Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مديرعامل بانک مسکن مهمترين وظايف و مسووليت‌هاي توسعه‌گران در بافت‌هاي فرسوده شهري را در 9 محور تشريح کرد و گفت: توسعه گران بهترين انتخاب براي ورود به ساخت و ساز بافت‌هاي فرسوده هستند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بانک مسکن، ابوالقاسم رحيمي انارکي،«جلب اعتماد عمومي» به عنوان ضامن تقويت انگيزه مشارکت از سوي عناصر دخيل و همچنين ايجاد سرعت در رفع موانع سرمايه‌گذاري و نوسازي اولين پيش‌شرط مهم براي توسعه ‌گري در بافت‌هاي‌فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به طرح ملي بازآفريني شهري خاطرنشان کرد: مسئوليت‌هاي عمده توسعه‌گران را مي‌توان به طور کلي در 9 گروه طبقه‌بندي کرد که باعث تمايز فعاليت‌هاي آن‌ها از انبوه‌سازان و ساير سازندگان خواهد شد.
وي افزود: بر اين اساس، «ايجاد برنامه عملياتي در حوزه فني، مالي و بازاري»، «تعامل با ذي نفعان و تنظيم نقشه راه و قراردادهاي نهايي»، «گرفتن تامين مالي مناسب»، «تعامل با بانک ها، پيمانکاران و تامين کنندگان مصالح» و «تنظيم قراردادها براي اطمينان از ساخت و ساز بهره ور»، از مهمترين مسووليت هاي توسعه گران است.
به گفته وي، در ادامه توسعه‌گران وظيفه دارند اقدامات لازم به منظور «بررسي محيطي و گرفتن مجوزها»، «دريافت مجوز استقرار کاربري مورد نياز»، «مديريت سرمايه و جريان وجوه» و «اتخاذ استراتژي خروج از سرمايه گذاري» را انجام دهند.
رحيمي‌انارکي افزود: بنابراين مشاهده مي شود که فعاليت هاي توسعه گران طيف جامع تر و کامل تري از اقدامات را در مقايسه با پيمانکاران و ساير سازندگان در بر مي گيرد.
وي همچنين با اشاره به سه پيش شرط مهم براي توسعه گري گفت: «جلب اعتماد عمومي» به عنوان ضامن تقويت انگيزه مشارکت از سوي عناصر دخيل و همچنين ايجاد سرعت در رفع موانع سرمايه گذاري و نوسازي اولين پيش شرط مهم براي توسعه ‌گري در بافت هاي فرسوده است.
رحيمي انارکي افزود: «ارتقاي پروژه هاي هدف» از طريق مشارکت سنديکايي و ايجاد برند در قالب شراکت راهبردي و تبيين منافع براي ذي نفعان مختلف با رويکرد «محله محوري» دومين پيش شرط مورد نياز در امر توسعه گري است.
به گفته وي سومين پيش‌شرط لازم براي توسعه‌گري به موضوع «مهندسي تامين مالي» از سوي توسعه‌گر همراه با ايفاي نقش پيمانکار و سرمايه‌گذار و خلق ارزش افزوده اقتصادي - اجتماعي برمي‌گردد.
مديرعامل بانک مسکن همچنين با اشاره به ظرفيت 6 گانه بخش مسکن در جريان بازآفريني شهري توضيح داد: پتانسيل بالاي عرضه مسکن در خلال جريان نوسازي يکي از مهمترين ظرفيت هاي 6 گانه بازار مسکن در جريان بازآفريني شهري محسوب مي شود. اين در حالي است که بازآفريني شهري در واقع موضوعي است براي فعليت بخشيدن به اصل مشارکت و بستري است براي ارتقاي رفاه و کيفيت زندگي. از سوي ديگر مي‌توان از وجود ظرفيت‌هاي فرهنگي - اجتماعي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي و توانمندسازي دهک‌هاي پايين طي نوسازي از ديگر پتانسيل‌هاي موجود در بخش مسکن به منظور بازآفريني شهري ياد کرد.
به گفته وي، بازآفريني شهري از سوي ديگر زنجيره کاملي از چرخه مولد اقتصادي و پيوند با بخش هاي مختلف و عاملي درون زا و غير وابسته به ارز و تجارت خارجي است. از اين رو مي توان هدف گذاري صورت گرفته در برنامه ششم توسعه مبني بر تلاش براي دستيابي به ارزش افزوده 6.4 درصدي در پايان برنامه توسعه ششم را از طريق برنامه ملي بازآفريني شهري دنبال کرد.
مديرعامل بانک مسکن تعيين محلات و محدوده هاي هدف و داراي اولويت برنامه ريزي و اقدام برحسب گونه، تعيين ابعاد مختلف اجرايي، امکان‌سنجي و تحقق برنامه و اجرا متناسب با اهداف تعيين شده، تببين نقش و سهم نقش آفرينان در اجراي هر يک از اقدامات با تاکيد بر همکاري و مشارکت همه گروه‌هاي دخيل و بودجه ريزي اهرمي براي ترغيب و تشويق ساير دستگاه ها و بهينه سازي استفاده از منابع به منظور خلق ارزش اقتصادي و احياي محله هاي هدف را مهمترين بعد توسعه گري از منظر ارتقاي پروژه‌هاي هدف عنوان کرد.
به گفته رحيمي انارکي، هم اکنون بافت هاي فرسوده و ناکارآمد شهري اصلي ترين و اولويت دارترين بسترهاي شهري براي ساخت مسکن هستند که بانک عامل بخش مسکن نيز سياست‌هاي آتي خود را براي پرداخت تسهيلات مسکن در سال آينده و سال‌هاي بعد با اولويت پرداخت تسهيلات براي ساخت و خريد مسکن در اين محدوده ها قرار داده است.
به گزارش ايرنا ، هم اکنون 140 هزار هکتار از مساحت شهرها به بافت هاي فرسوده شهري و سکونتگاههاي غير رسمي در حاشيه شهرها اختصاص دارد و دولت در نظر دارد بخش زيادي از اين بافت ها را در شهرها احيا کند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از تامین ۴ میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، روح‌الله اکبری در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت 205 هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه 30 فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که 500 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود 200 هزار واحد را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه 260 هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث 490 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستاها تا کنون 400 هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد 80 هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره 99 ساله به متقاضیان عرضه می شود که 400 هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد