Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کمپاني کاترپيلار به عنوان يکي از مشهورترين برندها در زمينه توليد ماشين آلات سنگين راهسازي و معدن کاري، چند سالي هست که رو به توليد موبايل هاي هوشمند جان سخت با قابليت هاي خاص آورده. موبايل S61 يکي ديگر از محصولات خاص اين شرکت انگليسي است که از يک دوربين حرارتي بهره مي برد.
اين محصول در واقع جايگزين موبايل S60 شده که حدود دو سال قبل راهي بازار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کمک آن موبايل کاربر قادر بوديد تا دماي هر چيزي را حداکثر تا 120 درجه سانتي گراد اندازه گيري نماييد. اما حالا دوربين حرارتي S61 قادر است تا دماي 400 درجه سانتي گراد را با کمک امواج مادون قرمز بسنجد.

کاربرد ديگر اين دوربين حرارتي نشان دادن تصويري بر مبناي توزيع حرارتي اجسام موجود در ميدان ديد است که جهت يافتن منبع حرارت هاي پنهان شده و حتي در مواردي افراد در زير آوار مانده بسيار پرکاربرد خواهد بود. احتمالاً دوربين مذکور به نوعي ديد در شب را نيز براي کاربر خود فراهم آورد.
قابليت کاملاً جديد و بسيار جالب ديگري که کاترپيلار براي موبايل تازه خود در نظر گرفته، سنسور «VOC» (مخفف Volatile Organic Compound) است که مي تواند کيفيت هواي اطراف خود را آناليز کرده و در قالب ديتاهاي عددي به کاربر اطلاع دهد.

تصور کنيد که در يک معدن کار مي کنيد. يا در يک کارخانه توليد محصولات شيميايي مشعول به کار هستيد. يا اين که به طور کلي در هر مکاني که ممکن است غلظت مواد مضر در هواي آنجا زياد باشد کار مي کنيد. در اين صورت هشدارهاي موبايل S61 در مورد کيفيت هوا بسيار به کار شما خواهد آمد.

کامل کننده ويژگي هاي منحصر به فرد موبايل هوشمند جديد کاترپيلار نيز برخوداري آن از يک متر ليزري داخلي است که به کمک آن مي توان فاصله ها را حداکثر تا 10 متر با دقت بالا اندازه گيري کرد. اين داده ها را مي توان روي عکس هاي گرفته شده توسط دوربين پشتي موبايل درج نمود.
در خصوص ساير ويژگي هاي سخت افزاري موبايل جان سخت S61 مي شود به بهره مندي آن از پردازنده اسنپدراگون 630 ساخت کوالکام، 4 گيگابايت رم و 64 گيگابايت حافظه داخلي به همراه يک باتري غول پيکر 4500 ميلي آمپر ساعتي و البته يک نمايشگر 5.2 اينچي تمام اچ دي اشاره کرد. اندرويد 8 غير دستکاري شده نيز به صورت پيش فرض روي اين موبايل نصب خواهد بود.

به مانند ديگر موبايل هاي ساخت کاترپيلار، S61 نيز همانند يک تانک جان سخت و البته نفوذ ناپذير ساخته شده که مي تواند از سقوط از فاصله 1.8 متري روي يک سطح سيماني و شيرجه در عمق 5 متري آب جان سالم به در ببرد.
طراحي اسمارت فون مورد بحث گرچه با پرچمداران امروزي قابل قياس نيست، اما به طور حتم طرفداران موبايل هاي جان سخت را کاملاً راضي مي کند. تنها نکته ناراحت کننده در اين خصوص بيرون زدگي عجيب بالاي محل قرارگيري دوربين پشتي است که ظاهراً براي تعيبيه دوربين جديد حرارتي اجتناب ناپذير بوده است.

اين محصول از نيمه دوم سال جاري ميلادي و با قيمت قابل توجه 1110 دلار راهي بازار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله مهری ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در استان گلستان اظهار کرد: دیده نشدن تلاش افرادی که در عرصه آرد و نان فعالیت می‌کنند یکی از نکاتی است که در استان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه همان طور برای رفع مشکل صف‌های طولانی نوانایی های استان در آبان سال گذشته همت شد، افزود: اکنون باید برای تولید نان با کیفیت هم تلاش کرد تا رضایت مندی مردم را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل غله استان گلستان گفت: طی هفته آینده ۶ نانوایی به تولید نان با آرد کامل مجهز خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که این اتفاق طی دو هفته دیگر تکرار خواهد شد.

وی یادآور شد: طی برنامه ریزی های انجام شده مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان از اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 6081918

دیگر خبرها

  • کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟