Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد شکرچی‌زاده در حاشیه کنفرانس صنعت ساخت اظهار کرد: با به کارگیری روش‌های نوین ساختمان‌سازی، ‌­ می‌توان ۳۰ درصد از ۴۰ درصد انرژی که در ساختمان ها هدر می‌رود جلوگیری کرد.
 
وی افزود: به دنبال بازیابی صنعت ساختمان هستیم که ببینیم چگونه می‌توانیم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه باید صنعت ساخت در توسعه کشور جایگاه اساسی داشته باشد، گفت: این صنعت می‌تواند در رشد صنعت اقتصادی کشور و اشتغالزایی تأثیرگذار باشد که باید با همکاری بخش خصوصی انجام شود.
 
وی تصریح کرد: احیای بافت‌های فرسوده یک موضوعی است که با توجه به بحث‌های مالی آن باید بخش خصوصی وارد شود.
 
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مقاوم سازی در برابر زلزله و ساخت شهرهای هوشمند را پیگیری کنیم و ظرفیت هوشمندسازی را در ساختمان سازی بالا ببریم.
 
شکرچی‌زاده تاکید کرد: براساس قانون٬ دستگاه‌های دولتی باید ظرف دو سال مصرف انرژی در ساختمان‌ها را کاهش دهند که بودجه آن را نداریم و در بودجه سال ۹۷ نمایندگان مجلس باید این کار را انجام دهند.
 
وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و اگر نتوانیم در صحن مجلس آن را مطرح کنیم، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
 
شکرچی‌زاده با بیان اینکه ‌ برای اجرای طرح کاهش مصرف انرژی، ‌ همه باید تلاش کنند گفت:­­ ظرفیت خوبی در بخش خصوصی وجود دارد که بتوان­­ مصرف انرژی را کاهش داد­ و باید از فناوری‌های نو و سازگار با محیط زیست استفاده کنیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: عملیات باز سازی این ساختمان، به عنوان خانه‌ای برای شهروندان و با نام برگزیده"خانه شهر" تعریف شد.

هادی حق‌بین افزود:این طرح در دو مرحله احداث ساختمان خانه شهر و ارتقاء کیفی میدان امام خمینی تعریف شده که در مرحله نخست احداث ساختمان خانه شهر در دست اقدام است.

وی گفت:این طرح در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ متر در ۴ طبقه در حال ساخت است.

آقای حق‌بین افزود:کارکرد کلی این ساختمان، فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی