Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهنمایان گردشگری سراسر کشور از اول اسفند برای حضور در گردهمایی ملی مهمان استان کرمانشاه هستند، آنها در نشستی خبری برخی از مشکلات خود از جمله نداشتن بیمه را برشمردند و بر نبود حمایت از سوی مسئولان گلایه داشتند.
این نشست خبری روز پنجشنبه با حضور رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در سرسرای اجتماعات تالار گلایول کرمانشاه برگزار شد که در آن، مطالبات و دغدغه های این راهنمایان را مسئول کمیته بیمه انجمن راهنمایان گردشگری کشور به گوش مسئولان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهسا مطهر تعداد راهنمایان گردشگری کشور را هشت هزار نفر اعلام کرد و گفت: مسئولان نقش بسیار مهمی در توسعه و رونق گردشگری برای ما قائل هستند در حالی که ما زیر پوشش بیمه قرار نداریم و از کمترین حقوق برخوردار نیستیم.
وی یادآوری کرد که برای رسیدن به توسعه پایدار ابتدا باید به دنبال تامین نیازهای نیروی انسانی و توجه به مشکلات آن بود تا به اهداف توسعه ای دست یافت.
وی تاکید کرد که راهنمایان گردشگری از یک سو پوشش بیمه ای ندارند و از طرف دیگر از امنیت شغلی برخوردار نیستند و این مشکلات موجب بی انگیزگی آنان شده است.
او تدوین قوانین حمایتی را یکی از نیازهای اصلی راهنمایان گردشگری دانست و افزود: با مجلس شورای اسلامی وارد تعامل شدیم و امیدواریم دولت و مجلس با همکاری هم مشکلات راهنمایان گردشگری را برطرف کنند.
مطهر، در ادامه با بیان اینکه گردشگری خدمات محور است و نیروی انسانی نقش مهمی در ارائه این خدمات دارد، گفت: مهمترین مطالبه ما از مسئولان رفع مشکلات مربوط به بیمه شدن راهنمایان گردشگری در سراسر کشور است.
او از رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی خواست موضوع بیمه راهنمایان گرشگری را به عنوان مطالبه جدی این افراد پیگیری کند.
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبری گفت: تشکیل نظام گردشگری و پیگیری بیمه راهنمایان گردشگری در دستور کار مجلس است و یادآوری کرد که مجلس با جدیت به دنبال رفع مشکلات بیمه این افراد است.
جبار کوچکی نژاد تاکید کرد: در قالب تبصره 6 الحاق 7 بودجه سال 97 کشور مشکل بیمه راهنمایان گردشگری را برطرف می کنیم.

**رونمایی از سامانه جامع راهنمایان گردشگری کشور
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور نیز در این نشست خبری به رونمایی از سامانه جامع راهنمایان گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: این سامانه تسهیل کننده فعالیت ها و ارتباطات راهنمایان گردشگری با دیگر عناصر فعال در این عرصه است.
اویس کیانی در ادامه همچنین به تهیه و تدوین کتاب مرجع جامع گردشگری کرمانشاه به عنوان یکی از اقدامات در دست اجرای این کانون اشاره کرد و افزود: به عنوان دستاورد این گردهمایی در نظر داریم کرمانشاه را بهتر و بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.
او تدوین بسته گردشگری ریلی استان با توجه به افتتاح قطار کرمانشاه، توسعه گردشگری سلامت از طریق رایزنی با هایتک سلیمانیه عراق و رایزنی با تور لیدرهای ایتالیایی برای هدایت گردشگران به کرمانشاه را از دیگر اقدامات این کانون در راستای تبدیل کرمانشاه به مقصد گردشگری کشور ذکر کرد.
یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور 450 نفر از اول اسفند جاری در کرمانشاه آغاز شده و فردا جمعه با برگزاری آیینی به کار خود پایان می دهد.
استان کرمانشاه با حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2 هزار و 200 اثر از این تعداد ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر جهانی کرمانشاه به شمار می رود.
3033
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور