Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ۴۹ میلیون مترمکعب آب را در سال از سد لار و لتیان به شهرستان پردیس اختصاص خواهیم داد.

به‌ گزارش ایسنا، محمدرضا بختیاری امروز در آیین کلنگ‌زنی خط انتقال آب کلان به پردیس با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی به پردیس پروژه بسیار مهمی محسوب می‌شود که آب این منطقه از طریق سدهای لار، لتیان و ماملو تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شهرستان در منطقه حفاظت شده پارک ملی قرار گرفته است و با مشکلاتی همراه است، تصریح کرد: این شهرستان نیازمند مطالعات جدی درباره جمعیت و اشتغال است که با حل شدن این مشکلات پتانسیل‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری بیشتر در این شهرستان جوابگو خواهد بود.

بختیاری با اشاره به اینکه لوله‌های این خط انتقال تولید شده است، گفت: امیدواریم در سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد و مشکلات تأمین آب مردم این شهرستان حل شود.

وی با اشاره اینکه ۲۰ میلیارد تومان بابت این خط انتقال از طریق پروژه مسکن مهر تأمین مالی شده است، تاکید کرد: با اختصاص یافتن ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز این پروژه سرعت خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: استان تهران بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱۷ درصد کل کشور را به خوداختصاص داده و منابع آبی ما در استان تهران بسیار محدود است که مشکلاتی در این خصوص دیده می‌شود.

بختیاری با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیارد متر مکعب منابع آب استان تهران است، گفت: از این میزان بیش از دو میلیارد متر مکعب آب‌های زیرزمینی، چشمه و قنوات و بیش از یک میلیارد متر مکعب آب‌های سطحی استان است.

وی ادامه داد: در کشور ما بین ۷ تا ۸ درصد منابع آبی صرف آب شرب می‌شود که در تهران این میان ۳۴ درصد را به خود اختصاص داده است و طول رودخانه‌های استان تهران نیز ۲۸۸۰ کیلومتر است که این رودخانه‌ها نیز تأمین کننده آب شرب شهر تهران هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان فقیرترین استان از لحاظ منابع آب تجدیدپذیر است، عنوان کرد: میزان بیلان منفی آب تهران ۱۵۰ میلیون متر مکعب است که ۸۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به دشت‌های ورامین، پیشوا و پاکدشت است. دشت‌های ورامین و تهران دشت‌های بحرانی ما به شمار می‌رود که موضوع فرونشست در آن‌ها بسیار جدی است و با انجام پروژه‌هایی همچون طرح احیاء و تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی می‌توان به داد آن‌ها رسید.

وی همچنین ادامه داد: یکی از مشکلات آب تهران تاسیسات فرسوده آن بوده که باید موضوع تعمیرات و نگهداری آن مد نظر قرار بگیرد.

بختیاری با تاکید بر اینکه هر چقدر هم آب به تهران منتقل کنیم اگر در منابع آب زیرزمینی دقت نشود، بسیاری از هزینه‌ها به هدر می‌رود، گفت: عمده کار در آب منطقه ای تهران در سه محور انسداد چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند و اصلاح پروانه‌هاست که علاوه بر بستن چاه‌های غیر مجاز باید میزان برداشت آب چاه‌های مجاز را نیز کنترل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل جذابیت‌هایی که در تهران وجود دارد، ساخت و سازهایی نیز در حریم و بستر رودخانه‌ها انجام می‌شود که تاکنون ۸۰۰ ویلای ساخته شده در حریم و بستر رودخانه را آزادسازی کرده‌ایم که با این اقدام میزان ارزش گذاری این اراضی ۱۱۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در ظرف سه سال آینده کل حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران را آزادسازی کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس

تین نیوز

 گزارش آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور را از رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بشنوید.

 

حجم فایل صوتی:1.52M | مدت زمان فایل صوتی :00:01:35 دانلود فایل صوتی آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی