Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@06:14:16 GMT

روسیه بررسی آتش‌بس در سوریه را مشروط کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۷۶۶

روسیه بررسی آتش‌بس در سوریه را مشروط کرد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه گفته است مسکو آماده بررسی طرح آتش‌بس یک ماهه در سوریه است البته به شرطی که جبهه‌النصره از این آتش‌بس مستثنی شود.به گزارش بلاغ، وزیر امور خارجه روسیه بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی شورای امنیت برای سوریه را مشروط به مستثنا شدن گروه تروریستی «داعش» و «جبهه‌النصره» از این طرح دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه گفته است مسکو آماده بررسی طرح آتش‌بس یک ماهه در سوریه است البته به شرطی که جبهه‌النصره از این آتش‌بس مستثنی شود.

هیأت دیپلماتیک سوئد و کویت در سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اعلام آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه و تخلیه پزشکی در این منطقه معرفی کرده‌اند. انتظار می‌رود که رأی‌گیری در خصوص این پیش‌نویس روز پنج‌شنبه در نیویورک انجام شود.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای صرب خود در بلگراد تأکید کرد: «نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این قطعنامه پیشنهادی با هدف متهم کردن دمشق و حمایت از تروریست‌ها مطرح شده باشد... نویسندگان پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت به دنبال مقصر جلوه دادن دمشق و رفع اتهام از تروریست‌ها هستند».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد، چنانچه پیشنهادات روسیه در این طرح نادیده گرفته شده باشد، مسکو این طرح پیشنهادی را رد خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه یک بار دیگر تأکید کرد: «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که تحت حمایت غرب است به دنبال براندازی رژیم در سوریه است».

وی افزود: «غرب تمایلی ندارد تا با مستثنی شدن تروریست‌ها از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی درباره غوطه شرقی موافقت کند».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «جبهه‌النصره پیشنهاد روسیه مبنی بر ترک غوطه شرقی به اراده خود را رد کرده است».

لاوروف علاوه بر این تصریح کرد: «مسکو نگران شیوه بررسی مسائل انسانی مرتبط با سوریه است... غرب به لفاظی‌ها درباره اوضاع غوطه شرقی شدت بخشیده است».

وزیر خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد: «متأسفانه، شرکای غربی ما نمی‌خواهند عقب‌نشینی واضح تروریست‌ها از مناطق شامل رژیم آتش‌بس در سوریه را شاهد باشند... این مسئله باعث نگرانی‌هایی شده است».

با شروع تحرکات ارتش سوریه برای عملیات در منطقه غوطه شرقی دمشق به منظور فصیله دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه حساس نزدیک به دمشق، حامیان غربی تروریست‌ها و معارضان دست به کار شده و از اجرای این عملیات ابراز نگرانی کرده‌اند.

«استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه‌شنبه ضمن ابراز نگرانی از عملیات ارتش سوریه در غوطه مدعی شد که «خطر تبدیل شدن غوطه شرقی (دمشق) به "حلب دوم" وجود دارد» (جزئیات بیشتر).

هم‌زمان با دی‌میستورا، «نصر الحریری»، رئیس هیأت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه در مذاکرات ژنو از شورای امنیت خواست هرچه سریعتر برای جلوگیری از آنچه که وی آن را «جنایت‌های ارتش سوریه» خواند، ورود کرده و جلوی عملیات دولت سوریه برای پاکسازی حومه دمشق از وجود تروریست‌ها را بگیرد.

روز چهارشنبه نیز، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه و «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد و سخنگوی «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی از تحولات غوطه شرقی، خواستار توقف سریع عملیات ارتش سوریه در این منطقه شدند.

همزمان با فشار‌های بین‌المللی علیه دمشق برای توقف عملیات در غوطه، معارضان و تروریست‌ها همچون گذشته سعی دارند با کشته‌سازی و بالا بردن آمار کشته‌های غیر نظامی، غرب و در رأس آن آمریکا را به حمله علیه سوریه تحریک کنند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش در این کنفرانس خبری به سیاست‌های تجاری آمریکا پرداخت و تأکید کرد که واشنگتن سعی دارد تا روسیه را از بازار انرژی اروپا خارج کند. کد مطلب: 350865 مرجع : فارس 

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

فاطمه(س)؛ الگوی تمام عیار انسانیت در اعصار تاریخ

روسای قوا درگذشت پدر شهیدان عبوری را تسلیت گفتند

چرایی ادامه‌دار بودن فروش اسلحه با وجود کشتار دانش‌آموزان در آمریکا  

بازار همچنان در خواب زمستانی/ خبری از تب‌وتاب بازار شب عید نیست

    روسیه بررسی آتش‌بس در سوریه را مشروط کرد ایهود باراک: نتانیاهو تمام شد هلاکت معاون ابوبکر البغدادی در حمله هوایی پیام تشکر احمد توکلی به رهبر انقلاب «آنگلا مرکل» نیز نگران غوطه‌شرقی شد اتهام زنی وزیر خارجه فرانسه علیه بشار اسد فیس بوک به انتهای راه می‌رسد ۲ شرط آمریکا برای طالبان طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه در مجلس کلید خورد ترکیه، بسیج مردمی سوریه را تهدید کرد امیر حاتمی به جمهوری آذربایجان سفر کرد روحانی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد سانسور جنایت دراویش در روزنامه‌های اصلاح‌طلب/اعتراض روزنامه حامی دولت به تفرعن آخوندی تمهیدات امارات برای تجزیه جنوب یمن خشونت و اهانت به پلیس را به هیچ وجه تحمّل نمی‌کنیم/ تسلیت به خانواده‌های شهدا و قدردانی از مدیریت نیروهای انتظامی حمایت مجلس شورای اسلامی از جنبش نجباء کاندید شدن یک سگ در آلمان جنجال آفرید توضیحات لاریجانی درباره اتفاقات خیابان پاسداران اروپا به دنبال ساختار جدید مذاکرات با ایران تروریست‌ها در حلب به جان هم افتادند  

بمباران «صرواح» در مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خط و نشان دوباره عادل الجبیر برای قطری‌ها

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

احتمال وجود مدیر 3 تابعیتی!

آمار تلفات داعشی‌ها در افغانستان

۱۸ شهید در جدیدترین یورش جنگنده‌های سعودی به یمن

ظریف: اقداماتی که صورت می‌دهند حباب روی آب است

عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم

زمان نشان دادن مشت آهنین همین حالاست

دومین شب مراسم ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب

 

نگاهی به بدترین مصاحبه محمدرضا پهلوی

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله نشست‌های علمی "مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران " و "فلسفه در ایران "در انستیتوی فلسفه آکادمی علوم روسیه برگزار شد.

حجت الاسلام عبداللهی، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی در روسیه و دکتر رضاپور، استاد مدعو المصطفی، سخنرانان این نشست علمی بودند.

کد خبر 6087546 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • توافق مشروط یک میلیون دلاری تراکتور با گل‌محمدی