Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-28@09:46:54 GMT

«شب شاهنامه نقالان» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۳۳۰

«شب شاهنامه نقالان» برگزار می‌شود


مراسم «شب شاهنامه نقالان» روز چهارشنبه ۹ اسفند در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش امتداد نیوز، مراسم «شب شاهنامه نقالان» با همکاری انتشارات ققنوس و مجله بخارا روز چهارشنبه ۹ اسفند در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه از مجموعه‌ ۵ جلدی شاهنامه‌ نقالان به تالیف مرشد عباس زریری و ویرایش جلیل دوستخواه رونمایی می‌شود و ژاله آموزگار، ابوالفضل خطیبی، سجاد آیدنلو، مرشد میرزاعلی و علی دهباشی سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بخش‌های این مراسم نقالی امیر صادقی و مرشد ناری با ضرب زورخانه‌ای است.

مراسم مذکور روز چهارشنبه ۹ اسفند از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان ویلا، نبش کوچه‌ ورشو برگزار می‌شود.

true برچسب ها : انتشارات ققنوس رونمایی کتاب شاهنامه مجله بخارا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم نوروزگاه در مهاباد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،واحد جولایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این مراسم با استقبال مسافران نوروزی در ۵ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد و در آن برنامه‌های سنتی و آیینی از جمله کوسه به داس اجرا شد.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: مراسم كوسه به داس از جمله بازی‌ها و نمايش‌هايی است كه توسط گروه‌های ۲ تا ۶ نفره برگزار می‌شود و اجراكنندگان اين رسم معمولا شامل كوسه، توبره‌كش، نی‌زن، محافظ كوسه يا دوگه و نيز مردی است كه طناب دور گردن كوسه را در دست نگه می‌دارد.    او گفت: هدف از اجرای این مراسم احیای آداب و سنن قدیمی و آیین‌های سنتی است تا نسل جدید با آنها آشنایی بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • گرگیعان آیینی سنتی ویژه کودکان عرب‌ خوزستانی
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • مراسم گرگیعان در اغلب مناطق خوزستان برگزار شد
  • مراسم احیای شب‌های قدر در ارومیه برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم نوروزگاه در مهاباد 
  • برنده میدان کسی است که قدرت کنترل مجازی اش بیشتر باشد