Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامی داوران هفته بیست‌وپنجم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست‌وپنجم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه ۶ اسفند – ساعت ۱۴:۱۵

*راه‌آهن تهران – مس رفسنجان، ورزشگاه راه آهن (اکباتان) تهران
داوران: محمد رضا مهرگان – رحیم حاجی بور – ولی کاوسی – ابوالفضل دوستی
ناظر داوری: عباس شهرجو

*شهرداری تبریز – نساجی مازندران، ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز
داوران: سیدعلی میرغفاری – سید یعقوب حجتی – امیرمحمد داود زاده – شبیر بهروزی
ناظر داوری: علی اکبر جهانی

*ملوان بندر انزلی – نفت مسجد سلیمان، ورزشگاه تختی انزلی
داوران: محمد حسین زاهدی فرد –مهدی عالی قدر – حسین مرادی – مهردادخسروی
ناظر داوری: بابک وسیله‌بر

*خونه‌به‌خونه مازندران – بادران تهران، ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل
داوران: موعود بنیادی فر – محمد عطایی-محمئرضا طالبی-محمدرضا منصوری فعال
ناظر داوری: محمد علی فروغی

*گل‌گهر سیرجان - فجر سپاسی شیراز، ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر
داوران: احمد محمدی – احسان تیموری – بهزاد پناهی – عباس صادقی
ناظر داوری: اسماعیل آمره

*آینده‌سازان برق جدید شیراز – ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه دستغیب شیراز
داوران: رضا قاسمی – محمد حسن محمدیمحمد علی ملا محمدی – وحید مالکی
ناظر داوری: حسین عرب براقی

*اکسین البرز – مس کرمان، ورزشگاه انقلاب کرج
داوران: مجید محمدی –تورج عیوض محمدی-مهرداد نجفی-مرتضی عابدی
ناظر داوری: محمد حسین اسدی

*آلومینیوم اراک – ایرانجوان بوشهر، ورزشگاه امام خمینی اراک
داوران: سعاد وفاپیشه-علیرضا شهری-مرتضی فاطمی صدر-سعید باهنر
ناظر داوری: صادق نوری

*شهرداری ماهشهر – صبای قم، ورزشگاه شهدای ماهشهر
داوران: کیوان علی محمدی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب –میثم حیدری
ناظر داوری: محمد رضا اسحاقیان

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دربی، بهترین داور 1402 شد!

به گزارش "ورزش سه"، سالی که گذشت با جنجال‌های داوری و البته اشتباهات پرشمار داوران همراه بود که باعث اعتراض بازیکنان و مربیان به آنها شد. در این بین فقدان وی‌ای‌آر و حتی سیستم ارتباط رادیویی، کار را برای داوران بسیار دشوار کرده بود و تنها موعود بنیادی‌فر و وحید کاظمی در دو بازی شهرآورد، امکان استفاده از سیستم داور ویدیویی را داشتند.

نکته مهم امسال داوری در فوتبال ایران، حضور 7 داور مشهور در کلاس‌های داوری وی‌ای‌آر بود که در نهایت با دریافت لایسنس از سوی آنها مواجه شد تا این داوران بین‌المللی، امکان قضاوت بازی‌های مهم را در سطح فوتبال آسیا و همچنین فیفا داشته باشند.

در نخستین روزهای سال، "ورزش سه" با نظرسنجی از 15 کارشناس داوری از تهران و سایر استان‌ها و با نظرخواهی از داوران بازنشسته که بیشتر از سایرین عملکرد داورها را زیر نظر داشتند، اقدام به معرفی بهترین داوران وسط و همچنین کمک داوران می‌کند:

* در این نظرسنجی از هیئت داوری خواسته شد تا نام سه داور و سه کمک داور را به ترتیب اولویت در اختیار خبرنگار ما قرار بدهند که بر این اساس نفر اول سه امتیاز و سایرین دو و یک امتیاز داشتند.

* وحید کاظمی با جلب نظر کارشناسان داوری، 30 امتیاز را به دست آورد تا به عنوان بهترین داور امسال فوتبال ایران انتخاب شود. او از سوی 7 کارشناس به عنوان بهترین داور انتخاب شد تا به تنهایی 21 امتیاز را از آنها به دست بیاورد.

* پیام حیدری که در ابتدای سال قضاوت شهرآورد را برعهده داشت، با 12 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت تا دومین داور برتر این فصل فوتبال ایران لقب بگیرد. جالب اینکه او تنها یک امتیاز بیشتر از امیر عرب براقی به دست آورد که با اختلاف بسیار کم در جایگاه سوم قرار گرفت تا آنها ترکیب برترین داوران را تشکیل بدهند.

* در رتبه چهارم نام دکتر بیژن حیدری دیده می‌شود و جالب اینکه موعود بنیادی‌فر که در جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشت، تنها 5 امتیاز به دست آورد تا رتبه پنجم مشترک را با کوپال ناظمی به دست بیاورد.

* برای انتخاب بهترین کمک داور، رقابت بیشتری وجود داشت، اما در اینجا نیز علیرضا ایلدروم با 19 امتیاز و با اختلاف نسبتا زیاد، جایگاه صدرنشینی را به خود اختصاص داد.

* رتبه دوم و سوم به ترتیب در اختیار سعید قاسمی و محمدرضا منصوری قرار گرفت. منصوری که 11 امتیاز به دست آورد، باتوجه به قانون عجیب 45 ساله‌ها، آخرین فصل حضورش را در این عرصه دنبال می‌کند. همچنین سعید قاسمی 12 امتیاز به دست آورد. فرهاد مروجی و محمد جواد مداح در رتبه چهارم جای گرفتند.

نکته جالب در نتایج این نظرسنجی جایگاه موعود بنیادی‌فر است که با وجود قرارگیری در صدر لیست داوران بین‌المللی نتوانست نظر کارشناسان را به خود جلب کند و پایین‌تر از وحید کاظمی، پیام حیدری، امیر عرب براقی و بیژن حیدری قرار گرفت.

نکته دیگر در مورد نظرسنجی اینکه برخی از کارشناسان نام تنها یک داور و کمک داور را اعلام کردند و به زعم آنها عملکرد سایرین در فصل جاری بسیار پراشتباه بوده است.

در سال٬های گذشته نظرسنجی انتخاب بهترین داور و کمک داور از سوی برنامه‌های تلویزیونی هم انجام می‌شد، اما حواشی اعلام علنی رای‌ها باعث شد تا بیشتر کارشناسان تمایلی به اعلام نظر نداشته باشند و از این رو نظرسنجی "ورزش سه" بدون اعلام نام کارشناسان و رای آنها انجام شد.

دیگر خبرها

  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • جدول لیگ دسته اول فوتبال در پایان هفته ۲۵
  • پیروزی تیم‌های گیلانی در لیگ دسته یک فوتبال
  • لیگ دسته اول فوتبال| تداوم صدرنشینی خیبر در شب بُرد مدعیان
  • اعلام اسامی داوران کشتی آزاد نوجوانان جام موحد
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • یک ایرانی ناظر بازی عربستان و تاجیکستان
  • اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد
  • اسامی محرومان هفته بیست و پنجم لیگ یک فوتبال