Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@13:14:13 GMT

صادرات متکی به تولید است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۲۴۱

صادرات متکی به تولید است

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، میرهادی سیدی، معاون سازمان توسعه تجارت با حضور در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ آذربایجان غربی گفت: اگر میخواهیم رشد کنیم چاره ای جز صادرات نداریم.

وی با بیان این که تولید و نظام تولید در جهان نسبت به ۴۰ سال گذشته دچار تحول اساسی شده و ما کمابیش یک غفلت ملی نسبت به این تحول داریم افزود: باید بستر مقاومتی صادرات را ایجاد کنیم تا بتوان با ۲۰ کشور دیگر در ارتباط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی ادامه داد: اگر می خواهیم از نظر ملی و استانی صادرات جهانی داشته باشیم باید زنجیره جهانی ارزش را رعایت کنیم.

وی با اشاره به این که با ترکیه توافق قبلی داشته ایم که اکنون درحال اصلاح است تا اشکالات برخی کالاها رفع شود تصریح کرد: بخش مهمی از صادرات کشورهای جهان، صادراتی است که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آن وجود دارد.

سیدی عنوان کرد: دانش، آگاهی و وجود کانال های خارجی مواردی است که سرمایه گذار خارجی آن ها را دارا بوده و می تواند با استفاده از آن ها، کمک بزرگی در توسعه و پیشرفت داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: صادرات متکی به تولید است و فقط به فکر افزایش صادرات بودن، پیش فرض غلطی است که اغلب دچار آن هستیم؛ اقتصاد ایران باید ۱۴ درصد رشد کند تا بتوان یک درصد از صادرات را افزایش داد.

وی با بیان این که وقتی تولید را افزایش می دهیم باید در ظرفیت های صادرات بیش از مابقی مباحث سرمایه گذاری کرد گفت: اگر خدمات کامل نباشد، نمی توان انتظاری از سرمایه گذار داشت چراکه ۳۰ درصد از کار ناقص خواهد بود؛ همچنین گفتنی است مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مشوقان صادر کننده در سال آینده در نظر گرفته شده است.

 

خبرنگار: فرخنده امیری

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • (تصاویر) مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی
  • مراسم ختم مادر همسر منوچهر متکی(عکس)
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»