Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@18:53:18 GMT

کتاب راهنمای گردشگری در کردستان مجوز چاپ اخذ کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۰۷۹

کتاب راهنمای گردشگری در کردستان مجوز چاپ اخذ کرد

رویداد۲۴- کتاب راهنمای گردشگری در کردستان؛ کاری از آقایان هیوا رحیمی و شورش عزیزی مجوز چاپ گرفت و در دهه دوم اسفند 1396 بر روی پیشخوان کتابفروشی‌های کشور در دسترس علاقه مندان عرصه کتاب قرار می‌گیرد.
در این کتاب آمده است: کردستان از دیر باز محل تاخت و تاز قدرت¬های مختلف در بسترهای تاریخی متفاوتی بوده است و در فراز و نشیب های این تحولات کمترین تأثیری در یکتاپرستی آنها نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کردستان دیاری¬ست سر سبز با قدمت تاریخی بسیار و می¬توان اقرا داشت که کردستان دیاری ست که در زمینه معرفی برای جذب توریست از نگاه برخی از مسئولان مظلوم واقع شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
آنچه درباره سنندج محرز است كه از سال 1046 ه ق یعنی در دوره صفوی( در زمان شاه صفی)؛ سلیمان خان اردلان مركز حكومت را از قلعه‌های حسن ‌آباد و پالنگان در جنوب سنندج به شهر سنه منتقل نمود. تا قبل از آن سنندج به صورت دهكده¬ای كوچک به حیات خود ادامه می¬داد و احتمالاً شهر كهن « سنه » در اثر زلزله و یا هجوم مغول ویران شده بود زیرا تپه باستانی توس ‌نوذر در كنار رودخانه قشلاق و قلعه حسن ‌آباد و سایر شواهد مانند قبرهایی با قدمت بیش از هزار سال كه در سنندج پیدا شده است، گواهی بر قدمت شهر دارد. سلیمان خان اردلان پس از انتقال مركز حكومت به سنندج، قلعه حكومتی را با استحكام تمام در بالای تپه‌¬ای بنا نهاد و عمارات، حمام، مسجد و بازار را در خارج و اطراف قلعه ساخت؛ گفتنی است سنندج به لحاظ موقعیت جغرافیائی و فعالیت‌های شهرسازی عصر صفوی و قاجار، از بافت شهری سنتی باارزشی برخوردار است كه بناهای مسكونی و عام‌ المنفعه متعددی مانند حمام، مساجد، بازار و تكیه در آن باقی ‌مانده است.
اصل شهر سقز در قدیم محدود بود از شرق به جلو حسینیه کنونی و از شمال به مرقد پیرغزائی و از جنوب به طاقه ره¬ش در کنار مسجد کنونی شیخ مظهر و از غرب به کاخ حاکم؛ در سقز با این مساحتی که گفته شد مساجد قدیمی دو مناره و دیمه کاران و جامع وجود داشته که قدمت مسجد دومناره به دوران افشاریه و اوایل زندیه بر می¬گردد و ساختمان مسجد و مناره¬ها و حوض وضوی آن به صورت قدیمی تاکنون پابرجاست لاکن مساجد جامع و دیمه ¬کاران تخریب و بازسازی شده¬اند پس از آن مساجد حاج شیخ ابراهیم که بعدا به شیخ مظهر تغییر نام داد و مسجد ملا ابراهیم و خانقاه مرحوم حاج شیخ مصطفی و خانقاه شیخ علاالدین و تکیه باباشیخ از قدمت بیشتری برخوردارند.
این کتاب در با 85 صفحه به معرفی آثار تاریخی و مذهبی کردستان پرداخته است. کتاب فوق توسط نشر ئالای رووناکی منتشر شده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اقدام به موقع ماموران وظیفه‌شناس سنندج در خاموش کردن خودروی دچار آتش‌سوزی، موجب نجات جان دو نفر از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودرویی در آن حوالی که یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو هستند، می‌شوند.

وی افزود: مأموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفا حریق داخل خودرو سازمانی با یک اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل مأموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را یک افتخار برای خود می‌داند.

کد خبر 749094

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد