Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@23:30:04 GMT

نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۸۳۴

نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی


فرارو- به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مالزی، سینماگران ایرانی به مالزی می‌روند.
به گزارش فرارو وبگاه مالزیایی نیواستریت‌تایمز طی گزارشی به قلم دنیس چوا، از حضور قریب‌الوقوع سینماگران ایران در مالزی خبر داد و نوشت: فیلم‌های ایرانی، تا حدود زیادی درباره ارزش‌های خانوادگی و دارای خشونت حداقلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فیلم (ایرانی) دارای درس‌های مهم زندگی است و بسیاری از شخصیت‌های زن (در این فیلم‌ها) قوی و مستقل هستند. علاوه بر این، کارگردانان زن، برجسته هستند و جوایز بین المللی مهمی کسب کرده‌اند.
ماه آینده، پوران درخشنده و ابوالحسن داودی، دو کارگردان ایرانی سرشناس ایرانی، به مالزی خواهند رفت و درباره تاریخ، موضوعات و مسیر‌ها و تحولات صنعت فیلم یران سخنرانی خواهند کرد.
فیلم زیر سقف دودی به کارگردانی درخشنده سال گذشته جایزه برده و فیلم رخ دیوانه به کارگردانی داودی در سال ۲۰۱۵ جایزه برده است. مریلا زارعی و آزیتا حاجیان، که هر دو در فیلم درخشنده حضور داشتند، این دو کارگردان را در سفر به مالزی همراهی خواهند کرد.
به گزارش وبگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این جشنواره که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و چند سازمان مالزیایی برگزار خواهد شد، جمعا ۶ فیلم سینمایی زیر سقف دودی، طعم شیرین خیال، ملکه، آتش بس ۲، کفش‌هایم کو و رخ دیوانه از تاریخ ۱۷ اسفند ماه به مدت ۱۱ روز در سالن‌های مجهز سینمایی گلدن اسکرینینگ (GSC) شهر‌های کوالالامپور (پنج روز) در دو سالن میدولی و پاویلیون، پیننگ (سه روز) و جوهور مالزی (سه روز) به نمایش گذاشته خواهد شد.
صادقی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در مالزی گفته سفر هنرمندان ایرانی به مالزی بخشی از اولین جشنواره فیلم ایرانی در مالزی است.
وی افزود در این جشنواره شش فیلم برنده جایزه که در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده و جنبه‌هایی از فرهنگ ایرانی را نشان می‌دهند، به نمایش گذاشته خواهند شد.
صادقی خاطرنشان کرد: «یکی از مهمترین دستاورد‌های مثبت سینما، ایجاد گفت‌وگوی فرهنگی است. این، کشور‌ها و مردمان را از طریق لذت بردن از داستان‌های خلاق و اصیل، کنار هم قرار می‌دهد. ما امیدواریم که این جشنواره روابط طولانی مدت ایران و مالزی را تقویت کند و هنر سینمایی ایران را به عنوان پلی برای دوستی و تفاهم میان دو کشور ترویج دهد.»
کارگاه‌هایی برای دوست‌داران فیلم‌سازی با مشارکت هنرمندان ایرانی در آکادمی ملی میراث، فرهنگ و هنر‌های مالزی برگزار خواهد شد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا