Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:35:35 GMT

کیوی نوشهر در بازار‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۳۲۵

کیوی نوشهر در بازار‌های خارجی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور بیش از یک هزار و ۵۵ تن کیوی از بندر نوشهر به خارج از کشور در بهمن ماه امسال خبر داد.

وی افزود: به علت موقعیت مستعد و شرایط آب و هوایی مساعد در سال جاری، ۱۲ هزار تن کیوی توسط ۲۹۰ بهربردار در باغات این شهرستان تولید و به بازار‌های خارجی و داخلی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: فروش سردرختی کیوی در این شهرستان نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

حسن پورمقدم گفت: به دلیل استقبال مطلوب خریداران و صادرات کنندگان قیمت کیوی امسال افزایش یافت.

وی درباره عملکرد و فعالیت‌های بهمن ماه امسال واحد قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در بندر نوشهر گفت: در بخش صادرات محصولات کشاورزی پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، یک هزار و ۵۵ تن کیوی، ۴۲ تن پرتقال، ۵۴ تن خرما و ۵ هزار و ۱۷۶ گلدان گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر افزود: در بخش واردات پس از بازدید و تست‌های آزمایشگاهی، صدور مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی شامل، ۱۱۶ هزار و ۶۲۸ تن گندم خوراکی، ۲۴ هزار و ۷۵۷ تن جودامی، ۹ هزار و ۵۵۵ تن ذرت دامی، ۶ هزار و ۵۶۳ متر مکعب چوب نراد و ۴۵۱ متر مکعب ام دی اف صادر و از این بندر ترخیص شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد مدیرکل گمرکات مازندران با بیان اینکه هزار و ۹۰۰ تن کیوی از مازندران به خارج صادر شد، گفت: صادرات کیوی نیز از لحاظ ارزشی، ۴۶ درصد افزایش و ازلحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: روسیه، امارات، برخی کشور‌های اروپایی، قزاقستان، عراق و افغانستان، عمده کشور‌هایی بودند که محصولات مازندران به آنجا صادر شد.

۴۰۰ هکتار باغ کیوی در شهرستان نوشهر وجود دارد.

انتهای پیام/آ

صادرات هزار تن کیوی از نوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان
  • فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد