Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت شهید شاخص سال استان همدان، سردار شهید سعید قهاری سعید همراه با رونمایی از کتاب‌های "آخرین مأموریت و یاداشت‌های سعید" و نرم‌افزار"سرباز خاکی ولایت" برگزار شد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ظهر امروز مراسم بزرگداشت شهید شاخص سال استان همدان سردار شهید سعید قهاری سعید در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشگر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه استان کردستان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، هم‌رزمان شهید قهاری سعید و پیش‌مرگان کرد میهمانان این مراسم بودند.

در مراسم بزرگداشت سردار شهید قهاری سعید نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، استاندار همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اعضای شورای اسلامی شهر همدان، روحانیت و قشر عظیمی از مردم حضور داشتند.

رونمایی از کتاب‌های" آخرین مأموریت و یاداشت‌های سعید" و نرم‌افزار" سرباز خاکی ولایت" همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت شهید شاخص سال استان همدان، سردار شهید سعید قهاری سعید انجام شد.

کتاب یادداشت‌های سعید به قلم یکی از نویسندگان دهه هفتاد تألیف و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و کتاب آخرین مأموریت نیز توسط سرهنگ باقری از پاسداران سپاه عاشورا آذربایجان شرقی نوشته شده است.

در مراسم بزرگداشت شهید شاخص سال استان همدان سردار شهید سعید قهاری سعید از همسر و فرزند این شهید بزرگوار تجلیل شد.

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که بزرگداشت شهیدان بزرگداشت ارزش‌های متعالی است، اظهار داشت: شهدا ارزشمندترین سرمایه وجودی خود را تقدیم کردند و ما نیز برای اینکه زندگیمان ارزشمند باشد باید رهروی آن‌هایی باشیم که دارای نفس مطمئنه بودند.

وی با بیان اینکه امام(ره) فرمودند این انقلاب ارزش‌ها است، افزود: خوشا به حال آن‌ها که محتوای این انقلاب را دریافت کردند و توانستند به مقامات بالا برسند و در تلاش خودشان دارای نفس مطمئنه شدند.

سرلشگر ایزدی انسان‌های انقلابی پرورش‌یافتگان مکتب امام و روحانیت بودند، گفت: پیرو مکتب امام انسان‌های شدند که قبل از شهادت خودشان می‌دانستند که چه زمانی شهادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه شهدا کسانی بودند که همه حرکتشان برای خداوند سبحان بود، اظهار داشت: پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) وقتی رزمندگان از صحنه جهاد می‌آمدند فرمودند ما هم جهاد افضل داریم هم جهاد اکبر و هم جهاد کبیر.

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه انقلاب اسلامی انسان‌ها را درصحنه‌های مختلف می‌سازد گفت: در برنامه‌های تکریم شهیدان باید توجه کنیم بزرگداشت آن‌ها تداوم بخشی راه آن‌ها باشد.

سرلشگر ایزدی با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان و مردم شهیدپرور همدان گفت: این استان و مردمان آن واقعاً کسانی هستند که نشان دادند درصحنه‌های مختلف چگونه حضور داشتند و مردم این استان با توجه به این شهیدان، رزمندگان و سرداران بزرگی همچون شهید قهاری سعید، حاج حسین همدانی، شهید حسن ترک، شهید ابراهیمی، شهید علی چیت‌سازیان، شهید علی خوش لفظ، شهید شوهانی که تقدیم انقلاب اسلامی کردند دین خود را ادا کردند.

وی با بیان اینکه در کردستان مردم همدان نقش مهمی داشتند و شهیدان زیادی تقدیم کردند افزود: رزمندگان این استان نقش کلیدی در کرمانشاه داشتند نظیر سردار شهید قهاری سعید که در منطقه کردستان بسیار الهی و ارزشی عمل کردند.

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه سرداران استان همدان نظیر شهید قهاری سعید در منطقه کردستان بسیار الهی و ارزشی عمل کردند، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید زندگی شهدایی همچون شهید خوش لفظ را به دنیا ارائه دهد، این شهید یک رزمنده بسیجی همدانی بود که در آتش عشق به شهادت می‌سوخت و کارنامه او در واقع کارنامه سردار شهید سعید قهاری سعید است.

انتخاب شهید قهاری سعید به عنوان شهید شاخص با هدف معرفی شخصیت ایشان بود

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه شهید قهاری سعید سال‌های سال برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در استان‌های مختلفی در کشور انجام وظیفه کردند، اظهار داشت: در سال‌های آغازین تشکیل سپاه شهید قهاری با حضور خود در استان مسئولیت سپاه اسدآباد، نهاوند و در سپاه استان نیز مسئولیت داشتند.

وی با تأکید بر اینکه شهید قهاری سعید با هجرت به استان‌های دیگر نیز انجام‌وظیفه می‌کردند، گفت: شهید قهاری سعید در استان‌های نیز کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، شیراز و یزد حضوری پررنگ و نقش‌آفرین داشتند.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به اینکه رفتار و کردار شهید قهاری سعید همواره به عنوان الگو بود، ابراز کرد: در استان‌های مختلف هنوز بعد از گذشت سال‌ها از شهادت ایشان همه به نیکی از شهید سعید قهاری سعید یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید قهاری امسال به عنوان شهید شاخص استان همدان انتخاب و معرفی شد، بیان کرد: در استان همدان به دلیل اینکه شهید قهاری سعید کمتر حضور داشتند شاید نتوانستیم تکلیف خودمان در راستای معرفی این چهره بزرگ به نسل جوان را به خوبی انجام دهیم که در این راستا ایشان را به عنوان شهید شاخص سال معرفی کردیم.

کتاب یادداشت‌های سعید با جمع‌آوری بیش از 30 یادداشت شهید قهاری سعید گردآوری و تألیف شده است

مألف کتاب یادداشت‌های سعید در این مراسم اظهار داشت: در سال 90 به ما خبر دادند که بیش از 30 عنوان دست‌نوشته شهید در اختیار داریم که می‌شود از این دست نوشته‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی بر این یادداشت‌ها این یادداشت را تألیف و به کتاب یادداشت‌های سعید تبدیل کردیم، افزود: کل این کتاب به زبان خود شهید و گویی این شهید مقدمه‌ای نیز برای چاپ این کتاب برای ما به جا گذاشته است.

محمد رسول رستمی با بیان اینکه در این کتاب کمترین دخل و تصرف به دست‌نوشته‌های شهید انجام شده است، عنوان کرد: تنها قسمت‌هایی از یادداشت‌های که جنبه امنیتی یادداشت و یا افرادی نام‌برده شده بودند حذف شد.

وی با تأکید بر اینکه در کتاب یادداشت‌های سعید چهره واقعی شهید قهاری سعید در ابعاد مختلف معرفی شده است، ابراز کرد: شخصیت نظامی شهید قهاری سعید هرچند در زندگی ایشان تأثیر داشت اما در برخوردهای ایشان با خانواده، اقوام و اطرافیان ایشان مؤثر نبود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار شهید سعید قهاری سعید در سمت فرماندهی لشکر 3 نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا بود که در چهارم اسفند سال 85 در ارتفاعات "جهنم دره" ارومیه در جریان درگیری با اشرار و گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» گفت: بدون آزادسازی اسناد انتظاری از پژوهشگر نمی‌رود تا کار دقیق انجام دهد. مراکز اسناد ثروت ملت است، اما عده‌ای به دلیل بخل‌ورزی آن را ثروت خودشان می‌پندارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» تألیف سلیمی نمین با حضور حجت الاسلام مرتضی اشراقی از نوادگان امام راحل، حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس مؤسسه تاریخ معاصر ایران و رضاپور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

سلیمی نمین در این نشست گفت:  قدرت‌های زیاده‌خواه و سلطه‌طلب در صدد مخدوش کردن تاریخ ملت‌ها و خدشه وارد کردن بر شخصیت‌های تاریخ ‌از ملتها می پردازند. دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران مفتخر است کارش را در سال 1380 با دفاع از شخصیت تاریخ ساز معاصر ایران یعنی امام خمینی (ره) آغاز کرد. در آن دوران کتاب «پاسداشت حقیقت» به نگارش در آمد که پاسخی در برابر هجمه‌های سازمان یافته علیه امام بود که در قالب خاطرات آیت الله منتظری منتشر یافت. پس از نگارش این کتاب، نتوانستیم از سد صدور مجوز وزارت ارشاد عبور کنیم و نا گزیر بودیم نُسخی را تکثیر کنیم و عرضه کنیم تا کمکی برای حل مشکل باشد. خیلی از بزرگان این اثر را ستودند.

بیت امام در ارائه اسناد تاریخی کم‌کاری جدی دارد

وی افزود: بدون پایبندی مراکز تولیدکننده‌ی تاریخ و اسناد تاریخی، پرداختن به تاریخ سخت است. گلایه‌ای حتی از بیت امام دارم. بسیاری از اسنادی که بیت می‌تواند در مسیر تبیین درست تاریخ کمک‌کار پژوهشگر باشد، کم‌کاری جدی دارد. برای پاسخگو به آقای کدیور که درباره آقای شریعتمداری نوشته شده بود، در مرکز اسناد جماران رفتم. امام نگاه برجسته‌ای نسبت به آقای شریعتمداری داشتند. بدون آزادسازی اسناد انتظاری از پژوهشگر نمی‌رود تا کار دقیق انجام دهد. مراکز اسناد ثروت ملت است، اما عده‌ای به دلیل بخل‌ورزی آن را ثروت خودشان می‌پندارند. در چنین فضایی کار پژوهش سخت شده است. شخصیت‌های اثرگذار به ویژه در مراکز فرهنگی کتاب مطالعه نمی‌کنند، و چون مطالعه نمی کنند، نمی توانند در مقام دفاع از محققان بر بیایند.

صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نشست گفت: نکته‌ای را از زبان عناصر ضد انقلاب در اوایل دهه هفتاد خواندم که گفته بود «نیاز نیست کار سیاسی کنیم و لازم نیست مبارزۀ سیاسی را دنبال کنیم بلکه کافی است با نسلی که از دوره انقلاب فاصله دارد، به گفت و گو بنشینیم. از این جهت باید اطلاعات آنان از تاریخ و فرهنگ منطبق با خودمان تنظیم کنیم. اگر اینگونه که ما بخواهیم، اطلاعات را دریافت کنند، عمل سیاسی را خود آنان انجام می دهند.» از این جهت باید هوشمندی دشمن را تحسین کنیم. در آن زمان موجی از کتاب‌هایی که روایت‌های تاریخی را تحریف می‌کرد، وارد بازار شد. عزیزانی هم برای دفاع و هجمه به آنان وارد عرصه شدند که آقای سلیمی نمین از جمله آنان بود. غیرت و حساسیتی که اقای سیلمی نمین برای ارائه تصویر روشن و درست از حضرت امام یافتم، این روحیه را ستایش می‌کنم. حساسیت‌های ایشان در نقاط درستی بود.

حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی

وی افزود: برای برخی این قداستی که برای امام قائل بودیم، اهمیت ندارد. نسل ما انقلاب را از معبری در یافتند که در پیشانی آن، امام بود. خدشۀ به امام، کل آن معبر را نابود می‌کند. آنان که زدن امام را انتخاب کردند، درست فهمیدند که کجا را باید واژگون کنند. باید برای حفظ این هاله قدسی که دور شخصیت امام است، تلاش کنیم. برخی با افتخار می‌گویند از اصول خودشان بازگشتند، اما امام اصولش از اول همانی بود که مطرح کرد و تا آخر پای آن اصول ایستاد.

صفار هرندی ادامه داد: باید در هر نقطه‌ای که انحراف از حقیقت اتفاق می‌افتد، این حساسیت امثال آقای سلیمی نمین را نشان داد. یک روزی رادیوی اسرائیل محلی برای انعکاس منویات یک شخصیت برجسته‌ای که از شاگردان امام بوده و به قدری برجستگی داشته که بزرگان قم تصور می‌کنند او باید جانشین امام باشد و کسی است که حرارت ضد اسرائیلی او از امام کمتر نبود. اما روزی چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم منویات و استفتائات ایشان از طریق رادیو اسرائیل پخش می‌شود. آنجا انسان می‌فهمد که آثار تحریف تاریخی چقدر خطرناک است.

در انتهای این برنامه از کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد.

بر پایه این گزارش، کتاب «چالش‌های تاریخی» با عنوان فرعی چرخش قلم و سخن در سیر تاریخ تالیف عباس سلیمی نمین از سوی دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به بازار چاپ و نشر کتاب آمد. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای 1299، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب 57»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

به طور کلی هشت چالش تاریخی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است که این هشت چالش عبارتند از: نسبت 7 آبان با ایرانیان (مناظره شروین وکیلی، پرویز رجبی، عبدالمجید ارفعی، بهرام روشن‌ضمیر و عباس سلیمی نمین)، مشروطه به غارت رفته (مناظره قلمی در روزنامه شرق)، سیر تاریخی کودتای 1299 (مناظره صادق زیباکلام و عباس سلیمی نمین در کانون اندیشه جوان)، نهضت ملی و مشت آهنین (مناظره قلمی ابراهیم یزدی و عباس سلیمی نمین)، رکس؛ آتشی که به جان آتش‌افروزان افتاد (مناظره قلمی در روزنامه کارگزاران)، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب 57»( محاجه‌ای قلمی با شبکه من و تو)، خرد جمعی و نظام تصمیم‌ساز در دفاع مقدس و… (مناظره مرتضی الویری و عباس سلیمی نمین در جماران)، منشا تقابل آقای منتظری با امام (مناظره اعضای بیت آیت‌الله منتظری و عباس سلیمی نمین به دعوت انجمن اندیشه و قلم).

انتهای‌پیام/

 

دیگر خبرها

  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس