Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مهرداد جمشید ن‍‍‍‍‍ژاد سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تمدید یک روزه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، از متقاضیان خواست تا روز شنبه پنجم اسفندماه با مراجعه به آدرس سایت Fars.pressfestival.ir آثار خود را در این سایت بارگزاری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات فارس، اداره ارشاد و خانه مطبوعات لارستان با هدف تعالی رسانه ها، نشریات مکتوب و خبرگزاری‌های استان برگزار می‌شود.
جمشید ن‍‍‍‍‍ژاد با دعوت از روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و اصحاب رسانه‌های دارای مجوز برای شرکت در این رویداد مهم رسانه ای، گفت: این دوره از جشنواره در سه بخش حرفه ای، ویژه و پیشنهادی میزبان علاقمندان خواهد بود که در بخش حرفه‌ای فعالان مطبوعاتی و نشریات کاغذی می‌توانند در زمینه‌های سرمقاله و یادداشت، عکس، طراحی و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه وگزارش آثار خود را دبیرخانه ارسال کنند.
وی افزود: فعالان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط نیز می‌توانند در زمینه‌های یادداشت، خبر، مصاحبه و گزارش آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.
جمشید ن‍‍‍‍‍ژاد در ادامه به تشریح بخش ویژه جشنواره پرداخت و گفت: در این بخش تولیدات تحلیلی مندرج در مطبوعات محلی با موضوع شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» مورد داوری قرار می‌گیرد.
سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به ایجاد فضای رقابتی برای فعالان رسانه‌ای در بخش پیشنهادی اشاره کرد و گفت: این بخش با تکیه بر تولید محتوای بومی، در حوزه‌های دفاع مقدس، فرهنگ عمومی، حقوق شهروندی، محیط زیست، میراث فرهنگی با تکیه بر باید‌ها و نباید‌های آن، بحران آب (راهکار‌های پیش روی بحران آب در ایران، زندگی آب در دست ما و زندگی ما دردست آب)، اقتصاد سالم اسلامی و برجام پذیرای آثار ارسالی خواهد بود.
وی در خصوص شرایط و مقررات شرکت در جشنواره هم بیان داشت: آثار ارسالی باید از تاریخ ٣١/٠٣/١٣٩٥ تا ٣١/٠٦/١٣٩٦ در نشریات مکتوب محلی (استانی) و خبرگزاری‌های دارای مجوز فارس منتشر شده باشند.
به گفته وی، آثار و مطالب بدون امضا و با امضا مستعار پذیرفته نخواهند شد و ارسال عین صفحاتی که آثار شرکت کنندگان در آن‌ها به چاپ رسیده، الزامی است.
سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: مطالب غیرمحلی و غیراستانی مندرج در نشریات از دور رقابت در این جشنواره حذف خواهند شد و هر فرد در دو رشته با سه اثر امکان شرکت در جشنواره را دارد.
این مسئول ارسال اسکن آثار چاپ شده، عکس صاحب اثر، معرفی نامه نشریه، اسکن کارت ملی، شماره تلفن ثابت و همراه شرکت کنندگان در جشنواره را الزامی دانست و افزود: مدیران مطبوعات محلی می‌توانند کلیه مدارک و آثار خبرنگاران، سردبیران، عکاسان و... خود را به صورت یکجا در قالب یک فایل اختصاصی به دبیرخانه جشنواره ایمیل کنند.
جمشیدنژاد با تاکید براینکه ویژه نامه‌های استانی روزنامه‌های کثیرالانتشار نمی‌توانند در این رویداد مطبوعاتی شرکت کنند، به معرفی داوران جشنواره پرداخت و گفت: محمدتقی زرین چنگ شیرازی، سیروس سوند رومی، عظیم جباره، سعید نظری و امید صدیق، داوری دومین دوره جشنواره را به عهده دارند.
سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: براساس فراخوان اعلام شده به نفرات اول هر بخش، تندیس و مبلغ ٥ میلیون ریال، نفرات دوم ٤ میلیون ریال و نفرات سوم ٣ میلیون ریال اهدا می‌شود، همچنین در بخش ویژه به یک اثر برگزیده مبلغ ٥ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) درباره برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره امام رضا (ع) گام کوچکی در این زمینه برداریم.

سیدی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، افزود: در همین راستا درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد. طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

سیدی در ادامه به لزوم کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی و اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد و افزود: نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند. در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز در داخل کشور برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی با هدف توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا در اشعار، برگزار می‌شوند.

کد خبر 6086246 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی