Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:37:01 GMT

دولت باید سقفی برای نرخ بلیت هواپیما در نظر بگیرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۲۴۷

عضو کمیسیون عمران مجلس، از سوء استفاده برخی ایرلاین ها از قانون آزادسازی نرخ بلیت و گران فروشی انتقاد کرد و گفت: سوء استفاده از زمان های اوج سفرهای هوایی در راستای افزایش نرخ ها تخلفی است که باید با ورود ضربتی سازمان هواپیمایی متوقف شود.

حسن خسته بند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از سوء استفاده برخی ایرلاین ها از قانون آزادسازی نرخ بلیت، گفت: متاسفانه برخی ایرلاین ها به جای استفاده صحیح از این قانون در پی خالی کردن جیب مردم در زمان اوج تقاضا برای سفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ترجمه آزادسازی نرخ بلیت ها افزایش رقابت بین ایرلاین ها بوده است، افزود: در حال حاضر رقابت شکل گرفته بین ایرلاین ها در جهت افزایش هر چه بیشتری نرخ ها در جریان است.

افزایش قیمت بلیت به دور از ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مسافران تخلف محرز است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هر نوع افزایش قیمتی که به دور از ارتقا کیفیت خدمات دهی به مسافران باشد تخلف محرز است، تصریح کرد: اعمال قانون آزادسازی نرخ بلیت در کشورهای مختلف در جهت آسایش مسافران انجام می شود اما در کشور ما در راستای پر کردن جیب برخی ایرلاین ها از این رو اصلاح این رویه لازم است.

خسته بند با بیان اینکه روند در پیش گرفته شده از سوی ایرلاین ها به کاهش حجم سفرهای هوایی از سوی مردم می انجامد، گفت: سو استفاده از زمان های اوج سفرهای هوایی در راستای افزایش نرخ ها تخلفی است که باید با ورود ضربتی سازمان هواپیمایی متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها در برخی زمان ها مسافر با هزینه بلیت معمولی می تواند در بهترین جای هواپیما به خرید بلیت اقدام کند، افزود: متاسفانه این موضوع در کشور ما بر عکس است و در اوج تقاضا قیمت صندلی های معمولی هواپیما نیز به مثابه فرست کلاس لحاظ می شود.

ضرورت بازنگری در قانون آزادسازی نرخ بلیت

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون آزادسازی نرخ بلیت ها، تصریح کرد: روند توام با تخلف ایرلاین ها نتیجه ضعف نظارت دستگاه های مسئول اعم از سازمان هواپیمایی است.

وی با اشاره به ورود دادستانی برخی استان ها به موضوع گران فروشی بلیت هواپیما، گفت: ورود دادستانی به این موضوع شایسته تقدیر است اما اگر در موعد مشخص سازمان هواپیمایی به این موضوع ورود می کرد علاوه بر ساماندهی موضوع اجحافی در حق مردم نیز صورت نمی گرفت.

خسته بند در پاسخ به این سوال که مجلس برای اصلاح قانون آزادسازی نرخ بلیت ها ورودی خواهد داشت یا خیر، افزود: نیازی به ورود مجلس نیست زیرا اختیارات در این حوزه با دولت بوده و می تواند خود به اعمال سقفی برای آزادسازی نرخ ها اقدام کند.

ایرلاین های متخلف مورد برخورد واقع شوند

وی ادامه داد: در نظر گرفتن برخی محدودیت ها از سوی دولت برای ایرلاین های متخلف در حوزه آزادسازی نرخ  بلیت ها می تواند رویه اشتباه آن ها را اصلاح کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمبود نظارت ها عامل اصلی اجحاف در حق مردم در زمینه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما است، گفت: ادامه این روند به ورود کمیسیون عمران مجلس و برخورد قاطع با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز 97 باید با دعوت از وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری از اجحاف در حق مردم جلوگیری شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: اینکه الان دولت با مجلس و به ویژه آقای قالیباف درخصوص مسائل مختلفی که مردم شاهد آن هستند اختلاف پیدا کرده دقیقا برای ریاست دور بعد مجلس است.

به گزارس ایلنا، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که «در هفته‌های اخیر بحث‌های پرچالشی بر سر مسائل ارزی میان دولت و مجلس به وجود آمد، به نظر شما این اختلافات تا چه اندازه جدی است؟»، گفت: دولت خودش را از هر اشتباهی مبرا می‌داند یا اگر هم مبرا نمی‌داند علی الظاهر و به صورت دکوری صحبت‌هایی درخصوص استقبال از انتقاد مطرح می‌کند که برای همه مشخص است، ما با یک دولت تمامیت‌خواه و غیرقابل انتقاد مواجه هستیم.

اختلاف دولت و مجلس برای ریاست دوره بعد پارلمان است

وی ادامه داد: اینکه الان هم دولت با مجلس و به ویژه آقای قالیباف درخصوص مسائل مختلفی که مردم شاهد آن هستند اختلاف پیدا کرده دقیقا برای ریاست دوره بعد مجلس است. یعنی در مسائلی که دارد مطرح می‌شود نگاه من این است که به دنبال این هستند که بر ریاست مجلس دور بعد اثرگذار باشند و من فکر می‌کنم که ریاست آقای قالیباف برای دولت مطلوب نباشد.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویم دولت، به معنای کل شاکله دولت نیست، برخی‌ها در دولت آقای رییسی آن‌هایی که باعث آسیب اول به خود آقای رییسی هستند و بعد به مملکت؛ دست‌های پشت پرده‌ای که از نزدیکان ایشان هستند، بعضی از اقوام نسبی و سببی آقای رییسی؛ این‌ها با تفکر خامی که دارند فکر می‌کنند این اقدامات به نفع آقای رییسی و یا کشور خواهد بود که قطعا اینطور نیست، به نظرم عقلا باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

روایت دست‌های پشت پرده در انتخابات

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید آن‌ها دنبال حاکم کردن کدام جریان در مجلس آینده هستند؟»، عنوان کرد: ببینید این بحثی که مطرح می‌کنم اثبات شدنی نیست اما به وضوح مشخص است که در انتخابات مجلس اعمال نفوذ زیادی شکل گرفت، چه الان و چه در بحث تایید یا ردصلاحیت‌ها شاهد بودیم افرادی که به نظر می‌رسید طبق نظر نهادهای امنیتی نباید تایید می‌شدند اما با رایزنی‌هایی از طرف همان افرادی که اشاره کردم تایید شدند. حتی ما افرادی را داشتیم که محکومیت قطعی در پرونده‌شان بود اما چون نزدیک به تفکر دولت بودند و باید در این مجلس حضور داشته باشند؛ مشاهده کردیم که تایید شدند.

وی افزود: اما یک عده‌ای هم که منتقد دولت بودند یا ردصلاحیت شدند یا در انتخابات به مشکلات جدی برخوردند، من یکی از این‌ها را مثال می‌زنم، آقای مهدی عسگری ایشان در تهران ثبت نام کرد ولی به او اجازه ندادند که برود کرج و مجبور شد در تهران رقابت کند که اگر کرج بود به نظرم قطعا ایشان رأی می‌آورد. در مجموع یک عده‌ای را ردصلاحیت کردند، یک عده را به این شکل مدیریت کردند و در مورد یک عده‌ای هم شاید با شیوه‌های دیگری که می‌شد بر انتخابات اثر گذاشت و دخالت کرد، اقدام کردند و از مسیر کنار زدند؛ واقعا دست آن افراد نزدیک به دولت در انتخابات مشهود بود ولی خب قابل اثبات نیست.

تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه به نظرم می‌آید که دولت و در واقع آن افراد خیلی تلاش خواهند کرد که ریاست مجلس را به جریان پایداری نزدیک کنند. چون جریان پایداری و بعد دانشگاه امام صادقی‌ها به آن افراد خیلی نزدیک هستند و من امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد، به نمایندگان دوره دوازدهم و عقلای دوره آینده امید دارم که این اتفاق محقق نشود.

رشیدی کوچی در پاسخ به این سوال که «چقدر احتمال می‌دهید ریاست در سال اول به قالیباف داده شود تا کاندیدای ریاست جمهوری نشود و بعد در سال دوم او را کنار بزنند؟»، گفت: این یک تحلیل است، من نگاهم بر این است که آقای قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد و نگاهش به تداوم فعالیت در ریاست مجلس باشد. اما درباره ریاست ایشان فکر می‌کنم که آقای قالیباف سال اول با یک رأی پایین نه با آن آرایی که در مجلس یازدهم کسب کرده بودند ریاست مجلس را در اختیار داشته باشد اما سال‌های دوم و سوم را نمی‌دانم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوارها خاطرنشان کرد: به نظرم می‌آید یک سری افرادی که اشاره کردم به شدت به دنبال ایجاد تنش در مجلس باشند، امیدوارم مجلس دوازدهم به این سمت و سو نرود اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که حواشی‌اش بر متن حتما غلبه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد