Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکی کریمی در صفحه اینستاگرامش عکسی از نمایشگاه عکس اش منتشر کرد و در شرح آن نوشت:

ایران آنلاین /از سال هفتاد و شش عکاسی کرده ام .
با عباس کیارستمی همیشه آخر هفته ها به اطراف تهران می رفتیم و یا چند روزی به همدان و از آن جا سر از یکی از شهر ها و روستاهای کوچک کردستان در می آوردیم و یا می انداختیم به سمت شمال و گاهی مهمان خانواده های ترکمن می شدیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقریبا تمام راه ها و گذر گاه های اطرف دماوند به سمت منزل فرشید مثقالی که از مقصدهای همیشگی مان بود و یا را ه های کردان اطراف منزل مرتضی ممیز را هر سال در فصل های مختلف عکاسی می کردیم و چه خوب بود این عکاسی از مکان های همیشگی و آشنا و غرق شدن در جادوی لحظه و زمان.
باید بگویم که عکاسی جدی را از عباس کیارستمی یاد گرفتم . زاویه ها، افق ها، قاب ها و نور ها را. گاهی سفری چهار ساعته به شمال ده و یا ده ها ساعت طول می کشید .
بی وقفه می ایستادیم و عکس می گرفتیم، صبر می کردیم تا نور خوبی روی تپه ماهوری دیده شود و یا باد بر درختی بوزد . پس از هر سفر عکس ها چاپ می شدند و به دقت دیده و بررسی و بحث می شدند و آن هایی را که بیشتر دوست داشتیم، کنار گذاشته می شدند و اینگونه عکاسی شد یکی از کارهای روزانه من در کنار خواندن کتاب و فیلمنامه و ترجمه. البته آن عکس ها را هیچ گاه به نمایش نگذاشتم .

---


جهان عکاسی برایم هر روز مهم تر و قوی تر شد . ‎مجموعه ” گل مردگی” را در سال نود و چهار آغاز کردم و برایم بسیار فراز و نشیب داشت تا به تصویر نهایی برسم. این اولین بار بود که از طبیعت و خیابان و دوربین روی دست به استودیو می رفتم و صحنه ها را می چیدم. احساس یک فیلمساز/نقاش را داشتم که باید قابی ابدی از تصویرش می ساخت. مردن و به استعاره از آن، پژمردن جهانم را به هم زده بود چرا که مرشد همیشگی ام را از دست داده بودم و درگیر ذهنی به تصویر کشیدن این فقدان بودم. همزمان اخبار نابسامانی های خاورمیانه من را بیشتر به مفهوم نیستی و فقدان درگیر می کرد.احساس تک افتادگی و تنهایی در جهانی بی نور و بی امنیت. همه این ها من را رساند به “گلمردگی”. ‎اما هنوزعکاسی برایم یعنی عباس کیارستمی و آن شعف کودکانه و بی ادعا و شخصی.
یادش گرامی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم

رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل از همکاری‌های همیشگی کشورمان به مردم افغانستان قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره تحولات افغانستان و منطقه گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در این دیدار از همکاری‌های همیشگی ایران با مردم افغانستان به‌خصوص اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان و میزبانی از پناهجویان مهاجران افغان قدردانی کرد.

مرتضوی پیش از این نیز در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان بر تلاش ایران برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان تأکید کرده بود.

مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود مرتضوی: امنیت و آرامش افغانستان برای منطقه سودمند است تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است

مرتضوی با اشاره به افزایش تعاملات منطقه‌ای با محوریت افغانستان گفته بود: تهران تلاش‌های خود را برای تکمیل تعاملات منطقه‌ای با کابل بیش از پیش افزایش داده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خاطره خاص بلینگام: این زیدان که می‌گی کی هست!‏
  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • «آفرینش تو برای ما مهم است» در برج آزادی آغاز به کار می‌کند
  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • پوستکوعلو: مقابل لیورپول بلاخره با سبک همیشگی بازی کردیم