Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@01:50:28 GMT

اعتراض کره جنوبی به ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۶۶۶

ساعت 24- وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنج شنبه از ژاپن برای ادعای مجدد مالکیت بر جزایر مورد مناقشه دو کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنج شنبه از ژاپن برای ادعای مجدد مالکیت بر جزایر مورد مناقشه دو کشور انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعتراض شدید سئول را به اعزام معاون یکی از وزیران ژاپن به مراسم روز تاکشیما در استان شیمانه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایر مورد مناقشه دو کشور در ژاپن تاکشیما و در کره جنوبی دوکدو نامیده می شوند.

در این بیانیه آمده است این اقدام توکیو در واقع به معنای تکرار ادعای ارضی دولت درباره جزایر دوکدو است و سئول از توکیو می خواهد برگزاری این مراسم تحریک آمیز را متوقف کند.

مقامات استان شیمانه در سال 2005 روز 22 فوریه را روز تاکشیما نامیدند و در این روز مراسمی را در راستای طرح ادعای مالکیت خود بر این جزایر برگزار می کنند. کابینه ژاپن به ریاست شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، یک مقام بلند پایه را برای حضور در این مراسم برای ششمین سال متوالی اعزام کرد.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت شبانه بیش از سه میلیون تن در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، محمد محسنی افزود: از ۲۴ اسفند تا پایان روز ۵ فروردین، ۳ میلیون و ۱۸ هزار و ۱۹۸ تن اقامت شبانه در استان ثبت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۹۳۲ هزار تن (تجمیعی رفت‌وبرگشت) سفر دریایی به جزایر داشته‌اند، افزود: همچنین ۳۶۰ هزار و ۶۳۸ خودرو (تجمیعی رفت‌وبرگشت) به جزایر وارد و خارج‌شده‌اند.

بیشتربخوانید:خدمت رسانی ۲۴ ساعته به مسافران جزیره قشم در بندرپل
محسنی گفت: این آمار اقامت شامل اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به هرمزگان
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • اقامت شبانه بیش از سه میلیون تن در هرمزگان