Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تبدیل نرخ ارز برای واردات دارو باید منطقی صورت گیرد، گفت: درست است که حتماً باید از مردم حمایت شود اما نباید این حمایت به قیمت نابود کردن تولید و واردات مواد اولیه داروهای مورد نیاز مردم تمام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت، حسن قاضی‌ زاده هاشمی  امروز در آیین رونمایی از دو فرآورده جدید شرکت داروسازی «رها اصفهان» اظهار کرد: این موفقیت در شرکت داروسازی که در فرصت کوتاه معجزه‌ و در عین حال افتخار آمیز است که نشان می ‌دهد اگر فرصت برای بخش خصوصی فراهم شود می ‌توان شاهد اتفاقات خوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر دولت کار را در کل مجموعه ‌های کشور به بخش خصوصی واگذار کند، در همه صنایع از جمله صنعت هوایی، صنعت کشتی ‌رانی و دیگر صنایع منافع زیادی را ایجاد خواهد کرد.

باید از هر نوع دخالت در حوزه تولید و توزیع دارو کنار بکشیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید از هر نوع دخالت و حضور حکومتی در حوزه تولید و توزیع دارو کنار بکشیم اگرچه این عقب نشینی از دخالت در همه بخش‌ ها اعم از صنعت، اقتصاد به نفع کشور است.

قاضی‌ زاده هاشمی با بیان این که دولت تنها باید سیاست ‌گذار و ناظر باشد، تصریح کرد: بخش خصوصی باید به صورت عملیاتی وارد میدان شود، این روزها هرچه آسیب می ‌بینیم به دلیل ورود نکردن بخش خصوصی به صنایع و فعالیت‌ های اقتصادی است.

وی در مورد داروهای جدید این شرکت، خاطر نشان کرد: قطره چشمی لوتپردنول با نام تجاری لوترا با کاربرد رفع حساسیت های چشمی و التهابات پس از اعمال جراحی چشمی که در حال حاضر در لیست تولید داروهای شرکت رها اصفهان قرار دارد تنها از خارج کشور وارد می شد.

اثربخشی داروهای داخلی اگر از داروهای خارجی بیشتر نباشد کمتر نیست

قاضی‌ زاده هاشمی، گفت: امیدواریم مسئولان و سازمان غذا و دارو و همچنین بیمه ‌ها، این دارو را از لیست واردات خود حذف کنند چراکه اثربخشی داروهای داخلی اگر از داروهای خارجی بیشتر نباشد کمتر نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: از همان ابتدای دوره مسئولیت خود شفاف گفته ‌ایم و به مذاق برخی هم خوش نیامد که چه در تجهیزات و چه در دارو به اسم تولید داخل و به اسم حمایت از اقتصاد مقاومتی اجازه نداریم با سلامت مردم بازی کنیم، این اجازه را نه شرع، نه قانون و نه انصاف می‌دهد و نه مد نظر مقام معظم رهبری است.

قاضی‌ زاده هاشمی ادامه داد: بنابراین موقعی مردم به دارو و تجهیزات نیاز پیدا می‌ کنند که درمانده و بیمار هستند و حاضرند هر امکانی که در اختیار دارند را برای مداوای خود بدهند، پس باید بهترین دارو را داشته باشند.

بعد از تولید داروی اثربخش جلوی واردات مشابه خارجی گرفته شود

وی افزود: لازم است دوستان در سازمان غذا و دارو سخت گیری لازم را همان ابتدا انجام داده و بعد از تولید داروی اثربخش جلوی واردات مشابه خارجی را بگیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: نباید به اسم حمایت از تولید داخل مردم را از دارویی که کیفیت و اثربخشی مشابه خارجی آن بیشتر است محروم کرد، اما وقتی اثربخشی یک دارو مساوی است، عقلاً، قانوناً و شرعاً موظف به حمایت از تولید داخلی هستیم.

قاضی‌ زاده هاشمی با بیان این که امیدوارم تولیدکنندگان دارو به بازار داخلی اکتفا نکنند و به سرعت خارج از مرزها و در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کنند، گفت: وزارت بهداشت وظیفه خود می ‌داند تا نهایت همکاری در این زمینه را داشته باشد، همچنین امیدوارم مشکلات جدی شرکت ‌های داروسازی کشور نیز حل و فصل شود.

تبدیل نرخ ارز برای واردات دارو باید منطقی صورت گیرد

وی با بیان این که شرکت ‌های داروسازی کشور دو مشکل مهم دارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که مطالبات مزمنی که به دلیل عدم تعهد بیمه‌ ها پیدا شده و وزارت بهداشت و بخش خصوصی به آنان بدهکار است، امیدوارم تا پایان سال شاهد پرداخت بخش عمده‌ای از این بدهی ‌ها باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تبدیل نرخ ارز برای واردات دارو باید منطقی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: درست است که حتماً باید از مردم حمایت شود اما نباید این حمایت به قیمت نابود کردن تولید و واردات مواد اولیه داروهای مورد نیاز مردم تمام شود.

تولید داروی داخلی نشانه ژن خوب اصفهانی‌ هاست

به گفته وی صنایع و سیاست‌ گذاران باید واقع ‌بین باشند، از یک طرف مشکلات مردم و از طرف دیگر مشکل وارد کننده را ببینند که این مسئله جز با همکاری همه بخش‌ های ذی ربط میسر نمی‌ شود.

قاضی ‌زاده هاشمی با بیان این که تولیدکنندگان دارو در اصفهان در حال تحمل رنج و سختی هستند، تصریح کرد: تصور نمی‌ کردم که یک شرکت داروسازی در کمتر از 2 دهه بالغ بر 100 قلم دارو تولید کند و این نشانه ژن خوب اصفهانی‌ هاست.

20 محصول شرکت داروسازی رها برای اولین بار تولید شده است

غلامرضا اخوان فرید هم در این مراسم اظهار کرد: در هشت سالی که شرکت راه ‌اندازی شده 110 محصول به بازار ارائه شده که 20 محصول آن برای اولین بار تولید شده است و در صورتی که مشابهی در بازار نداشته باشد بیش از 30 میلیون دلار برای کشور صرفه ‌جویی می‌ کند.

وی ادامه داد: رونمایی قطره چشمی لوتپردنول پیش از این از خارج وارد می شد اما کارشناسان این شرکت داروسازی موفق به تولید آن در داخل کشور شدند.

مدیرعامل شرکت داروسازی رها افزود: این قطره چشمی با نام اوتیردول است که با نام تجاری «لوترا» به بازار عرضه می ‌شود و کاربرد آن در رفع حساسیت ‌های چشمی و التهابات پس از عمل ‌های جراحی چشم است.

اخوان فرید تصریح کرد: قیمت این دارو در ابتدا حدود 38 هزار تومان بوده که به 16 هزار تومان کاهش پیدا کرده است و پیشنهاد ما به وزارت بهداشت مبلغ هشت هزار تومان است.

دارو به نصف قیمت نمونه مشابه خارجی آن به بازار عرضه می شود

وی با بیان اینکه این دارو از شاخه استروییدها یا کورتون هاست، افزود: این دارو جذب سیستماتیک ندارد و به اعماق حفره چشم نفوذ نمی کند به همین دلیل عوارض احتمالی کمتری به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی رها با تأکید بر این که این دارو به نصف قیمت نمونه مشابه خارجی آن به بازار عرضه می شود، خاطر نشان کرد: سالانه حدود 600 هزار عدد از این قطره وارد کشور می شود که همت دانشمندان داخلی بی نیاز شدیم.

اخوان فرید تصریح کرد: با تولید این دارو در داخل کشور علاوه بر بی نیاز شدن به واردات آن، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور دارد.

پنج میلیون دلار صرفه ‌جویی ارزی برای کشور

وی ادامه داد: داروی دوم قرص پتاسیم سیترات پیوسته رهش با نام تجاری «آلکانف» است که کاربرد آن هیپوکالمی و برای پیشگیری از سنگ ‌های کلیه و مجاری ادراری است.

مدیرعامل شرکت داروسازی رها با بیان این که این فراورده به صورت نامنظم در بازار وجود داشته، خاطر نشان کرد: داروی موجود بیشتر به صورت پودر بوده است و نوع پیوسته رهش آن با دوز 1080 میلی گیرم تولید کردیم که نوع ساده آن با دوز 540 میلی‌گرم بوده است.

اخوان فرید، گفت: این دو دارو پنج میلیون دلار صرفه ‌جویی ارزی برای کشور خواهد داشت، امیدواریم بتوانیم هر کدام به سهم خود برای کشور عزیز خود قدم مثبتی برداریم.

مدیر عامل شرکت داروسازی رها با بیان این که سازمان غذا و داروی آمریکا، نوع تولید شده این دارو به روش پیوسته رهش را مورد تأیید قرار داده است، افزود: این نوع از دارو برای مصرف کننده عوارض گوارشی کمتر و مزیت های بیشتری نسبت به نوع ساده آن دارد.

داروسازی رها که هشت سال از بهره برداری آن می گذرد در شهرک صنعتی صفه در جنوب کلانشهر اصفهان واقع است و حدود 110 قلم دارو تولید می کند که حدود 20 قلم آن به کشورهای منطقه از جمله افغانستان و آذربایجان صادر می شود.

به گزارش صدای سلامت، 2 دارو با عناوین قطره چشمی لوتپردنول با نام تجاری لوترا با کاربرد رفع حساسیت های چشمی و التهابات پس از اعمال جراحی چشمی و همچنین پتاسیم سیترات با نام تجاری آلکانف با کاربرد هیپوکالمی و درمان سنگ‌های کلیه، مجاری اداری و اسیدوز توبولار کلیوی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه سبزوار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت بخش‌های کشاورزی صنعت و معدن شهرستان بردسکن گفت: بیشترین قاچاق سوخت در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که باید متولیان امر تدابیر لازم اتخاذ کنند و تمامی ادوات کشاورزی را به دستگاه جی پی اس مجهز کنند.

حمید مظفری‌نژاد با اشاره  به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن در بخش معدن، کشاورزی و صنعت افزود: بر اساس نیاز سوخت را به شهرستان بردسکن اختصاص خواهیم داد و نخواهیم گذاشت رونق تولید و رشد اقتصادی در منطقه متوقف شود.

وی از فرماندار بردسکن خواستار اختصاص هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان اداری ناحیه نفتی بردسکن شد و قول داد در صورت تامین زمین مورد نیاز و سند آن به نام شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ثبت شود این طرح را تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن هم این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدنی و وجود راه‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بردسکن دومین شهر معدنی استان خراسان رضوی و پایتخت تولید مس در شرق کشور است و نباید شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت مورد نیاز شهرستان سخت‌گیری کند.

 

دیگر خبرها

  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی