Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

کنستانتین استانیسلاوسکی بازیگر، کارگردان و نظریه‌پرداز روسی تئاتر، جمله معروفی دارد که می‌گوید: «نقش بزرگ و کوچک نداریم بلکه بازیگر بزرگ و کوچک داریم، چون اگر نقش کوچک را درست بازی کنی، تبدیل به نقش بزرگ می‌شود.» در سینما و تئاتر بازیگران بزرگ آن‌هایی هستند که اکثراً سوپراستار نیستند و نقش مکمل بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا؟ چون موتور فیلم را آن‌ها پیش می‌برند. البته گاهی هم نقش اول بازی می‌کنند. چطور؟

زمانی که در یک پلان چنان می‌درخشند که بیشتر از نقش اول به چشم می‌آیند. نمونه بارز این قبیل بازیگران را می‌توان در فیلم‌های آلفرد هیچکاک پیدا کرد یا نمونه داخلی هم باید به سریال ماندگار دایی‌جان ناپلئون ساخته ایرج تقوایی اشاره کرد. سریالی که در آن نقش بزرگ و کوچک معنی نداشت و همه بازیگران به یک اندازه درخشیدند و ماه مجلس شدند! اما با این مقدمه نسبتاً طولانی می‌خواستیم سراغ فوتبال برویم؛ بازی تلخ السد قطر و پرسپولیس! دیداری که برخلاف تصورات همگان در نهایت با برتری ۳ بر یک یاران ژاوی به پایان رسید. در روزی که نه علیرضا بیرانوند خودش بود و نه سیدجلال حسینی و نه حتی علی علیپور، یک جوان تعویضی در دقیقه ۹۰ وارد زمین شد و ۴ دقیقه بعد و قبل از سوت پایان بازی توسط داور، تک‌گل پرسپولیس را به ثمر رساند. صحبت از سیامک نعمتی است. شماره ۸۸ که قرار بود در دقیقه ۸۸ وارد زمین شود، اما کمی معطل شد و ۲ دقیقه بعد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت تا ثابت شود حقش بیشتر از ۴ دقیقه بازی کردن بوده است.

تجربه نشان داده وقتی بازیکنی از دقیقه ۸۵ به بعد وارد زمین می‌شود، انگیزه یا کارآیی خاصی ندارد و صرفاً برای وقت‌کشی بازی می‌کند. اگر هم تیمش عقب باشد دیگر نای حرکت یا دوندگی ندارد چه رسد به گلزنی!

اما سیامک نعمتی آن جمله معروف سینمایی کنستانتین استانیسلاوسکی را در زمین فوتبال اجرا کرد. اینکه نقش بزرگ و کوچک نداریم بلکه بازیگر بزرگ و کوچک داریم و این بار نعمتی جوان چنان خوب از پس نقش تعویضی خود برآمد هرچند...

یک روز پس از شکست تلخ پرسپولیس برابر السد قطر، میزبان صحبت‌های سیامک نعمتی بودیم و دقایقی با او گپ زدیم.

* نمی‌دانیم بابت گلزنی‌ات به تو تبریک بگوییم یا به خاطر شکست سنگین در قطر...

واقعاً شب سختی را در قطر پشت سر گذاشتیم. تلخ‌ترین گل عمرم را زدم. خیلی بد شد و همه ما ناراحت بودیم. باورمان نمی‌شد سه گل از السد بخوریم.

* دلیل این باخت به نظر تو چه بود؟

باور کنید هنوز هم نمی‌دانم. یعنی هنوز باورم نمی‌شود. ما می‌خواستیم هر ۳ امتیاز را کسب کنیم که...

* از آخرین شکست پرسپولیس مدت‌ها می‌گذشت. بعد از باخت به پیکان در آزادی دیگر شکست نخورده بودید.

گفتم که هیچ‌کدام از ما هنوز باور نمی‌کنیم. شرمنده هواداران پرسپولیس شدیم. هموطنان ما لطف کرده و در قطر به استادیوم آمدند. همگی ناراحتیم، ولی ان‌شاءا... جبران می‌کنیم.

* چگونه؟

مطمئن باشید شکست مقابل السد در قطر را در تهران با یک برد شیرین جبران خواهیم کرد.

* سیامک! به نظر خودت نباید بیشتر بازی می‌کردی؟

من تابع تصمیم سرمربی هستم. آقای برانکو هر چه صلاح بداند، انجام می‌دهد و به خودم اجازه نمی‌دهم درخصوص تصمیمات کادر فنی نظر بدهم.

* هواداران پرسپولیس پس از این باخت خیلی نگران شدند. آن‌ها واهمه دارند که این شکست روی نتایج بعدی تیم محبوب‌شان تأثیر منفی بگذارد.

نه مطمئن باشید این‌طور نخواهد شد. ما این باخت را فراموش کرده و با تمام قدرت در لیگ برتر و همین‌طور لیگ قهرمانان آسیا جلو خواهیم رفت. مقابل السد روز بد ما بود و این اتفاق برای هر تیمی می‌افتد. رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس و... هم ممکن است چنین شکست‌هایی را تجربه کنند، اما این باخت باعث به هم ریختن پرسپولیس نخواهد شد. شک نکنید!

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی ۶-۰ اورتون: هشدار بزرگ به تیم گواردیولا

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین بازی هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان اورتون بود. آبی‌ها درنهایت با درخشش دوباره و پوکر کول پالمر موفق شدند با پیروزی‌ای پرگل به مصاف منچستر سیتی در نیمه‌نهایی جام حذفی بروند.

ویدئو: 330092

آبی‌ها بازی را خوب شروع کردند. پس از چند دقیقه مالکیت توپ و مدیریت بازی، و خلق چند موقعیت نصفه و نیمه، در دقیقه ۱۳ روی حرکت عالی پالمر، جکسون در پشت محوطه صاحب توپ شد. او سپس توپ را به پالمر در لبه محوطه برگرداند و این بازیکن با شوتی زیبا به گوشه دروازه توانست بازی را ۱-۰ کند.

پنج دقیقه بعد پالمر اختلاف را دو برابر کرد. مودریک در سمت چپ محوطه به توپ رسید و آن را مقابل دروازه فرستاد. جایی که جکسون شوت‌زنی کرد اما پیکفورد توپ را دفع کرد و در ادامه پالمر روی ریباند با ضربه سر دروازه خالی را باز کرد.

در ادامه بازی آرام شد و چلسی با اینکه مالکیت را در اختیار داشت اما نتوانست دروازه اورتون را تهدید کند تا اینکه در دقیقه ۲۹ پیکفورد که از دروازه خارج شده بود توپ را لو داد و پالمر کمی جلوتر از دایره وسط زمین، اقدام به شوت‌زنی کرد و موفق شد بازی را ۳-۰ و هت‌تریکش را کامل کند.

در ادامه نیمه اول اورتون کمی جلوتر رفت و چند موقعیت ناقص را هم بر روی دروازه چلسی خلق کرد اما هیچکدام ثمری نداشتند. در دقیقه ۳۵ بتو با ضربه سر دروازه پتروویچ را باز کرد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

در دقیقه ۴۴ ارسال کوکوریا به روی دروازه را جکسون به زیبایی استپ کرد و با شوتی فوق‌العاده به گوشه سمت چپ، گل چهارم را هم به ثمر رساند.

در نیمه دوم هم چلسی کاملا بازی را در اختیار داشت، با این حال اورتون که نمی‌خواست بیشتر از این گل بخورد، به خوبی از دروازه‌اش محافظت کرد. اولین موقعیت نیمه دوم در دقیقه ۵۹ شکل گرفت. جایی که شوت جکسون را پیکفورد به زیبایی گرفت.

دو دقیقه بعد روی یکی از حملات چلسی، نونی مادوئکه با تکل بازیکن حریف در محوطه جریمه مواجه شد و همین باعث شد که داور اعلام پنالتی کند. پس از درگیری عجیبی بین بازیکنان چلسی بر سر زدن پنالتی، بالاخره در دقیقه ۶۴ پالمر پشت توپ قرار گرفت و موفق شد دروازه را برای بار پنجم باز کند.

در دقیقه ۶۷ شوت نه‌چندان خوب بتو با اختلاف کمی از کنار دروازه چلسی بیرون رفت.

در حدود بیست دقیقه پایانی بازی چلسی بازی را مدیریت کرد و توپ دیگری از خط دروازه اورتون گذر نکرد تا اینکه در دقیقه ۹۰ ضربه چیلول از سمت چپ را پیکفورد دفع کرد و آلفی گیلکریست روی ریباند بازی را ۶-۰ کرد.

درنهایت بازی با نتیجه ۶-۰ خاتمه یافت و چلسی با کسب این پیروزی ۴۷ امتیازی شد و به رده نهم رسید.

دیگر خبرها

  • بالاترین آمار برای سرمربی اخراجی در ایران | او بهترین بود، اما برای خودش!
  • تاریخ‌سازی لورکوزن؛ تیم‌های رکورددار طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در پنج لیگ معتبر اروپایی
  • چلسی ۶-۰ اورتون: هشدار بزرگ به تیم گواردیولا
  • انریکه: بازی رفت حق‌مان باخت نبود، فردا می‌بریم
  • اینتر ۲-۲ کالیاری: دست‌انداز کوچک در راه اسکودتو
  • پدیده سپاهان دیر بازی کرد، کازان باخت
  • باخت خانگی لیورپول و آرسنال؛ هدیه آسمانی پپ!
  • ضربه سنگین استون‌ویلا به شانس قهرمانی آرسنال
  • شوک بزرگ؛ لیورپول باخت و از منچسترسیتی جا ماند
  • با ملوان سهمیه می‌خواهیم