Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:56:49 GMT

همه باید اقتصاد مقاومتی را باور کنند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۲۷۰

همه باید اقتصاد مقاومتی را باور کنند

ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور توسعه مناطق گفت: همه ارکان حکومت باید اقتصاد مقاومتی را باور کنند و صادرکننده را یک جهادگر اقتصادی بدانند.

به گزارش ایرنا علی عبدالعلی زاده روز پنجشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و تولیدکنندگان برتر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه صادرکننده باید در خط مقدم جبهه اقتصادی و حکومت پشتیبان آن باشد، افزود: مقررات صادرات باید با همکاری اتاق بازرگانی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بازنویسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با هدف تبدیل اقتصاد کشور از ' برون زای درون گرا ' به ' درون زای برون گرا ' تدوین شده است، افزود: برای دستیابی به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی باید توسعه صادراتی مورد توجه جدی قرار بگیرد و میزان صادرات از واردات بیشتر باشد.
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی و وزیر پیشین مسکن و شهرسازی اظهار کرد: صدا و سیما که مسئولیت فرهنگ سازی و آموزش اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد در زمینه اقتصاد مقاومتی قوی عمل نکرده است.
عبدالعلی زاده با تاکید بر گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از تریبون های مختلف، افزود: برخی از تریبون ها در شهرهای مختلف کشور به فرصت بیان سخنان تند نسبت به کشورهای مختلف تبدیل شده و مسئولان کشوری برای تعامل سازنده با کشورها را با مشکل جدی روبرو کرده است.
به گفته وی برای دستیابی به توسعه صادرات باید در وهله اول به بازاریابی، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش، توان صادرکننده و پیشینه واحد صادرکننده در بازار بین المللی توجه جدی شود.
وی با اشاره به اینکه صادرکننده باید توان گفت و گو و تسلط بر دانش روز را داشته باشد، اضافه کرد: برخورداری از پیشینه حضور در بازار جهانی، شناخت فضای رقابتی، آشنایی با بازارهای جهانی، شناخت مقررات ملی و بین المللی و کسب مهارت شخصی و سازمانی از دیگر ویژگی های یک صادرکننده ایده آل است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه صادرات باید خواست ملی باشد، افزود: ایجاد ارزش افزوده باید به فرهنگ جهادی تبدیل شود و صادرکننده به عنوان یک جهادگر اقتصادی شناخته شود.
به گزارش ایرنا تجارب موفق کشورهای پیشرو در عرصه های اقتصادی حاصل توجه آن کشورها به توسعه صادرات و افزایش سهم آنان در تجارب جهانی است.
در حال حاضر هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد باید تولیدات داخلی خود را در عرصه بین الملل به رقابت بگذارد تا به هدف اصلی خود برسد و این جز با صادرات پایدار میسر نمی شود.
صادرات و توسعه اقتصادی مبتنی بر صادرات در هر کشور به مجموعه رویکردها، قوانین، برنامه ریزی توسعه صادرات یک کشور و چگونگی اجرای این قوانین وابسته است.
نقش صادرات در این بین به اندازه ای مهم است که بسیاری از کارشناسان آن را تنها مسیر توسعه اقتصادی یک کشور می دانند و برای تقویت روزافزون آن از رونق تولید به واسطه جذب سرمایه های داخلی و به ویژه خارجی بهره مند می شوند.
آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و تولیدکنندگان آذربایجان غربی امروز/پنجشنبه/ در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد و در این برنامه 19 صادرکننده استانی برگزیده شد و سه صادرکننده نیز در این سال شایسته تقدیر شناخته شدند.
7129/3072

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی