Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي دشتي و تنگستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: رويکرد کنوني نسبت به مقوله فعاليت بخش خصوصي در کشور نيازمند تغيير است.

به گزارش ايرنا، سيد کمال الدين شهرياري روز پنجشنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان بوشهر اظهار کرد: براي تحقق اين مهم خام فروشي نفت بايد به فراموشي سپرده شود زيرا هرکشوري برپايه فعاليت آحاد مردمش استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: قرار نيست دولت به عنوان توزيع کننده ثروت، ذخائر و منابع را بفروشد و آنها را بين مردم توزيع کند و مردم به عنوان جيره خوار دولت زندگي کنند زيرا چنين سبکي تداوم نخواهد داشت.
شهرياري افزود: دولت به عنوان سهيم در رشد و توسعه و خدمتگزار مردم و بخش خصوصي بايد سعي و تلاش خود را براي چالاکي و چابکي بخش خصوصي افزايش دهد که تحقق يافتن اين مهم سود و منافع دولت و نظام از فعاليت بخش خصوصي را افزايش مي دهد.
وي گفت: از دهه 50 با افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني درآمدهاي سرشار نفتي به خزانه دولت سرازير شد و دولت اقدام به فروش نفت و دريافت دلار و توزيع آن در بين مردم کرد.
شهرياري اظهار داشت: با اين شرايط دولت روز به روز دستگاه هاي دولتي، نظامي و انتظامي را با جذب نيروي انساني فربه تر کرد که در مقابل اين مهم بي نيازي دولت به بخش خصوصي و سرمايه گذاري هاي آن بيشتر شد.
وي يادآور شد: با اين حال امروز دستگاه هاي اجرايي شاهد هستند که درآمد دولت کم کم در مسيري قرار گرفته که کفاف هزينه هاي جاري را نمي دهد.
اين نماينده مجلس افزود: در چنين شرايط بايد فضا عوض شود و بخش خصوصي مورد توجه و حمايت بيشتري قرار گيرد.
وي گفت: در سال هاي گذشته به بخش خصوصي بخوبي اعتماد نشده و در مسير دستگاه هاي تسهيل کننده در روند فعاليت هاي بخش خصوصي نيز سنگ اندازي صورت مي گيرد.
شهرياري ادامه داد: براي نمونه برخي از دستگاه هاي نظارتي در مواردي دخالت مي کنند که از لحاظ قانوني ارتباطي به آنها ندارد که بايد از وقوع چنين مواردي جلوگيري شود.
وي تاکيد کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتي قبل از اينکه سرمايه گذاران خارجي مورد توجه باشند بايد سرمايه گذاران داخلي در اولويت حمايت هاي ويژه قرار گيرند.
شهرياري اظهار داشت: اکنون از لحاظ حجم نقدينگي بخش اقتصادي در بدترين شرايط قرار داريم و نقدينگي در بخش توليد سرمايه گذاري نشده و بيشتر در بخش خدمات و يا بازار غير رسمي است.
وي بيان کرد: امروز از معضلات کشور اشتغال است که در اين ارتباط براي کاهش اين مشکل بخش خصوصي بايد بيش از پيش براي اشتغال زايي مورد توجه قرار گيرد.
7212/6043**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با تکذیب شایعه تغییر استاندار مازندران گفت: نظر شخص رئیس جمهور به ادامه مدیریت حسینی پور در استانداری مازندران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با رد شایعه‌های مطرح شده درباره تغییر استاندار مازندران طی روزهای آینده اظهار داشت: این خبر صحت ندارد و نظر شخص رئیس جمهور به ادامه مدیریت حسینی پور در استانداری مازندران است.

 باقرزاده با تاکید بر اینکه طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد بیان کرد: حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شد‌ه‌ ‌که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچ کدام از این خبرها صحت ندارد. 

وی افزود: برنامه‌‌های تدوین شده از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان  با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده و چشمگیر و اثرگذار است.

وی گفت: نظر رجال‌ سیاسی، جامعه روحانیت و شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران اینست که روند مدیریتی استان تا پایان دولت سیزدهم باید بدون تغییرات ادامه یابد و دولت بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی