Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزگرد و نشست بررسی وضعیت پاس همدان در یک دهه اخیر با حضور مدیران‌عامل سابق این باشگاه برگزار شد.

طرفداری- پاس یکی از تیم های ریشه دار فوتبال ایران بود که چند سال قبل به همدان منتقل شد. این تیم سرانجام پس از کسب نتایج ضعیف به لیگ دسته سوم سقوط کرد. از این رو، میزگردی با حضور مدیران عامل سابق این باشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم اولیایی با بیان اینکه در همدان فوتبال را جدی نمی‌گیریم، در صورتی که فوتبال می‌تواند برای اقتصاد مقاومتی ما بهترین ابزار باشد و با این حال ما بدترین استفاده را از آن داریم، ادامه داد:

آقایان برنمی‌تابند که فوتبال یک مقوله اجتماعی است و می‌خواهند فقط بهره‌برداری کنند و هزینه‌ای هم متقبل نشوند. فردی که می‌گوید من تیم را آوردم و بهره‌برداری شخصی‌اش را می‌کند، باید امروز پای تیم و ناکامی‌اش بایستد.

وی تصریح کرد:

دوران مدیرعاملی من آقایان هیچ موضوعی را صورت جلسه نمی‌کردند و خود نیکبخت که معاون استاندار بود می‌گفت چرا همه‌چیز را صورتجلسه می‌کنی؟ من هم در پاسخ می‌گفتم همه‌چیز در این باشگاه باید صورتجلسه شود.

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد:

همه عوامل دست به دست هم داد تا من مدیرعامل تا اصحاب رسانه از پاس خوب دفاع نکنیم. ما از پاس بد دفاع کردیم و آخرین توصیه من این است که باشگاه پاس باید احیا شود. این حق جوانان همدانی است، اگر پاس نبود مرتضی تبریزی نبود و برای تبریزی‌های آینده باید دست به دست هم دهیم و حق را بخواهیم.

اما بهرام یدی درباره اتفاقات ضیافت شام پاس در سال 94 با حضور استاندار و اعضای تیم در مجتمع عباس‌آباد گفت:

آن شب بیشتر رسانه‌ها بودند اما متاسفانه چون خیلی‌ از آنها استقلال ندارند به اتفاقات آن شب نپرداختند. یکی از ایرادات به رسانه‌های ورزشی این است که به اقتضای سیاسی‌کاری‌های زمان، به مسائل نمی‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:

آن فصل استاندار گفته بود 10 درصد پرداخت کنیم و سه بازی هم باقی مانده بود. من به افتخاری گفتم با استاندار حرف بزند تا این پول را در دو قسط پنج درصدی پرداخت کنیم. اتوبوس باشگاه داشت به حراج می‌رفت و می‌خواستیم یک درصد از آن پول را که مجموعا 35 میلیون تومان بود، برای اینکه اتوبوس به حراج نرود هزینه کنیم.

یدی افزود:

من داوود مهابادی و بازیکنان را مجاب کردم تا یک درصد کمتر بگیرند و در واقع با آنها کنار آمدم. حتی مهابادی پذیرفت که پنج درصد بدهیم و چهار درصد هم در بازی آخر پرداخت شود. آن چهار درصد موجب می‌شد که بازی آخر هم پرت نشود. در بازی آخر یک بر صفر هم جلو بودیم اما در آن شام آخر، استاندار از درب وارد شد و بدون اینکه از من سوالی کرده باشد، طوری برخورد کرد که حتی نماینده فولاد ویان هم به حمایت از من برخواست و گفت باید از یدی دفاع کرد!

مدیرعامل سابق پاس خاطرنشان کرد:

استاندار در آن جلسه گفت که چرا به بازیکنان من! 10 درصد را نداده‌اید؟ آیا آن یک درصد که 35 میلیون می‌شد ارزش این را داشت که استاندار با مدیرعامل در جمع پرخاش کند؟ ما به پیشنهاد داوود مهابادی و سیدعبدی افتخاری در آن ضیافت شرکت کردیم و برخی بازیکنان که به نیکبخت پیامک داده بودند، سوء استفاده کرده و در جلسه گفتند که آقای نیکبخت اینها پول ما را ندادند!

یدی با بیان اینکه اتفاقات آن شب کابوس‌وار موجب شد تا بازیکنان مقابل مدیرعامل قرار بگیرند، تصریح کرد:

اگر جلسه به آن شکل عجیب برگزار نمی‌شد، پاس به لیگ برتر می‌رفت.

حسن عزیزی مدیرعامل سابق باشگاه پاس با بیان اینکه وقتی روی کار آمدم پاس بی پدر و مادر شده بود و من بعدا فهمیدم که این تیم چه ساختار غلطی دارد، عنوان کرد:

در یک تیم معمولا هیات‌مدیره تشکیل جلسه می‌دهد و کارها نباید باری به هر جهت باشد. چرا باید در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان به داوود مهابادی اولتیماتوم بدهند؟

عزیزی با بیان اینکه در جلسه هیات مدیره گفتند گزینه شما برای مربی‌گری کیست و من هم گفتم مجید نامجومطلق که هم یک مربی فنی است و هم بااخلاق است، خاطرنشان کرد:

آقایان گفتند نباید مربی‌تان آبی (استقلالی) باشد!

وی با بیان اینکه عیوقیان و منعم سر طلایی‌منش توافق کردند و من هم گفتم قبول، ادامه داد:

طلایی‌منش مربی خیلی خوب بود، اما استاندار گفت دو سه بازی باشد و اگر نتیجه نگرفت فکر سرمربی باشید. موضوع مهم این بود که بازیکنان مهابادی برای طلایی‌منش تره خرد نمی‌کردند و جو خوبی در تیم نبود.

مدیرعامل سابق پاس با بیان اینکه با نادر دست‌نشان و فیروز کریمی توافق کردیم، افزود:

بعد از بازی با شهرداری اردبیل رفتیم خانه نادر دست‌نشان و با هم صحبت کردیم. گفت من چند بازیکن دارم و بزرگ‌ترین شرطم این است که 200 میلیون می‌خواهم و 100 میلیون هم ابتدا باید پرداخت شود، در صورتی که 4 میلیون پول هم در حساب باشگاه نبود! فیروز کریمی هم برای هر بازی 15 میلیون پول می‌خواست! 

عزیزی با بیان اینکه آقای استاندار مربی پرسپولیسی می‌خواست و ما به همین دلیل سراغ حمید درخشان رفتیم، گفت:

درخشان با خود استاندار حرف زد و بعدا فهمیدیم شبانه رفته چون شرایط را مناسب نمی‌دید.

وی با بیان اینکه استاندار گفته بود مرا نمی‌شناسد و من هم گفتم او را نمی‌شناسم، عنوان کرد:

یک‌باره دیدیم اکبر محمدی به وسیله رسول منعم و توسط مدیرعامل سابق صبای قم برای مربی‌گری پاس مطرح شد. جالب اینکه او در جلسه هیات‌مدیره مطرح نشده بود و با خود نیکبخت بسته بود.

کاظم اولیایی درباره این موضوع که به‌خاطر عشق به ورزش و فوتبال بود که مجبور بودیم با ساختار غلط باشگاه کار کنیم، گفت:

یک مثل هست که می‌گوید «سر بی عشق کدوست!» اینها که در حوزه ورزش هستند عشق دارند. من امروز با 67 سال سن و با اتوبوس از تهران به همدان آمده‌ام فقط برای عشق به فوتبال. حوزه ورزش عشق می‌طلبد.

وی با بیان اینکه عشق موجب می‌شود یک نفر خود را آتش بزند تا جنگ ویتنام تمام شود، تصریح کرد:

وقتی احساس می‌کنیم توانایی داریم تا این عشق توسعه پیدا کند، ورود کرده و این یک عشق مثبت است که در قالب آن می‌توان برای جوانان خدمت کرد.

عبدالحمید رمضانی درباره گفت‌وگوی حمیدرضا حاجی‌بابایی که گفته بود از سال سوم انتقال به بعد عضو هیات‌مدیره نبوده است، گفت:

در دوره‌ای که من مدیرعامل بودم چندین بار جلسه هیات‌مدیره در دفتر وزیر آموزش‌و‌پرورش برگزار شد. اینکه عضو هیات‌مدیره بود یا نه به هر حال ما به عنوان اعضای هیات مدیره به آنجا می‌رفتیم. موضوع مهم این است که پاس همدان را اول به اسم کاظم اولیایی و دوم به اسم حاجی‌بابایی می‌شناسند.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع فوتبال، بومی یا غیربومی برنمی‌تابد، تاکید کرد:

چون من غیربومی بودم یک سایت خبری که مدیرش دنبال قائم‌مقامی باشگاه بود دفتر من آمد و رسما به من گفت که اگر قائم‌مقامی باشگاه را به من ندهی اجازه نمی‌دهم آب خوش از گلویت پائین برود. من هم گفتم شما بچرخید تا من هم بچرخم!

مدیرعامل سابق پاس با بیان اینکه همان سایت در ناکامی تیم ما موفق عمل کرد، اضافه کرد:

نگذاشتند بال و پر پیدا کنم، تیم را با بی پولی می‌چرخاندم اما انواع و اقسام تهمت‌ها را به من زدند. یک روز تیتر زدند که فلانی موش است و روز دیگر تیتر زدند که او گربه است!

رمضانی با بیان اینکه هنوز 2 میلیارد و 400 میلیون چک من به‌ خاطر پاس در گرو فدراسیون است، عنوان کرد:

یک فصل ساعت سه بازی داشتیم و هنوز فدراسیون به ما مجوز بازی نداده بود. به استاندار و خسرو سامری زنگ زدم پاسخ ندادند. به افتخاری گفتم که او در پاسخ گفت ما چک نداریم!

وی تاکید کرد:

آبروی استان در خطر بود، به همین دلیل با پیک موتوری رفتم از خانه دسته چک آوردم. یکی از دوستان گفت این کار را نکن و چک شخصی نکش! 2 میلیارد و 400 میلیون چک نوشتم برای ضمانت تیم. من عاشق بودم و اجازه ندادم آبروی پاس برود!

بهرام یدی گفت:

تا زمانی که منبع درآمد باشگاه و تشکیلات مالی ایجاد نشود، همه این حرف‌ها در حد جوک است. اول باید وضعیت باشگاه را مشخص کنیم. با همین وضعیت سال بعد پاس به لیگ استانی سقوط می‌کند. حرف من این است وقتی آقایان به تیم لیگ برتری پول نمی‌دهند برای تیم دسته سومی هزینه می‌کنند؟

کاظم اولیایی در ادامه سخنان خود با انتقاد از استاندار همدان گفت:

هیچکس هیچوقت قصد بازگشت پاس را به هیچ‌جا نداشته است. مگر دست استاندار است که تیم نخواهد؟ مگر جوان همدانی حق ندارد؟ استاندار چکاره است که تصمیم می‌گیرد؟ او باید خسارت را جبران کند و اگر هم چیزی برای تیم هزینه شده از دولت بوده و نیکبخت مالک نیست.

وی تاکید کرد:

او اشتباه کرده مدیرکل و معاون خود را جزو هیات‌مدیره قرار داده است. مدیرکل و معاون سیاسی مگر می‌توانند عضو هیات‌مدیره باشند؟ جبران خسارت نیکبخت، بازگشت پاس به لیگ برتر است. ما در اینجا نماینده خوب نداریم که یقه استاندار را پاره کند! آخر مگر فرق جوان همدانی با جوان تبریزی و اصفهانی چیست؟

مدیرعامل سابق پاس با بیان اینکه پاس باید با اقتدار بماند و آقایان اشتباهات گذشته خود را جبران کنند، خاطرنشان کرد:

فوتبال نیازی به کمک دولتی ندارد. آقایان طرح‌های اقتصادی‌ که خودشان موافقت کرده بودند را متوقف کردند. اول قول می‌دهند و بعد زیرش می‌زنند.

اولیایی با بیان اینکه قرار بود در مجموعه ملت بزرگ‌ترین هایپراستار ایران احداث شود، اضافه کرد:

برای واگذاری این طرح خود آقایان که پیشنهادش را داده بودند زیرش زدند.

وی با بیان اینکه چرا نباید استاندار بومی داشته باشیم؟ عنوان کرد:

ورزش اتاق شیشه‌ای است و یک آکواریوم است. اگر در اینجا ناموفقیم من مطمئنم که در فرهنگ و اقتصاد و بقیه حوزه‌ها هم ناموفقیم. وقتی تیم لیگ برتری به لیگ 3 می‌رود معلوم است که اقتصاد کاری نیکبخت هم مریض است.

بهرام یدی با بیان اینکه به همراه اولیایی یک برنامه راهبری برای پاس و الوند نوشتیم، یادآور شد:

مدیرعامل فولادویان پذیرفت 15 میلیارد در طرح‌های اقتصادی ما هزینه کند. 70 میلیارد تومان هم قرار بود با فردی به نام محمدزاده هزینه شود و حتی جلسات آن را هم برگزار کردیم. یک جریانی نمی‌خواست این اتفاق بیفتد چون ترسیدند این قضیه به نام من تمام شود. در پروژه میدان بار هم، پشت پرده یک شرکت اصفهانی پای کار بود و نخواستند کار پیش برود. هیچکس طرح‌های اقتصادی ما که به نفع پاس بود را حمایت نکرد.

تقی رحیمی هم با بیان اینکه پروژه کارخانه آب معدنی را مدنظر داشتیم که سالانه می‌توانست یک میلیارد برای پاس سودآوری داشته باشد، گفت:

آقایان طرح‌های اقتصادی ما را به تمسخر می‌گرفتند.

کاظم اولیایی بیان کرد:

یک شرکت خارجی حاضر است پنج سال هزینه پاس را بدهد و حتی در لیگ برتر هم تیم را ساپورت کند. انگار آقایان نمی‌خواهند این تیم سرپا شود.

عبدالحمید رمضانی با بیان اینکه پاس را باید از نو ساخت، گفت:

شهر و استان همدان توان اداره دو تیم را ندارد. به نظر من طوری تصمیم‌گیری شود که یک تیم در همدان داشته باشند، به نفع فوتبال این استان است.

حسن عزیزی اما گفت:

پاس باید پشتوانه مالی داشته باشد و اداره این تیم کار استانداری نیست. اینها باید به اوضاع و احوال و معیشت مردم برسند! اما می‌توانند در تیمداری راهکار بدهند و بهتر است بخش خصوصی در عرصه پاس ورود کند.

وی با بیان اینکه هیات مدیره باید کار مطالعاتی انجام دهد، افزود:

بقیه تیم‌ها چطور بالا می‌روند؟ چرا ناکامی‌ها و سقوط فقط برای پاس است؟

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر باقرزاده پیش ازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد و حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شده است که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچکدام از این خبرها صحت ندارد.

وی افزود: برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان آغاز شده است با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: اقداماتی که طی ۲ سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده چشمگیر و اثرگذار است و این اتقان‌نظر بین غالب رجل سیاسی، جامعه روحانیت، شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران وجود دارد که روند مدیریتی استان باید تا پایان دولت سیزدهم بدون تغییرات ادامه یابد و البته دولت نیز دقیقاً بر همین باور است و بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

کد خبر 6081799

دیگر خبرها

  • هانسی فلیک تسلیم نمی‌شود؛ سرمربی آلمانی همچنان منتظر پیشنهاد مدیران بارسلونا
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE
  • مدیران سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب به خط شدند
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • فیلم/تحلیل عضو سابق MI6 از وضعیت اسرائیل
  • تمجید ویژه هافبک سابق استقلال از ستاره ازبک!
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی