Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@11:29:28 GMT

بيکاري در خراسان رضوي تک رقمي شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۰۴۰

بيکاري در خراسان رضوي تک رقمي شد

خبرگزاري آريا - مشهد– ايرنا – استاندار خراسان رضوي گفت: براساس اعلام مرکز آمار، نرخ بيکاري استان در پايان پاييز امسال به 8.8 درصد رسيده و تک رقمي شد.

به گزارش ايرنا عليرضا رشيديان، پنجشنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در اتاق بازرگاني مشهد افزود: اين ميزان در مقايسه با پاييز سال 95، 2.7 درصد و نسبت به پايان تابستان امسال که نرخ بيکاري استان 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد بود، 1.3 درصد کاهش داشته است.
وي بيان کرد: اگر هدفگذاري امسال خراسان رضوي که ايجاد 160 هزار فرصتي شغلي است، تا پايان سال تحقق پيدا کند، نرخ بيکاري امسال در مقايسه با سال 95، به 1.5 درصد کاهش خواهد رسيد.
وي اظهار کرد: در خراسان رضوي براساس آخرين آمار به 2 ميليون و 100 هزار فرصت شغلي دست پيدا کرديم و پاييز امسال نسبت به پاييز سال گذشته، 149 هزار و 164 نفر افزايش فرصت شغلي در استان محقق شده است.
استاندار خراسان رضوي گفت: نرخ مشارکت اقتصادي خراسان رضوي در پايان پاييز امسال نيز نسبت به پاييز پارسال، 1.8 درصد افزايش داشته و به عدد 43.8 درصد رسيده که نشان دهنده قابليت هاي جمعيتي استان براي مشارکت در اشتغال و توليد است.
رشيديان اظهار کرد: جمعيت بيکار خراسان رضوي که ابتداي امسال 300 هزار نفر بود در حال حاضر به 203 هزار نفر کاهش يافته است.
وي بيان کرد: خراسان رضوي در اشتغالزايي نيز نسبت به وظيفه اي که در سطح کلان کشور برعهده استانها گذاشته شده، رتبه پنجم را در بين استان هاي ديگر به دست آورده است.
*اسفند، ماه پرترافيک استان در برگزاري همايش هاي اقتصادي
استاندار خراسان رضوي ماه جاري را يکي از ماه هاي پرترافيک به لحاظ برگزاري همايش ها و رويدادهاي اقتصادي دانست و گفت: پنجمين همايش ملي توسعه پايدار نهم اسفند ماه با رويکرد بهبود کسب و کار در مشهد برگزار مي شود.
رشيديان افزود: برگزاري اولين همايش حمايت و حاکميت قانون در حوزه هاي تجاري و اقتصادي و سرمايه گذاري، همايش مشارکت اجتماعي و نهضت اشتغال (مانا)، همايش توجيهي استاني براي کاربران موثر در صدور مجوز و پاسخ به استعلامات و راه اندازي سامانه دادور و برگزاري مراسم روز ملي حمايت از حقوق مصرف کننده از ديگر رويدادهاي اقتصادي اسفند ماه امسال است.
وي در مورد افزايش نرخ ارز نيز در اين نشست، با بيان اينکه دولت به دنبال مهار نرخ ارز است، افزود: تغيير در نرخ ارز مشکلاتي را براي فعالان اقتصادي ايجاد مي کند که در آن شبهه و ترديدي نيست اما از طرف ديگر براي صادرکنندگان، موقعيت مناسبي است.
رشيديان بيان کرد: صادرکنندگان استان بايد از فرصت به وجود آمده در تغيير نرخ ارز بهره گرفته و کالاهايي را که تاکنون امکان صدور آن وجود نداشته را به کشورهاي ديگر صادر کنند.
استاندار خراسان رضوي گفت: تمام تلاش بانک مرکزي اين است که بتواند اعتماد عمومي را جلب و شيوه و راه اعتمادي براي سرمايه گذاران به وجود آورد، لذا شايد شيوه سپرده هاي 20 درصد مورد مطلوبي نباشد، اما افرادي که به دنبال اين روش رفتند، دنبال دفع افسد به فاسد بودند و نسخه موقتي براي اين موضوع پيچيدند.
رشيديان اظهار کرد: تامين نقدينگي از انتظارات همه توليدکنندگان است که دولت تلاش مي کند اين خواسته از طريق سرمايه در گردش يا سرمايه ثابت تامين شود اما به جاي اينکه به سمت پرداخت تسهيلات به توليدکنندگان پيش رويم بايد تسهيلات براي خريد توليدات به بازار بدهيم تا هم به بخش توليد کمک شود و هم کالاها به فروش برسد.
وي در مورد پيشنهاد ايجاد جلسات گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در شهرستان ها گفت: يکي از ايراداتي که مسئولان اقتصادي در سطح کلان کشور مطرح مي کنند، تعدد جلسات اقتصادي است و بر تمرکز آن در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد تاکيد دارند.
وي تاکيد کرد: ضعف تعاملات ما در کل کشور براي بهره برداري متناسب با شرايط اقتصادي، نبود هماهنگي لازم است، اگر آن هماهنگي لازم شکل بگيرد، به نفع کشور و ملت خواهد بود.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به ضرورت صدور خدمات فني و مهندسي استان به کشورهاي عراق و سوريه گفت: با توجه به قابليت هايي که مهندسان استان دارند مي توانند سهم عمده اي از طرح هاي مربوط به بازسازي در آن کشورها را برعهده بگيرند.
وي افزود: تاکنون 2 پيشنهاد مبني بر بازسازي يک شهرک در سوريه و طرح آبرساني به دمشق به خراسان رضوي پيشنهاد شده اما تاکنون هيچ يک از مهندسان استان در اين خصوص اعلام آمادگي نکرده اند.
7489/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد.   یعقوبعلی نظری افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.   وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.   نظری افزود: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن