Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان تاکیدکرد، کشورش به دفاع از مرزهای زمینی و دریایی و حق خود در حفظ آنها با تمامی ابزارهای قانونی پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان بعد از نشست خبری مشترک با سرژ سرکیسیان، همتای ارمنستانی خود گفت: مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سرکیسیان انجام شد که در جریان آن روند روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و موافقتنامه‌هایی امضا شد که بیانگر تمایل لبنان و ارمنستان به گسترش همکاری و تحقق منافع مردم دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این دیدار اوضاع منطقه خاورمیانه، بحران‌ها و جنگ‌های کنونی در برخی کشورها به ویژه سوریه مورد بررسی قرار گرفت. ما بر سر لزوم ایجاد راهکارهای مسالمت آمیز برای این بحران‌ها و متوقف کردن جنگ توافق داریم.

عون با اشاره به اینکه در دیدار با همتای ارمنستانی‌اش به بررسی پیامدهای جنگ سوریه بر لبنان و در راس آن امتداد تهدیدهای سازمان‌های تروریستی و گروه‌های وابسته به آن به لبنان و دیگر کشورهای منطقه و جهان پرداختند.

طرفین در این دیدار بر اهمیت تحکیم همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم نیز به توافقاتی دست یافتند.

رئیس‌جمهوری لبنان با اشاره به اینکه با همتای ارمنستانی‌اش درمورد مشکل آوارگان سوریه به ویژه در کشورهای اطراف سوریه از جمله لبنان و همچنین فشارهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از وجود بیش از یک میلیون و نیم آواره گفت‌وگو کرده است، عنوان داشت: طرفین بر لزوم همکاری برای دستیابی به توافق بین‌المللی تاکید کردند که بازگشت امن آنها به مناطق ایمن و تحت کنترل دولت سوریه را فراهم می‌کند.

عون در این دیدار از سرکیسیان به دلیل حمایت دائم کشورش از لبنان و مسائل مرربوط به آن در محافل بین‌المللی قدردانی کرد و گفت: لبنان نیز به نوبه خود در کنار ارمنستان بوده و از حق طبیعی مردم آن در حاکمیت و برخورداری از امنیت حمایت می‌کند.

وی گفت: مذاکرات میان طرفین به تهدیدهای اسرائیل در لبنان علیه حقوق نفتی کشور و همچنین ایجاد دیوار حائلی که به مناطق مورد مناقشه در مرزهای جنوبی لبنان می‌رسد، پرداخت.

وی تاکید کرد: لبنان به مرزهای زمینی و دریایی و حق خود در دفاع از آن با تمامی ابزارهای قانونی پایبند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت.

رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی برای تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • عکس/ دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد