما کاهش یابد.

آزاده گفت: چندی پیش اثبات شده که نوشیدنی داغ می تواند ریسک سرطان مری را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: ۵۰ درصد مردم کشورمان دچار کم تحرکی هستند و ۳۵ درصد از مردم نیز کاملا بی تحرک هستند که این می تواند زمینه ساز بیسیاری از بیماریها باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی قرار است برای پنجمین بار در دو سال اخیر به عنوان سرمربی سپاهان برابر پرسپولیس قرار بگیرد و این در حالی است که ژوزه مورایس تاکنون ۲ پیروزی مقابل پرسپولیس به دست آورده که هر دو در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده و البته یک شکست در جام حذفی و یک مساوی در لیگ برتر هم برابر پرسپولیس در کارنامه او ثبت شده است. 

فصل گذشته مورایس در جام حذفی ۴-۲ مغلوب پرسپولیس شد، اما در لیگ برتر یک مساوی مقابل این تیم به دست آورد و یک پیروزی هم در کارنامه‌اش ثبت شد. امسال هم مورایس بازی رفت را از یحیی گل‌محمدی برد و حالا باید مقابل دستیار سابق او قرار بگیرد. خیلی‌ها عقیده دارند این آخرین فرصت مورایس و سپاهان برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ برتر است و اگر آن‌ها نتوانند پیروز شوند بعد از این بازی باید تمام توان و تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارند.

جایی که خبری از پرسپولیس و استقلال نیست و تیم‌هایی، چون سپاهان، تراکتور و ملوان از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار هستند. کارنامه مورایس مقابل پرسپولیس در مجموع قابل قبول است، اما تقابل با این پرسپولیس، مقداری متفاوت‌تر از ۴ دیدار گذشته است چرا که سبک و سیاق یحیی گل‌محمدی و اوسمار دقیقاً همان عاملی است که می‌تواند تفکرات تاکتیکی این مرد پرتغالی را در برابر سرمربی برزیلی پرسپولیس خراب کند.

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان