Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - روابط عمومي گمرک جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: ماموران گمرک در تازه ترين عمليات مبارزه با قاچاق کالا موفق به کشف يک محموله قاچاق تخمه آفتابگردان در گمرک پرويزخان شدند.

به گزارش ايرنا ، ماموران گمرک پرويزخان با رصد اطلاعات کالاهاي ترانزيتي و کنترل هوشمند اين اطلاعات به يک محموله ترانزيتي تخمه آفتابگردان مشکوک و اقدام به بررسي پلمپ اين محموله مي کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بررسي پلمپ اين محموله سالم بودن پلمپ الصاقي براي ماموران گمرک محرز مي شود اما تقاطع گيري اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکي نشان مي داد که کاميون حامل کالاي ترانزيتي در طول مسير توقف نامتعارف داشته است .
ماموران گمرک پرويزخان با اطمينان از ثبت اطلاعات دقيق اين محموله در سامانه جامع گمرکي ، اقدام به فک پلمپ و بازررسي کامل محتويات داخل کانتينر مي کنند که در اين بازرسي ها مشخص مي شود قسمت هاي جلويي حاوي تخمه آفتابگردان بوده اما در رديف هاي انتهايي اين محموله کيسه هاي حاوي پوسته پسته به جاي تخمه آفتابگردان جاسازي شده است.
قاچاقچيان کيسه هاي تعويض شده را به شکل ماهرانه اي در ميان کيسه هاي محموله اظهار شده ، جا سازي کرده بودند. اين کيسه ها با کيسه هاي پوست پسته به وزن 20 تن جايگزين شده بودند.
در تحقيقات بيشتر ماموران گمرک از راننده کاميون وي اقرار مي کند که قاچاقيان وي را تطميع و مجبور مي کنند در طول مسير در يک مکان مناسبي پيچ و مهره هاي کانتينر را باز و پس از تخليه تخمه آفتابگردان ، کيسه هاي پوسته پسته را جاسازي مي کنند .
ماموران گمرک پس از اطمينان به قاچاق بودن محموله اقدام به توقيف کاميون و تشکيل پرونده قاچاق نموده و جهت سير مراحل قضايي تحويل مراجع ذيصلاح مي دهند .
به گزارش ايرنا ، گمرک پرويز خان در غرب کشور وهم مرز با اقليم کردستان عراق است.
**کشف يک محموله قاچاق انسان
ماموران گمرک بازرگان در بازرسي و کنترل هوشمند محموله هاي ورودي با رصد اطلاعات محموله ها در ساعت 2 بامداد امروز ( پنجشنبه) موفق به کشف يک محموله قاچاق انسان شدند .
در بازرسي و کنترل اين محموله ماموران گمرک در لا به لاي محموله قطعات يدکي دو پسر جواني را کشف کردند که در داخل بار مخفي شده بودند و قصد داشتند به صورت غير قانوني وارد کشور شوند .
اين کاميون که ترکيه اي و حامل بار قطعات يدکي بود ، پس از بارگيري قطعات يدکي در کشور آلمان به سمت مرز بازرگان حرکت و قصد داشت اين محموله را در تهران تخليه کند .
اين سيزدهمين محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سالجاري کشف مي شود . تاکنون بيش از 500 مورد قاچاق انسان به صورت فردي يا گروهي، ايراني يا اتباع ساير کشورها از سوي گمرک ايران کشف و در مراجع قضايي پرونده تشکيل شده است.
بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه اي سازمان جهاني گمرک (RILO) در سال 2017 ، گمرک ايران در مبارزه با قاچاق رتبه اول دنيا را کسب کرده است.
اقتصام**1108**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت:‌ چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت، مشخص شد کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 846645 منبع: ایسنا برچسب‌ها قاچاق اسرائیل خبر ویژه فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید
  • توقیف محموله قاچاق درشهرضا
  • کشف محموله قاچاق سوخت در انار
  • کشف محموله پوشاک قاچاق در اندیمشک
  • کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد 
  • کشف محموله میلیاردی چوب‌ قاچاق در شاهرود
  • ۲ محموله کالای قاچاق در اندیمشک کشف شد