Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز از اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای فعالیت علاقمندان به اتومبیلرانی رشته آفرود در این استان خبر داد.

حامد فرضی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: این اقدام در جهت حفظ عرصه های منابع طبیعی و جلوگیری از تاخت وتاز خودروسواران در مراتع صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای حفظ اراضی ملی مسیرهای فعالیت آفرودسواران مسدود شده و با همکاری و هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان البرز فضایی جایگزین در وسعت ۲۰۰ هکتار به این امر اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی یکی از تکالیف اصلی این اداره کل در سال جاری بوده گفت: خوشبختانه در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته رفع تصرف شده است.

فرضی در ادامه گفت:  تحقق سهم فضای سبز شهرک های صنعتی، احیاء مناطق بیابانی و استفاده از توان خیرین در این راستا می تواند کمک شایانی به حفظ و حراست از منابع طبیعی کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در پایان با اشاره به مشکلاتی که در این زمینه  دامنگیر اداره منابع طبیعی است  گفت: مشکل اساسی عدم وجود اعتبارات مناسب برای اجرای ارتقای فرهنگ و دانش حفظ  و صیانت ازمنابع طبیعی است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال