Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:08:28 GMT

بنگلادش نگران موج بازگشت مهاجران بنگالی از هند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۵۳۳

بنگلادش نگران موج بازگشت مهاجران بنگالی از هند

دهلی نو-ایرنا- مقام های بنگلادش نگرانند روند کنونی ثبت نام ملی شهروندان هندی در ایالت آسام در همسایگی این کشور به هجوم مهاجران بنگالی به کشورشان و وضعیتی مشابه بحران روهینگیا بدل شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'هندو'، اقبال سبحان چودهاری مشاور رسانه ای شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مساله ثبت نام شهروندان مانند مساله به اشتراک گذاری آب رودخانه 'تیستا' یک تنش دیگر در روابط هند و بنگلادش بوجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما معتقدیم هند پیش از عملی کردن برنامه ثبت نام شهروندان در آسام باید به فکر روابط دوستانه خود با بنگلادش باشد.
وی تاکید کرد: اگر روند ثبت نام به اخراج جمعیت بنگالی از ایالت آسام منجر شود، این امر می تواند یک وضعیت بحرانی دیگر در بنگلادش مانند مساله مسلمانان روهینگیا بوجود آورد.
بنگلادش تاکنون چندین بار از عدم پیشرفت در خصوص توافق به اشتراک گذاری رودخانه تیستا با هند ابراز نارضایتی کرده است.
شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش روز گذشته در جریان سخنرانی خود در داکا پایتخت این کشور به این موضوع اشاره کرد و از عدم موافقت سروزیر ایالت بنگال غربی با اشتراک گذاری آب رودخانه تیستا که متعلق به کشورش است ابراز ناراحتی کرد.
بنگلادش خواستار امضای توافقنامه جدید تقسیم آب رودخانه «تیستا» با هند است.
توافقنامه تجدید نظر در تقسیم آب رودخانه «تیستا» تاکنون به علت مخالفت سروزیر ایالت بنگال غربی میان هند و بنگلادش امضا نشده است.
سروزیر ایالت بنگال غربی می گوید این توافق سبب خشک شدن زمین های کشاورزی در این ایالت شده است.
وی همچنین از دولت هند خواسته است که در خصوص اشتراک گذاری آب رودخانه های دیگر با بنگلادش مذاکره کند.
رودخانه «تیستا» که از کوههای هیمالیا سرچشمه می گیرد، از ایالت های سیکیم و بنگال غربی هند عبور می کند و سپس وارد بنگلادش می شود.
در سال 1983 میلادی توافقنامه اشتراک گذاری آب رودخانه «تیستا» میان هند و بنگلادش امضا شد. در این توافق نامه هند از 39 درصد و بنگلادش از 36 درصد از جریان آب این رودخانه بهره مند شدند.
در توافقنامه جدید ، بنگلادش خواستار استفاده یکسان از آب این رودخانه با هند شده اما سروزیر ایالت بنگال غربی اعلام کرده است که استفاده بیشتر از آب این رودخانه سبب خشک شدن زمین های کشاورزی در این ایالت می شود.
بر اساس این گزارش، اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهیگنیا در ارودگاه های مهاجران در منطقه 'کاگس بازار' بنگلادش حضور دارند. نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.
شبد**آساق**267**1424 **1010

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • نماز باران در بنگلادش
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد