Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاري صدا و سيما نخست وزير کانادا تجار و بازرگانان هندي را تشويق کرد تا روابط تجاري خود را با اوتاوا افزايش دهند.

جاستين ترودو نخست وزير کانادا روز پنجشنبه در دهلي نو صاحبان صنايع و تجار هندي را تشويق کرد سطح روابط خود با کانادا را افزايش دهند.ترودو در «نشست بازرگانان کانادايي-هندي» گفت: «تبادل ميلياردها دلار ميان دو کشور نزديک به 6000 شغل باکيفيت براي نيروي کار کانادا و هند بوجود مي آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نوعي رأي اعتماد از سوي اتحاديه بازرگانان هندي است.

علاقه شرکت هاي بين المللي براي ايجاد پايگاه در بازار کانادا معنادار است. اگر نشنيده ايد اکنون بدانيد که کشور ما مکان خوبي براي تجارت است.»نخست وزير کانادا افزود: «ما مي توانيم از سياره خودمان محافظت کنيم، استانداردهاي کاري بهتري ايجاد نماييم، و مشارکت زنان و جوانان را در ميان نيروي کار تقويت کنيم. بخش تجارت و سرمايه گذاري ما هم پرمنفعت است و هم به جامعه نفع مي رساند. با تکامل بازرگاني جهاني افراد بسيار زيادي از قافله عقب مانده اند.»ترودو در ادامه گفت: «ما هم بايد دوستي تاريخي خود را تقويت کنيم و هم آن را گسترش دهيم. ما براي اينکه در اقتصاد رقابتي نوين باشيم، بايد از رويکرد دولتي به سمت رويکرد کشوري حرکت کنيم. اين شيوه اي است که ما بايد روابط خود را تقويت کنيم و اين روش جواب مي دهد.»

ترودو قرار است روز جمعه با نارندرا مودي نخست وزير هند ديدار و در مورد همکاري هاي هسته اي، حوزه دفاع، فضا، انرژي و آموزش گفتگو کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد