Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا- «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا امروز پنجشنبه گفت که دولتش به دنبال راه حل برای مشکل تامین مالی‌ شرکت های اسپانیایی فعال در ایران است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، این اظهاراتی بود که وزیر اسپانیایی در دیدار خود با 25 نماینده شرکت های اسپانیایی که در ایران فعالیت می‌ کنند ، ابراز داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فقدان تامین مالی‌ برای پروژه های خارجی‌ ، یک موضوع تکراری بود که داستیس در ملاقات های رسمی‌ دیروز چهارشنبه خود با مقامات ایرانی ، آنها را مطرح کرد .
مقامات تهران بر این باورند که آمریکا با حفظ محدودیت ها برای سیستم مالی‌ ، به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌ کند.
داستیس اشاره کرد: این چیزی است که فقط بر روی بانک های اسپانیایی تاثیر نگذاشته بلکه اثر آن را تمامی بانک های غربی تجربه کرده ا‌ند . ما در حال پیدا کردن یک راه حل هستیم .
دولت اسپانیا فعلا صندوقی برای بین المللی کردن شرکت ها افزون بر شرکت بیمه اعتبار صادرات اسپانیا را در دسترس شرکت ها قرار داده است .
دولت اسپانیا معتقد است که ایران یک کشور مهم از لحاظ اقتصادی در منطقه است افزون بر اینکه موقعیت ژئواستراتژیکی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته است که شرکت هایش را به توسعه تجارت یا سرمایه گذاری برای استفاده از فرصت هایی‌ که ایران پس از لغو تحریم ها پیش آمده، تشویق کند .
به گفته اروپاپرس ، اتحادیه اروپا ، آمریکا و سازمان ملل همچنان برخی‌ از تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم تسلیحاتی را حفظ کرده اند .توافق هسته ای باعث لغو تحریم های مرتبط با برنامه مالی‌ شده به طوری که اکنون فعالیت های سیستم بانکی ، مالی‌ و بیمه ، صادرات نفت و گاز ، فعالیت های حمل و نقل ، کشتی سازی و فلزات گرانبها ، مجاز هستند .
در حقیقت ، اسپانیا خریدهای نفتی خود را از ایران از سر گرفته اما کمتر از قبل است .در سال 2011 ، اسپانیا از ایران ، روزانه 137 هزار و 720 بشکه نفت خریداری می‌ کرد ، موردی که ایران را به سومین تامین کننده اسپانیا با حدود 14 درصد کل تبدیل کرده بود .
خبرگزاری ضمن اشاره به اینکه اکنون فعالیت خریداری نفت از ایران به آرامی بهبود می‌ یابد ، اشاره نمود که به نقل از اخبار منتشر شده امروز رسانه های ایرانی ، در سال ۲۰۱۷ ، اسپانیا معادل ۴۲۳ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده که افزایشی‌ ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته خودش داشته است .
در این رابطه ، اسپانیا متقابلا معادل یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون یورو واردات از ایران داشته که نسبت به سال گذشته خود ، افزایشی‌ ۷۴ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس گزارشات ، این کسری بین صادرات و واردات ، قبل از اعمال تحریم ها نیز وجود داشت زیرا معمولا بین ۹۵ تا ۹۸ درصد وارداتی که اسپانیا از ایران دارد ، متعلق به نفت می‌ باشد .
حدود 1400 شرکت اسپانیایی اکنون در ایران فعالیت می‌ کنند و داستیس بر پتانسیل بخش کمکی‌ گاز و نفت ، فولاد و ساخت و ساز به ویژه در بخش سرامیک تاکید کرد .
دیروز چهارشنبه ، داستیس و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در امضای یک یاداشت تفاهم برای راه اندازی یک پروژه شرکت اسپانیایی ایبرتست (Ibertest )، برای ساخت یک مرکز با این هدف که ایران بتواند اجزای خریداری شده برای سیستم راه آهن خود را تائید کند ، حضور داشتند .
این پروژه که شرکت ایبرتست ، 10 سال است مشغول به آن است، ارزش 43 میلیون یورویی در چهار سال دارد .
به گفته منابع این شرکت ، آنها در انتظارند تا که از طریق نهاد های اسپانیایی تامین مالی‌ شوند .
اروپام *5*491** 1583 **

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحد‌های اقتصادی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفری احیاگران مردمی، اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری ۳ رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحد‌های اقتصادی آموزش دیده‌اند تا از مشارکت نیرو‌های مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این احیاگران، شامل احیاگران واحد‌های اقتصادی شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های احیاگری، گروه‌های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک‌های کسب و کار، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد‌های تامین مالی هستند.

وی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات، سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص ۱۵۰ همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره‌های تولید را از دیگر اقدامات نهضت احیای واحد‌های اقتصادی عنوان کرد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار در کشور شده است.

مدنی ترجمه و تدوین بیش از ۵ کتاب در حوزه احیا واحد‌های اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی و بهره‌گیری از سکو‌های تأمین مالی جمعی و جمع‌آوری ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به بهره‌برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره‌برداری رسید و مرکز پیگیری‌های ویژه استانی برای راهبری احیا در استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی و ۲۰ تور تخصصی احیا و ۶ جشن احیای واحد‌های اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • سرنوشت تلخ لوکادیا در اسپانیا | همه چیز عوض شد