Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:07:21 GMT

تخلف صنفي در استان سمنان 36 درصد کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۹۸۶۴

تخلف صنفي در استان سمنان 36 درصد کاهش يافت

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رييس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت : با بازرسي انجام شده از 54 هزار واحد ، تخلف صنفي سال جاري در اين استان در مقايسه با سال گذشته 36 درصد کاهش يافته است.

مهدي يحيايي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به افزايش چهار درصدي تعداد بازرسي ها در سال جاري افزود : کاهش تخلفات نشان دهنده تاثير بازرسي هاي انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت : اين بازرسي ها به منظور نظارت و پايش وضعيت بازار کالا و خدمات و به ويژه کالاهاي اولويت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاري و اقتصادي استان سمنان انجام شده است.
وي جلوگيري از هرگونه افزايش بي رويه قيمت ها را از ديگر اهداف بازرسي از واحدهاي صنفي برشمرد.
يحيايي اضافه کرد :اين تعداد بازرسي از سوي 195 ناظر افتخاري و 55 کارشناس نظارت و بازرسي اين سازمان به صورت مستمر و روزانه از واحدهاي صنفي و سطح عرضه انجام شده است که تعداد 2 هزار 377 مورد تخلف شناسايي شد.
رييس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصريح کرد : گرانفروشي، کم فروشي، درج نکردن قيمت و نصب نرخنامه ، ارايه نکردن فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداري کالاي قاچاق برخي از اين تخلفات بوده است.
وي ادامه داد : امسال، تعداد يک هزار و 999 مورد پرونده تخلف به ارزش بيش از 17 ميليارد و 628 ميليون در استان ريال تشکيل و براي بررسي و صدور رأي به تعزيرات حکومتي ارجاع شده است.
وي بيان داشت : در اين مدت تعداد يکهزار و 655 مورد شکايت مردمي به سامانه رسيدگي به شکايات مردمي (ستاد خبري) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که از اين تعداد ، 97 درصد آن به وسيله بازرسان و کارشناسان حوزه نظارت و بازرسي سازمان رسيدگي و منجر به نتيجه شده است.
به گزارش ايرنا، مردم مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي واحدهاي صنفي، مراتب را با شماره تلفن گويا 124 سامانه ستاد خبري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکي **انتشار دهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ کانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه کنيد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تخلف عرضه خارج ازشبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در شهرستان بیرجند خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی سرگلزایی، اظهار داشت: برابر گزارشات واصله مبنی بر تعطیلی بودن واحد صنفی نانوایی یارانه‌ای، موضوع طی گشت مشترک بازرسین اداره کل صمت و جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تراکنش کارتخوان نانینو  این واحد صنفی به صورت غیرمجاز، تخلف عرضه خارج از شبکه به تعداد 66 کیسه آرد و ارزش بیش از  400 میلیون ریال برای نامبرده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها در صورت داشتن هر گونه شکایت یا گزارش مراتب را به سامانه 124 اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت گزارش مردمی، بازرسان پس از بررسی موضوع گزارش، نتیجه را به فرد گزارش دهنده منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل