Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم اندیشی با موضوع بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای بین المللی منعقد شده توسط جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام سید امین نوری متخصص در امور قراردادهای بین المللی به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا، نوری با ذکر تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بیان نکاتی از مقامات معنوی آن بانوی بزرگوار به اهمیت خطبه فدکیه اشاره کرد و یادآور شد که این خطبه بسیار شیوا و بلیغ بوده و از نظر اعتقادی و ادبی حاوی نکات بسیار ارزشمندی است و میراث گرانبهایی برای تشیع محسوب می شود و لازم است همگان به خوبی در مطالعه این خطبه اهتمام ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه موضوع قراردادها در کشور مورد بررسی قرار گرفت و این کارشناس امور قراردادهای بین المللی گفت: « متأسفانه در ایران، جایگاه حقوقی قراردادها خیلی مورد توجه افراد نیست و یک قرارداد خوب باید چهار ویژگی اساسی داشته باشد که عبارتنداینکه 1- تعهدات طرفین قرارداد و داده ها و ستانده های طرفین باید تقریباً متوازن باشد. 2- تعهدات طرفین شفاف و قابل ارزیابی و اندازه گیری باشد. عبارات و کلمات مندرج در متن قرارداد باید دارای معنا و مفهوم مشخص و دقیق باشد و بار حقوقی آنها باید در نظر گرفته شود و از بکار بردن عبارات و اصطلاحات دو پهلو اجتناب شود. 3- در یک قرارداد خوب، گام های طرفین و مراحل اجرای قرارداد باید به صورت متقابل و همگام باشد. 4- در هر قرارداد باید مرجع رسیدگی به اختلافات مشخص شود و برای این منظور معمولاً کمیسیون مشترکی برای بررسی موارد نقض و تخطی از شرایط قرارداد در نظر گرفته می شود.»

نوری یادآور شد که با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توان به بررسی دقیق قراردادهای منعقد شده توسط ایران پرداخت. مثلاً در قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به "برجام"، طرفین از برخی واژگان بکار رفته در متن قرارداد برداشت های متفاوتی دارند و این باعث شده تا علی رغم اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است، اما طرف مقابل بسیاری از اقدامات را هنوز حتی شروع نیز نکرده است و با این وجود ساختار اصلی تحریم ها همچنان باقی مانده است.

به گفته این کارشناس امور قراردادهای بین المللی، قرارداد برجام هنوز نتوانسته است آثار و نتایج مثبت ملموسی بر اقتصاد ایران داشته باشد، اما از نظر اجتماعی به عنوان یک تجربه دارای ارزش است و به ما به درستی آموخت که بسیاری از کشورهای غربی و بویژه آمریکا قابل اعتماد نیست.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله نشست‌های علمی "مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران " و "فلسفه در ایران "در انستیتوی فلسفه آکادمی علوم روسیه برگزار شد.

حجت الاسلام عبداللهی، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی در روسیه و دکتر رضاپور، استاد مدعو المصطفی، سخنرانان این نشست علمی بودند.

کد خبر 6087546 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟