Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از دريافت 6هزار ميليارد تومان از مطالبات اين سازمان از دولت در روزهاي آينده خبر داد.
‏‎به گزارش خبرگزاري آريا، سيدتقي نوربخش در جلسه اي با اعضاي کانون عالي بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي افزود: با دريافت اين بخش از مطالبات سازمان، عيدي بازنشستگان تا ١5اسفندماه پرداخت شده و حدود سه هزار ميليارد تومان از مطالبات مراکز درماني طرف قرارداد نيز پرداخت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: محدوديتي براي تعامل با تشکل هاي بازنشستگي و کارگري نداريم و آماده دريافت نظرات اعضاي اين تشکل ها هستيم.
نوربخش با بيان اينکه رسيدگي به خواسته هاي بازنشستگان و ارتقاي خدمات به آنها همواره در اولويت سازمان تأمين اجتماعي قرار دارد، گفت: نمايندگان و اعضاي تشکل هاي بازنشستگان نيز بهترين ارتباط را با اين سازمان دارند و همواره خواسته ها و دغدغه هاي اقشار مختلف بازنشستگان را به مديريت سازمان منتقل مي کنند.
نوربخش با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي ماهيانه 6هزار ميليارد تومان براي پرداخت حقوق بازنشستگان و ارائه خدمات درماني به جامعه تحت پوشش هزينه مي کند، اظهار داشت: منابع مربوط به دريافت حق بيمه در اين سازمان ماهيانه پنج هزار و 300ميليارد تومان است.
وي با بيان اينکه منابع مورد نياز براي بخش مستمري و تعهدات کوتاه مدت بخش اصلي هزينه هاي سازمان تأمين اجتماعي را تشکيل مي دهد، گفت: ماهيانه چهار هزار و 500ميليارد تومان مستمري و تعهدات کوتاه مدت توسط اين سازمان پرداخت مي شود و خوشبختانه اين تعهدات به شکل مناسب و بدون هيچگونه تأخيري در حال انجام است.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي افزود: مقرري بيمه بيکاري، مرخصي زايمان، غرامت دستمزد ايام بيماري و وسايل کمک پزشکي مهمترين تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمين اجتماعي را تشکيل مي دهد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي نيز در اين ديدار گفت: تعامل همه جانبه با کانون ها و تشکل هاي بازنشستگان و ديگر شرکاي اجتماعي همواره مورد توجه قرار دارد.
محمدرضا جعفريان از تهيه آئين نامه تعامل با شرکاي اجتماعي خبر داد و گفت: با تهيه اين آئين نامه از نظرات و ديدگاه هاي شرکاي اجتماعي در تصميم گيري هاي سازمان تأمين اجتماعي استفاده مي شود.
محمدحسن زدا، معاون بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي نيز گفت: حوزه هاي بيمه اي و فرهنگي و اجتماعي با هماهنگي و همراهي کامل آماده برقراري ارتباط سازنده با تشکل هاي بازنشستگي هستند و از دريافت نظرات و ديدگاه هاي شرکاي اجتماعي استقبال مي کنيم.
علي اصغر بيات، رئيس کانون بازنشستگان تأمين اجتماعي نيز در اين جلسه گفت: اکنون تعامل خوب و سازنده اي بين سازمان تأمين اجتماعي و کانون هاي بازنشستگان برقرار شده است.
وي افزود: پرداخت وام به بازنشستگان، المپياد ورزشي، بيمه تکميلي و بيمه عمر، طرح کرامت رضوي و بسياري از خدمات ديگر سازمان تأمين اجتماعي به بازنشستگان زمينه ساز افزايش رضايت‌مندي بازنشستگان شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مالیات باید عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سبحانیان رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور گفت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مؤدیان باشد، که این باعث جلب اعتماد آنان می گردد.

وی با اشاره به تعطیلی بعضی از کارگاه های تولیدی و کارخانجات بدلیل مالیات بسیار سنگین افزود: مالیات سنگین سبب تعطیلی کارگاه های تولیدی کشور و سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی برای فرار از مالیات و بیکار شدن کارگران می شود.

این مرجع تقلید، قابل اطمینان بودن مأمورین مالیاتی را مهم دانسته و گفت: متأسفانه برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبه مالیات تبانی می کنند، که باید با آن برخورد شود.

آیت الله مکارم شیرازی مسوولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانسته و فزود: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.

وی اقتصاد جامعه سالم را بر پایه مالیات عادلانه دانسته و بیان کرد: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شود.

این مرجع تقلید، دریافت مالیات را مختص به زمان حال ندانسته و ادامه داد: مالیات در اسلام، همان زکات است و در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هزینه های دفاعی و نظامی کشور نیز از طریق مالیات تأمین می شود گفت: در گذشته خود مجاهدان هزینه های مرکب و خوراک خودشان را تأمین می کردند، در حالی که امروزه اشخاص به تنهایی توانایی تهیه ادوات نظامی را ندارند، از این رو این هزینه ها بر عهده نظام اسلامی بوده که از طریق مالیات تأمین می شود.

در ابتدای این دیدار ربیس سازمان مالیاتی کشور، گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود، ارائه کرد.

کد خبر 6082206

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟