Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: 40 سال از عمر حکومت اسلامي و استقرار ولايت فقيه در اين کشور مي گذرد و در اين سال ها بسياري از موفقيت هاي ايران در دنيا در سايه ولايت فقيه محقق شده است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد يزدي روز پنجشنبه در «اولين اجلاسيه منشور روحانيت» در مدرسه عالي دارالشفاء قم، بيان کرد: پس از ائمه اطهار(ع) روحانيت و مرجعيت وظيفه انجام فعاليت هاي ايشان را برعهده گرفتند تا دين خدا حفظ شود و در اين راه ولايت فقيه نقش برجسته اي داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: ولايت فقيه و مرجعيت در راه حفظ دين ايستادگي مي کنند و اجازه نمي دهند برخي از کارها به ساحت دين لطمه وارد کند.
وي ادامه داد: کارهايي مانند قمه زني در دنياي جديد موجب ضربه زدن به دين مي شود بنابراين لازم است روحانيت با افرادي که هنوز اين کار را انجام مي دهند، مقابله کنند.
آيت الله يزدي گفت: برخي مي گويند حجاب از جمله احکام دين نيست، روحانيت و مرجعيت در اين جا بايد ايستادگي کنند و بگويند حجاب از اسلام است و نمي توان آن را رعايت نکرد.
وي افزود: دشمنان بسيار تلاش کردند که نشان دهند روحاني خوب روحاني است که کاري به مسائل سياسي نداشته باشد و به قول امام راحل (ره) اين قدر اين کار را انجام دادند که خود روحانيت هم باورش شد، اما حقيقت آن است که روحانيت بايد زمان شناس باشد و با توجه به شرايط زماني، در مسائل سياسي ورود و از اسلام دفاع کند، مانند امام خميني (ره) در دوران پيش از پيروزي انقلاب که در هر فرصتي از اسلام سخن مي گفتند.
وي با اشاره به اين که امروز مرجعيت در کشورهاي اسلامي نقش ويژه اي دارد، بيان کرد: آيت الله سيستاني با فتواهاي خود توانست جلوي تجزيه عراق را بگيرد و با تاييد حشد الشعبي باعث پيدايش نيروي قدرتمندي شد که با کمک جمهوري اسلامي، حکومت شيعه را در عراق حفظ کرد و نقشه دشمنان براي تجزيه عراق را ناکام گذاشت.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: بايد استادان حوزه علميه علاوه بر توجه به مباحث آموزشي براي طلبه ها جلسه هاي بصيرت افزايي نيز برگزار و آنان را با ابعاد حکومت اسلامي و دستاوردهاي انقلاب آشنا کنند.
همزمان با سالروز صدور پيام منشور روحانيت امام خميني(ره)، از مجموعه 15 جلدي حوزه و روحانيت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين اجلاس منشور روحانيت با حضور آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم رونمايي شد.
پيام امام خميني (ره) در سال 67 به روحانيان، مراجع عظام تقليد ، مدرسين حوزه و امامان جمعه و جماعت پيرامون استراتژي نظام جمهوري اسلامي ايران و رسالت حوزه هاي علميه، به عنوان منشور روحانيت شناخته مي شود.
7405 / 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست