Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:28:39 GMT

جذب سرمایه گذار خارجی لازمه توسعه اقتصادی کشور است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۲۰۷۸

جذب سرمایه گذار خارجی لازمه توسعه اقتصادی کشور است

استاندار آذربایجان غربی گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی از ملزومات توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی برتر استان در سال96 که ظهر امروز در سالن همایش های اتاق بارگانی ارومیه برگزار شد با تاکید بر اینکه مشکل اصلی اقتصاد و صادارت کشور نشات گرفته از مشکلات سیاسی است خاطرنشان کرد: امروز کشور به جذب 50 تا 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای رسیدن به رشد اقتصادی دو رقمی نیازمند است که باید از طریق ایجاد تعامل  ارتباط موثر با قدرت های اقتصادی جهان این امر را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با اشاره به بودجه 300 هزارمیلیارد تومانی کشور برای سال 97 خاطرنشان کرد 270 هزار میلیارد از بودجه سال آتی صرف هزینه های جاری کشور می شود و فقط 30 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های اقتصادی، صادراتی و صنعتی اختصاص یافته است که رقم بسیار ناچیزی است و برای توسعه اقتصادی کشور توجه به جذب سرمایه گذار خارجی امر ضروری است

استاندار آذربایجان غربی در خصوص وجود برخی مشکلات داخلی در حوزه صادرات نیز خاطرنشان کرد: مشکلاتی نظیر مسائل بیمه ای، مراکز متعدد تصمیم گیری، حمایت و همکاری هرچه بیشتر بانک از جمله مواردی است که دولت باید با اهتمام کامل به رفع آن ها اقدام کند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان نیز باید با نوآوری های جدید، ایجاد تنوع لازم در کالاهای صادراتی و استفاده از تکنولوژی های روز در امر صادرات زمینه موفقیت خود و توسعه اقتصادی و صادراتی کشور را فراهم کنند.

شهریاری با اشاره به سفر استاندار اربیل و موصل به استان در نیمه دوم اسفند اظهار کرد: بازسازی موصل از جمله ظرفیت هایی است که آذربایجان غربی می تواند در این زمینه فعال باشد و زمینه توسعه هرچه بیشتر صادرات استان فراهم شود.  
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ سید علی اکبر غلامیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با اشاره به شرایط ویژه قم همچون شاهراه مواصلاتی بودن، وجود جامعة المصطفی و حضور ۳۰۰ هزار اتباع خارجی، آن را بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران غیر ایرانی دانست و بر لزوم توجه همه دستگاه‌های استان به منظور اطلاع رسانی و بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم هم با اشاره به فراهم شدن ۲۵ فرصت سرمایه گذاری در استان از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست؛ با بررسی و احصاء، فرصت‌های جدید را معرفی و به روز رسانی نمایند.

قاسمی کارشناس دفتر خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فراجا مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: همه خدمات فراجایی که مشمول تمامی تجار و سرمایه‌گذاران خارجی است از این پس در این مرکز واقع در طبقه همکف اداره کل اقتصاد و دارایی استان انجام خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی که در یک سال ۶۰ هزار دلار سرمایه گذاری داشته باشند، می‌توانند یک سال اقامت بگیرند.

در پایان هم اعضای جلسه از مرکز خدمات فراجا و ساختمان جدید مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان واقع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟