Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@23:42:07 GMT

شهرهوشمند لاهیجان، از واقعیت تا خیال!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۶۳۰

شهرهوشمند لاهیجان، از واقعیت تا خیال!

تقریبا۲۴ ماه از امضای قرارداد شهرهوشمند لاهیجان گذشته اما شهروندان هیچکدام از موارد این قرارداد را در لاهیجان به چشم ندیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، سعیدآگشته شهردار سابق لاهیجان در تاریخ (۱۷آذر ۹۴) در گفتگو با روابط عمومی شهرداری گفت: لاهیجان نخستین شهر هوشمند گیلان می شود!
تاکسی های هوشمند، خطوط حمل و نقل هوشمند، پارکینگ هوشمند، وای فای رایگان از ابتدایی ترین آپشن های شهر هوشمند می باشد که مقرر شد طبق قرارداد جشنواره روز «لاهیجان»؛ در سال ۹۵ در این شهر، یعنی عروس شهرهای شمال ایران پیاده سازی شود؛ قرارداد غیرمحرمانه ای که بندها، مبلغ آن و روند پیشرفت آن هیچگاه برای مردم بیان نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شهرهوشمند یا شهر الکترونیک چیست؟

شهر هوشمند شهری است ۲۴ ساعته که امور شهری در تمام شبانه روز در آن جریان دارد {این وضعیت هم اکنون و به صورت سنتی در لاهیجان جریان دارد} و شهروندان می‌توانند از طریق اینترنت، در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات و خدمات آموزشی، تجاری، رفاهی اداری و … خود دسترسی پیدا کنند.
کاهش مصرف منابع، به خصوص آب و انرژی و در نهایت کمک به کاهش انتشار دی اکسید کربن، بهبود استفاده از ظرفیت زیر ساخت‌های موجود و بهبود شرایط و کیفیت زندگی مردم، کاهش نیاز به زیر ساخت‌های سنتی، تقویت رقابت تجاری شهر و ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر توسط تجارت الکترونیک، فراهم آوردن خدمات اینترنت با کیفیت و سرعت بالا برای شهروندان، فراهم آوردن کانال‌های آموزشی متفاوت و محیط آموزشی مادام العمر از نمونه مزایای شهر هوشمند است.

دبی: در این شهر ۵۰ خدمات هوشمندانه تحت نظارت ۲۲ بخش با ماهیت دولتی پذیرش و اجرا می‌شود.
سنگاپور: دولت از فناوری خاصی استفاده می‌کند که اگر در مکان‌های سیگار ممنوع کسی شروع به سیگار کشیدن کند خبر می‌دهد. همچنین با استفاده از دوربین‌های مختلف جمعیت شناور هر نقطه از شهر را بررسی می‌کند و تمام افراد و وسایل نقلیه اعم از عمومی یا شخصی در هر لحظه در مکان خاصی مشخصه گذاری می‌شوند.

اما تکنولوژی های یک شهر هوشمند چگونه می‌توانند به فرآیند شهرنشینی سرعت بخشند؟

۱- انرژی هوشمند
۲- جا به جایی هوشمند
۳- زیرساخت هوشمند
۴- سرویس‌های عمومی هوشمند
۵- بهداشت و سلامت هوشمند

قضاوت منصفانه نسبت به مشکلات و مسائل، حاکی از آن است که آسیب و معضل، نه یک روزه پدید می آید و نه یک روزه از بین می رود و اگر اهداف، درمان اصولی و ریشه ای باشد، تجهیز مدیران به اندیشه سیستمی، بهترین و اصولی ترین راه حل خواهد بود و در ابتدا و پیش از هرشروعی، تفکر سیستمی لازمه مدیریت هوشمند شهری است.

 

پایان پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمدعلی فلکی یکی از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سید الشهدا در یازدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: شهدای خوشنام بدون نام و نشان برای دفاع از ناموس، خاک، وطن و برای بقای اسلام و انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و دو شهید گمنام، محراب این واحد دانشگاهی هستند که امروز یازدهمین سالگردی است که برای این شهدا یادواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره پیش‌قدم بودن گیلانیان در همه عرصه‌ها عنوان کرد: تا به امروز در هر عرصه‌ای که نیاز به مردم بوده در صحنه حاضر شدند و گیلانی‌ها هم مانند سایر هموطنان پیش‌قدم بودند. با توجه به شرایط سنی و مسئولیت‌ها، مردم گیلان را در خط مقدم دیدم در عملیات والفجر دو در منطقه پیرانشهر، عملیات والفجر چهار، منطقه کانی مانگا و ... رزمندگان شما را دیدم شجاعت و شهامت آنها زبان‌زد بود و اوج شکوه مردم گیلان و رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸ عبور از اروند بود. در حوادث سیل و زلزله و حوادث طبیعی که نیاز به حضور مردم است آنجا مردم را دیدم.

فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سید الشهدا افزود: نمی‌گویم که لاهیجان را به چای آن نمی‌شناسم؛ اما ارزش لاهیجان فقط طبیعت، کوه، جنگل و دریای آن نیست در سوریه سال ۹۵ در عملیات خان تومان دقیقاً در منطقه عملیاتی العیست و الحاظر بچه‌های یگان میرزا کوچک خان و آن شجاعت و شهامت آنان را برای بازپس‌گیری آن تپه و منطقه از داعش را شاهد بویدم و روحیه، شجاعت، شهامت، ایثار، فداکاری و نشاط آنان را در حین عملیات و بعد از عملیات دیدم.

فلکی با اشاره به رشادت و جانفشانی شهدا عنوان کرد: در جنگ جهانی دوم تمام ایران توسط متحدین و متفقین اشغال شد؛ اما در جنگ هشت ساله یک وجب هم خاک از دست ندادیم همه اینها به همت شهدا بود که سختی‌های زیادی هم متحمل شدند و غیرت به خرج دادن تحمل کردند تا این مملکت را از دست دشمن آن مناطقی که اشغال بود باز پس گرفتند و امروز من و شما این افتخار را داریم. شهدا در زمان هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم نظام و آرمان‌های انقلاب کردند تا عزت، استقلال و امنیت جمهوری اسلامی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه در وصیت‌نامه‌های شهدا بر اطاعت از ولایت و رهبری تأکید شده گفت: همه باید با تأسی از شهدا همواره در مسیر ولایت باشیم تا نظام اسلامی از گزند دشمنان در امان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • خواب «فرهنگ» و مسوولان بی‌خیال/ تشییع «اخلاق» در فوتبال ایران!
  • برگزاری گنجینه‌های مهر نقاشان پشت شیشه/ «رنگ بهار» در شفق پیدا شد
  • انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید