Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی خورشاهیان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آخرین اثرش که داستانی درباره حادثه تروریستی اخیر مجلس است، اظهار کرد: به دلیل اینکه محل کارم در میدان بهارستان است از نزدیک این واقعه را دیدم به این مفهوم که شاهد تیراندازی، ترس و اضطراب مردم بودم بنابراین آن زمان ایده نگارش رمان «لبه آب» در ذهن من شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رمان از حمله تروریستی داعش به مجلس آغاز می شود و گریزی به تحرکات منافقین در سال 62 و حوادث کودتای 28 مرداد سال 32 و برکناری مصدق زده است. البته در کنار بیان این حوادث، به معضلات اجتماعی و خانوادگی، بالا رفتن سن ازدواج، طلاق، یاس گروه روشنفکران و مسائل مختلف پرداختم.

نامزد نهایی جایزه جلال آل‌احمد در سال ۹۶ با بیان اینکه «لبه آب» را به سفارش 80 میلیون ایرانی نوشتم گفت: سفارشی نویسی دو گونه است بخشی از آن به سفارش یک ارگان صورت می گیرد و قسمتی نیز براساس سفارشات اجتماعی و اتفاقات روزمره نوشته می شود در این رابطه باید بگویم این رمان را به سفارش 80 میلیون ایرانی با ایدئولوژی خودم نوشته ام.

وی افزود: نوشتن از مسائل روز به دلیل تازگی واقعه و بررسی تبعاتش برایم جذاب است البته این رمان در قالب طنز به بیان مشکلات مردم، خانواده ها و جوانان می پردازد.

مسئول واحد ممیزی اداره کتاب کودک و نوجوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعمال ممیزی برای آثارش توضیح داد: رمان های من در حوزه بزرگسال است و ربطی به مسئولیتم در وزارت ارشاد ندارد البته برای کسب مجوز کتاب هایم تا به حال به مشکل برنخورده ام و کتاب هایم را براساس جامعه ای که در آن زندگی می کنم و طیف وسیع مخاطبان می نویسم و به اعمال ممیزی وزارت ارشاد توجهی ندارم.

نویسنده کتاب «الفبای مردگان» در مورد ترجیحش به سوژه های معاصر گفت: پرداختن در مورد مسائل تاریخی نیاز به دانش و تسلط بالای تاریخی دارد در این رابطه من توجهم به مسائل روز و خاطرات شخصی ام است و تصورم بر این است که رمان یک ژانر جدید هنری است که باید آینه ای از دوران خودش باشد.

خورشاهیان خاطرنشان کرد: در زندگی روزمره ام، گفتار به نسبت کنش های دیگرم قوی تر است در این رابطه تسلط بیشتری در دیالوگ نویسی دارم زیرا یک دیالوگ مناسب کل ماجرا را نشان می دهد و هر شخصیت دیالوگ های منحصر به فرد خود را دارد و دیالوگ نشانگر شخصیت یک فرد در دورانی که زندگی می کند.

502

رمان لبه آب هادی خورشاهیان حادثه تروریستی تحرکات منافقین جایزه جلال آل‌احمد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید