Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:23:06 GMT

فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه نشده است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۰۹۲۳

فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه نشده است

استاندار کرمان با اشاره به تقسیم بندی استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی و حضور 23 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان کرمان تصریح کرد: هدف از حضور معین های اقتصادی در مناطق مختلف، تقویت اقتصادی خانواده های روستایی و شهری است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی در حاشیه یکصدمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بر اینکه بتوانیم الگوی اقتصادی مقاومتی را به صورت مردمی اجرایی کنیم در مهرماه سال 93، الگوی واگذاری مدیریت توسعه به بخش خصوصی را در قلعه گنج آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تقسیم بندی استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی و حضور 23 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان کرمان تصریح کرد: هدف از حضور معین های اقتصادی در مناطق مختلف، تقویت اقتصادی خانواده های روستایی و شهری است زیرا هدف نهایی اقتصاد مقاومتی نیز این است که مردم روستایی و شهری بتوانند با توان خودشان، معیشت خودشان را اداره کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت تنها موظف است که به حوزه زیرساختها بپردازد و این مردم و بخش خصوصی هستند که باید در امر توسعه دخالت کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر خروج دولت از حوزه اقتصاد کشور اظهار کرد: صندوق های خرد روستایی از محل واریز یارانه های مردم در مناطق مختلف استان کرمان راه اندازی شده است که نکته جالب توجه در چنین مشارکتی این است که حتی یک مورد اقساط عقب افتاده از سوی مردم در این صندوق را شاهد نیستیم و در مقابل نیز شاهد ایجاد شغل های پایدار با 5 تا 10 میلیون تومان سرمایه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل شبکه زنجیره ارزش از بازار فروش، تولید تا آموزش در این شغل های روستایی ایجاد شده توسط معین های اقتصادی اظهار کرد: امیدواریم با کمک مسئولین استانی و کشوری بتوانیم روز به روز شاهد نتایج موفق تری از این مدل در استان کرمان باشیم که یکی از این نتایج موفق  در ریشه کنی معضل بیکاری در شهرستان راور با کمک معین اقتصادی منطقه ظرف 2 سال آینده است.

رزم حسینی با اشاره به تعهد بنیاد برکت برای ایجاد 1250 فرصت شغلی طی 6 ماه آینده در شهرستان راور اظهار کرد: این مدل نشان داد که می توان امر توسعه را به شرکت های توسعه گرا واگذار کنیم و اگر زمینه را برای حضور چنین بنگاه های بزرگ اقتصادی و خصوصی فراهم کنیم می توانیم روز به روز شاهد اتفاقات بزرگ در سطح کشور باشیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمان با اشاره به پایلوت بودن استان کرمان در اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی استان کرمان و همچنین واگذاری اختیارات به استان کرمان به صورت پایلوت، ظرفیت های خوبی در حوزه خود اشتغالی و سرمایه گذاری برای استان کرمان فراهم کرده است که رقم این سرمایه گذاری ها در استان قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه خیر بودن تنها به معنای مدرسه سازی و مسجد سازی نیست بلکه افرادی هستند که می توانند با ایجاد اشتغال برای مردم سبب خیر شوند اظهار کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه نشده است اما ما در کرمان راهی را شروع کردیم که می توان با واگذاری اختیارات سبک جدید را در اداره کشور فراهم سازد.

استاندار کرمان اشاره به وجود ظرفیت و نعمت های خدادادی فراوان در سطح کشور و به ویژه استان کرمان تصریح کرد: تجربه نشان داده است دولت به تنهایی نمی تواند در امر توسعه کار کند و وجود چنین شرکت های توسعه گرا در کنار دولت می تواند امر توسعه را در کشور به بالفعل تبدیل کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید