Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – همایش مشترک علمی و ادبی ' از خورشید تا پروین ' روز پنجشنبه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ،فعالیت های ادبی پروین اعتصامی و خورشیدبانو ناتوان دو شاعره برجسته ایرانی و آذربایجانی ومشترکات تاریخی ، فرهنگ و ادبی دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این همایش مشترک مورد بررسی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان ، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در باکو و نیز محققان و کارشناسان حوزه فرهنگی و ادبی دو کشور در این همایش مشترک حضور داشتند .
محققان و کارشناسان حوزه ادبی دو کشور از جمله از دانشگاه تبریز و نیز انستیتوی ادبیات فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان به ا بعاد مختلف خلاقیت ادبی پروین اعتصامی و خورشیدبانو پرداختند .
ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آشنایی با نگاه و افکار اجتماعی این دو شاعره برجسته را برای جامعه بشری فعلی نیز بسیار مفید دانست.
عیسی حبیب بیکلی معاون اول فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان نیز پروین اعتصامی و خورشید بانو ناتوان را از شخصیت های برجسته فرهنگی عنوان کرد و این همایش را فرصت خوبی برای آشنایی محافل ادبی ایران و جمهوری آذربایجان با فرهنگ و حوزه ادبی یکدیگر مهم خواند .
وی ایران را کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان خواند و گفت: پس از استقلال ملی جمهوری آذربایجان ایران همواره از جمله در حل مناقشه قره باغ در کنار کشورمان بوده است .
آساق **337*1579*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند