Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:45:40 GMT

ذخیره سازی 105 هزار نمونه خون بند ناف نوزاد در کشور

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۲۷۲

ذخیره سازی 105 هزار نمونه خون بند ناف نوزاد در کشور

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت : 105 هزار نمونه خون بند ناف نوزاد به شکل خصوصی و عمومی در بانک این شرکت ذخیره سازی شده است.

به گزارش ایرنا دکتر مرتضی ضرابی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان بانک خون 15هزار نمونه در بانک عمومی و 90 هزار نمونه خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف در خاورمیانه را داریم افزود: علاوه بر نمونه های داخلی ذخیره سازی از کشورهای خارجی نیز داشته ایم که 40 نمونه هم اکنون در بانک وجود دارد.
وی اظهار کرد: ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد در جهان بیش از 750 هزار نمونه است که تاکنون 35 هزار نمونه در بیماری های مختلف استفاده شده است.
ضرابی گفت: با وجود مدت زمان کوتاهی که از شروع تحقیقات در خصوص سلول های بنیادی می گذرد، عرصه این علم مرزهای بسیاری را در نوردیده و جهان زیست شناسی و پزشکی را دچار تحول بسیار کرده است؛ سلول های بنیادی خون بند ناف دارای پتانسیل بالقوه ای برای درمان و یا کاهش شدت بیماری های سخت علاج هستند.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان بانک سلول های بنیادی خون بند ناف گفت: هم اکنون در کشورمان بیماری هایی که منشا خونی دارند که از جمله سرطان خون، تالاسمی، کم خونی پای مادر زادی، نقص سیستم ایمنی و ... با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند، همچنین این سلول ها در مراحل پس از شیمی درمانی در درمان انواع سرطان ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
ضرابی افزود: به علاوه ثابت شده است که سلول های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی مانند پارکینسون، بیماری هاری قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب های نخاعی، سکته و ... در حال انجام است.
وی اظهار کرد: اکنون 29 دفتر نمایندگی در استان های کشور بانک سلول های بنیادی خون بند ناف را جمع آوری می کند و تاکنون 20مورد پیوند با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف انجام شده است که بیشتر نیز بیماری های خونی بوده است.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک