Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@23:17:18 GMT

دلیل کم اشتهایی کودک

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۵۶۰

دلیل کم اشتهایی کودک

در کودکانی که کمتر از حالت معمول غذا می‌خورند و کم‌اشتها هستند ممکن است این اتفاق به دلیل هضم کم مواد غذایی باشد. همچنین با جویدن طولانی غذا و نوشیدن مایعات سرد این وضعیت نیز بدتر خواهد شد.به گزارش بلاغ،  یک متخصص تغذیه توجه نکردن والدین به منحنی رشد را از عمده دلایل کم‌اشتهایی و لاغری در کودکان دانست و به نقل از سلامت نیوز گفت: اگر کودکی کم‌وزن، لاغر یا کوتاه‌قد است، باید طبق منحنی رشد، برنامه‌ای برای آن‌ها تنظیم شود و وزن به حالت نرمال برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سیدمرتضی صفوی متخصص تغذیه با  با اشاره به لاغری و کم‌اشتهایی کودکان گفت: این بیماری یکی از معضلاتی است که در کشور ما رایج است. باید سعی شود در تغذیه این کودکان به اندازه کافی موارد مورد نیاز بدن وجود داشته باشد.

وی افزود: هنگامی که می‌گوییم کودکی لاغر است که وضعیت کودک با استاندارد‌های منحنی رشد مغایرت داشته باشد. والدین باید با توجه به منحنی رشد دقت کنند که کودک‌شان در چه وضعیتی قرار دارد تا اگر کودکی کم‌وزن، لاغر یا کوتاه‌قد است، برنامه‌ای برای آن‌ها تنظیم شود و وزن به حالت نرمال بازگشت پیدا کند.


این متخصص تغذیه گفت: در کودکانی که کمتر از حالت معمول غذا می‌خورند و کم‌اشتها هستند ممکن است این اتفاق به دلیل هضم کم مواد غذایی باشد. همچنین با جویدن طولانی غذا و نوشیدن مایعات سرد این وضعیت نیز بدتر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: عوامل روحی نیز امکان ابتلا به لاغری را در کودکان تشدید می‌کند. به عبارت دیگر هر عاملی مانند نفخ و گاز معده که عمل هضم را برهم بزند کاهش انرژی، اشتها و در نهایت وزن را در پی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از راه‌های افزایش وزن در کودکان لاغر افزایش اشتها است. همچنین کاهش اشتها احتمال بروز حالت تهوع، اشکال در بلع، تغییر حس چشایی، احساس سیری، افسردگی و... ایجاد میکند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: علاوه بر موارد فوق اختلال در سلامت بدن موجب کاهش اشتها می‌شود، لذا برای افزایش اشتها باید سعی شود هر روز سه وعده و میان وعده کامل در سبد غذایی کودکان و نوجوانان جای داده شود.

کد مطلب: 350807  

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

فاطمه(س)؛ الگوی تمام عیار انسانیت در اعصار تاریخ

چرایی ادامه‌دار بودن فروش اسلحه با وجود کشتار دانش‌آموزان در آمریکا  

بازار همچنان در خواب زمستانی/ خبری از تب‌وتاب بازار شب عید نیست

لوازم بهداشتی قاچاق بلای جان مردم/ افزایش ارز ؛ عامل اصلی گرانی کالاها

    چه ویتامین‌هایی از کم خونی جلوگیری می‌کند؟ چطور دهان‌شویه خانگی درست کنیم همه چیز درباره یک عادت بد کودکانه معجزه مصرف یک قاشق سرکه سیب شکر، نمک و اضطراب، دشمنان سلامتی ۶ راه عشق ورزیدن به فرزند دلبندتان سس لیموی خوشمزه خانگی درست کنید ۸ عامل موثر در سلامت روانی خانواده هر رنگ لباسی با چه رنگ لباسی ست می‌شود؟ ۵ روستای بی‌نظیر که در سفر به مشهد از آن غافل می‌شوید ۹ توصیه غذایی برای پیشگیری از آلزایمر افراد بالغی که دچار لاغری مفرط هستند، بخوانند در زندگی مشترک کجا‌ها از خودگذشتگی کنیم؟ ایرانی‌ها بالاتر از سطح استاندارد قند مصرف می‌کنند ۵ ویژگی یک بوت زمستانی مناسب برای کودکان نوشابه مشکی مضرتر است یا زرد؟! پودر سنجد و این همه خاصیت قند سلول‌های سرطانی را بیدار می‌کند دو راهی انتخاب مسواک برقی یا دستی دویدن روزانه استرس‌تان را کاهش می‌دهد  

جزئیات حوادث خیابان پاسداران از زبان سخنگوی ناجا

شهادت سه مأمور پلیس در منطقه پاسداران تهران

4 غایب قطعی الهلال برای بازی با استقلال

دانش آموز تهرانی معلم خود را مجروح کرد

چتر سبز جاسوسی

اعزام تکاوران تیپ ۶۵ به جست‌و جوی هواپیمای مفقودی

عوامل اختلال در پرواز کرمان–تهران دستگیر شدند

تایید تیراندازی در تجمع دراویش در تهران

ادامه عملیات کوهنوردان حرفه‌ای در محل سقوط هواپیما

کشف لوازم آرایشی فاسد قبل از توزیع در اشتهارد

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟