Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:09:59 GMT

بردخون برای میزبانی از سفرهای نوروزی آماده است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۳۲۳

بردخون برای میزبانی از سفرهای نوروزی آماده است

بوشهر - مسئولان بردخون تلاش ویژه‌ای برای آماده‌سازی این منطقه برای میزبانی از سفرهای نوروزی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بردخون در جنوب استان بوشهرد ر شهرستان دیر واقع است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از مردم نقاط مختلف کشور و امسال نیز با تلاش مسئولان این منطقه برای میزبانی از سفرهای نوروزی آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده‌سازی مراکز اسکان

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بردخون جاذبه های گردشگری زیادی دارد اما برای معرفی آن به مردم کاری صورت نگرفته و قدمی برای شناسایی جاذبه های دیدنی منطقه برنداشته ایم.

ظهیر محمودی با بیان اینکه ویژگی مهیمان نوازی مردم باعث میزبانی از مسافران می شود، افزود: مدارس تنها مراکز اسکان هستند اما برای آماده سازی و ایجاد زیرساخت ها نیازمند مشارکت و همکاری نهادهای دیگر هستیم تا فضایی شایسته برای هم وطنان آماده کنیم.

آبرسانی سیار به مناطق تفریحی

مدیر آب روستایی شهرستان دیر نیز به خبرنگار مهر گفت: آب و فاضلاب روستایی برای آب رسانی، کنترل کیفیت و تعمیرات شبکه تلاش می کند که منتظریم فهرست مراکز تفریحی و گردشگری مشخص شود تا برای آبرسانی سیار اقدام کنیم.

عباس جاوید با بیان اینکه ۹۰ درصد آب بردخون از خط کوثر است، افزود: با همکاری مرکز  بهداشت نسبت به کنترل کیفی و بررسی وضعیت آب اقدام می کنیم و آب روستاهای ساحلی و فاقد شبکه را تأمین می کنیم.

آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های شهری

حسن عاشوری جانشین شهرداری بردخون نیز گفت: شهرداری برای اسکان مسافران اقداماتی انجام داده که آماده سازی پارک و بوستان های شهر، راه اندازی سرویس های بهداشتی و حمام، ایجاد نمازخانه سیار،  پاکسازی و زیباسازی معابر و خیابان ها، نصب تابلوهای راهنمایی و انجام تعمیرات در شهر از این نمونه است.

وی با اشاره به شکستگی لوله های آب در شهر، افزود: شکستگی لوله ها و معایب شبکه آب شهری جدی گرفته شود تا آب شهر بیهوده به هدر نرود و چهره شهر نازیبا نشود.

عاشوری خواستار توجه به ساحل دریا شد و اضافه کرد: شهرداری در ساحل دریا سرویس های بهداشتی احداث کرده که امیدواریم دستگاه های اجرایی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

تامین نیازهای بخش سلامت

معاون مرکز جامع سلامت بخش بردخون نیز به خبرنگار مهر گفت: بهداشت در زمینه نظارت بر مراکز مواد غذایی، تصفیه آب و آب شیرین کن ها و بازار روز و دستفروشی ها می کوشد امنیت غذایی و بهداشتی را در منطقه تقویت کند.

ابراهیم بحرانی افزود: شهروندان چنانچه مشکلی در زمینه بهداشتی و مراکز توزیع مواد غذایی مشاهده کردند به خانه های بهداشت و مرکز جامع سلامت شهید یوسف بردستانی اطلاع دهند.

آمادگی روستاها برای حضور گردشگران

دهیار روستای سجادیه نیز گفت: در زمینه جذب گردشگر با معرفی جاذبه های روستا تلاش می کنیم و با آماده سازی مساجد و حسینیه های روستا برای اسکان مسافران برای میزبانی از مسافران آماده می شویم.

علی بردستانی با بیان اینکه پارک جنگلی فاقد سرویس بهداشتی است، افزود: اگر اطلاعات مراکز گردشگری و دیدنی تهیه و در اختیار مسافران قرار گیرد استقبال بیشتری از جاذبه های منطقه می شود.

یوسف درویشی موحد دهیار روستای بردخون کهنه نیز گفت: در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی در روستا تشکیل می شود و حسینیه ها و مساجد روستا برای اسکان مسافران آماده می شود و قایق های تفریحی جهت استفاده مسافران مشخص و آماده می شود.

احمد ثابت دهیار روستای کناری گفت: این روستا دروازه ورودی بخش بردخون است که باید تابلوهای راهنمایی در آن نصب شود تا مسافران بتوانند مقصد خود را تعیین کنند.

علی عباسی نیا دهیار روستای وحدت آباد نیز گفت: کنارهای بال بالو در اطراف روستا برای حضور مسافران آماده شده و با زیرسازی و محوطه سازی برای استفاده گردشگران آماده است.
مجید حیدری دهیار روستای مغدان نیز با بیان اینکه برای دهیاران کارت شناسایی عضویت میراث فرهنگی صادر شود، گفت: در نمایشگاه توانمدی های روستایی شرکت می کنیم که امیدواریم جاذبه ها و صنایع دستی منطقه و روستاها شناسایی و به خوبی معرفی شود تا مسافران بتوانند از این جاذبه ها بازدید کنند.

ریزی نماینده هلال احمر شهرستان نیز گفت: قرار بود با همکاری ادارات در بخش بردخون خانه هلال راه اندازی شود اما همکاری خوبی صورت نگرفت که امیدواریم در این زمینه مشارکت بهتری داشته باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تا اواخر سال ۱۴۰۰ در استان فارس فقط ۴۰۰ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده بود که طی ۲ سال گذشته تاکنون با احتساب شهرک‌های جدید این میزان به بیش از هشت هزار هکتار رسیده است.
محمود رضا طالبان با بیان اینکه استان فارس در بحث مهیا سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه نخست قرار داردادامه داد: بیشترین توافقات در بحث تامین زمین هم در این استان انجام شده است.
وی اظهار کرد:  بیشترین میزان آماده سازی زمین برای اجرای این طرح نیز در استان فارس در حال اجرا است و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین آماده سازی شده یا در مراحل مختلف آماده سازی قرار دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون در استان برای ۱۰۵ هزار نفر مراحل آماده سازی زمین شامل نقشه برداری، طراحی فاز یک، طراحی فاز ۲ و ماده ۱۱ آن انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • درخواست بزرگ کودی رودز از WWE؛ کابوس آمریکایی به دنبال تاریخ‌سازی در انگلستان است
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • ۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن