Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@20:32:34 GMT

گوگل سرعت شبکه‌های وای‌فای را اعلام می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۲۲۲

صراط: آندروید اوریو ۸.۱ می‌تواند سرعت شبکه‌های وای فای در دسترس را رتبه‌بندی و به کاربر اعلام کند.

به گزارش اقتصاد نیوز، در رقابت در میان سیستم‌های عامل مشهور و پرکاربرد، گاه فاکتورهایی به قابلیت‌های آنها افزوده می‌شود که دست بالا را برای این سیستم‌عامل به همراه دارد و از سوی دیگر، کاربرد بسیار جالبی برای کاربران خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله، در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید (اندروید اوریو 8.1 )، کاربران می‌توانند از سرعت شبکه‌های وای‌فای در دسترس خود مطلع شوند.

 شرکت گوگل در نسخه اندروید 8.1 Oreo برچسب‌های اندازه‌گیری سرعت برای شبکه‌های وای‌فای طراحی نموده و آن را برای کاربران نمایش خواهد داد.

بدین‌ترتیب افراد می‌توانند از میان شبکه‌های موجود در اطراف خود، دست به انتخاب زده و به پرسرعت‌ترین شبکه متصل شوند.

این برچسب‌ها عبارتند از Very Fast (بسیار سریع)، Fast (سریع)، OK (قابل قبول) و Slow (کُند).

 از نقطه‌نظر فنی، گوگل برای نمایش سرعت شبکه‌های وای‌فای، از قابلیت Wi-Fi Assistant -که مربوط به دریافت و ارسال سیگنال می‌باشد- استفاده نموده است تا بتواند این توانایی را به کاربران ارائه کند.

 البته این ویژگی صرفاً برای شبکه‌های وای‌فای باز و عمومی کاربرد دارد، چرا که Wi-Fi Assistant می‌بایست به سیگنال‌ها دسترسی داشته و آنها را بررسی کند.

به همین دلیل این قابلیت جدید اندروید، در شبکه‌های محافظت شده (یعنی شبکه‌‎هایی که رمز عبور دارند) فاقد کارآیی است.

 شایان ذکر است کاربرانی که علاقه‌ای به استفاده از این سرعت‌سنج ندارند، می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی خود، این قابلیت را غیرفعال نمایند.

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!

یک ویژگی کاربردی دیگر به اینستاگرام و تردز اضافه شد.

به گزارش دیجیاتو، متا در اوایل سال جاری میلادی تأیید کرده بود که به کاربران اجازه می‌دهد محتوا‌های سیاسی را در اینستاگرام و تردز محدود کنند. اکنون این شرکت تأیید کرده که این گزینه برای کاربران هر دو پلتفرم در دسترس است. اما این ویژگی چه جزئیاتی دارد و چطور فعال می‌شود؟

گزینه جدید به‌عنوان اقدامی برای «توصیه فعالانه محتوای سیاسی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید» است. این ویژگی جدید به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد بود، اما کاربران می‌توانند درصورت تمایل به‌صورت دستی محتوای سیاسی را در جدول زمانی (Time line) خود مشاهده کنند؛ بنابراین وقتی این ویژگی در اینستاگرام و تردز فعال باشد، محتوای سیاسی فقط از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، نمایش داده می‌شود.

یکی از سخنگویان متا تأیید کرده که تغییر جدید برای محدودکردن محتوای سیاسی، همین حالا برای کاربران در دسترس است؛ اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این گزینه محدود به مناطق خاصی در سراسر جهان است یا خیر.

نحوه فعال‌سازی این گزینه محتوایی در اینستاگرام و تردز

برای فعال‌کردن این ویژگی در اینستاگرام و تردز، باید مراحل زیر را طی کنید:

اینستاگرام یا تردز را باز کنید.

به منوی تنظیمات حساب خود بروید.

گزینه Suggested Content را انتخاب کنید.

منوی محتوای سیاسی (Political Content) را انتخاب کنید (درصورت وجود).

گزینه Limit Political Content from people you don't follow را انتخاب کنید.

این تنظیمات بر پیشنهاد‌های محتوایی، فید و کاربران پیشنهادی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین محتوا‌های تمامی موارد یادشده با فعال‌کردن این ویژگی، تغییر می‌یابند.

آخرین نسخه برنامه‌های اینستاگرام و تردز را روی گوشی خود نصب کنید تا به این ویژگی جدید دسترسی داشته باشید. خوشبختانه این ویژگی برای کاربران ساکن در ایران نیز در دسترس است.

به‌تازگی تردز در آپدیتی اعلام کرد که نتایج ورزشی را برای کاربران نشان می‌دهد؛ در قدم اول هم نتایج بازی NBA را راه‌اندازی می‌کند. این پلتفرم همچنین یک پیش‌نمایش بتا از نحوه عملکرد یکپارچه‌سازی با Fediverse راه‌اندازی کرده است. ادغام با Fediverse اکنون برای تعداد کمی از کاربران در دسترس است. همچنین کاربران تردز می‌توانند الگوریتم این برنامه را شخصی‌سازی کنند.

دیگر خبرها

  • گلکسی A۵۵ قابلیتی دارد که گلکسی S۲۴ هم ندارد!
  • گلکسی A۵۵ سامسونگ قابلیتی دارد که گلکسی S۲۴ هم ندارد!
  • گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد!
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟
  • ردیابی یک مجرم از طریق یوتیوب
  • گوگل به‌روزرسانی‌های جدید هوش مصنوعی برای فیت‌بیت منتشر می‌کند