Web Analytics Made Easy - Statcounter

اغلب جوان جویای کار شهرستان میناب برای فرار از بیکاری روزهای پنجشنبه هر هفته به خرید و فروش دام و طیور در بزرگترین بازار سنتی جنوب کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،پنجشنبه‌بازار میناب بازاری تاریخی  در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی ر جنوب ایران است که در حاشیه این بازار زنان و مردانی بسیاری برای فرار از بیکاری با کمترین سرمایه ممکن به کار خرید و فروش مرغ های بومی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اعظم مرغ های بومی منطقه  شرق هرمزگان نتیجه نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و راه اندازی کارگاه های کوچک خانگی است که توسط بومیان و کارآفرینان مینابی تولید و به پنجشنبه بازار این شهرستان عرضه می شود.

علاوه بر مرغ های بومی این منطقه از سایر شهرستان های همجوار و شیراز، کهنوج، جیرفت و کرمان نیز برای فروش به پنجشنبه بازار سنتی میناب آورده می شود.

فروشندگان این بازار، زنان و مردهایی هستند که اکثرا میانسالی را پشت سر گذاشته اند و حالا به نظر می رسد برای ایام سکون و آرامش خود، معامله مرغ ، خروس و بزغاله را پیشه کرده اند.

در این بازار جوانان بومی این منطقه در خرید و فروش مرغ و خروس خانگی تبحر خاصی دارند، خرید و فروش مرغ بومی فقط مختص به روزهای پنجشنبه هر هفته بوده و بسته به نژاد مرغ های بومی هر منطقه در قیمت های متفاوتی به فروش بفروش می رسد.

مرغ و خروس لاری، چابهاری، اردبیلی، مرغ بومی تخمگذار در رنگ های مختلف نسبت به دیگر نژاد ها قیمت بیشتری دارد، گاهی نیز در پنجشنبه بازار سنتی شرق هرمزگان علاوه بر نژاد های مطرح شده فروشنده باید زبان خوبی برای چانه زنی داشته باشد تا بتواند خریدار برای دام وطیور خود جذب کند.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان در خصوص نحوه محاسبه نرخ مصوب حق کمیسون مشاوران املاک گفت: این نرخ برای قرار داد‌های اجاره املاک مسکونی و تجاری یک چهارم اجاره بها و یا معادل هر یک میلیون تومان (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) از هر دو طرف است، به اضافه آنکه از ۱/۱/۱۴۰۳ با توجه به تغییر ارزش افزوده مالیاتی ۱۰ درصد مجموع این دو جمع کمیسیون مشاوران املاک از طرف موجر و مستاجر است.
سید مهدی حجازی افزود: چنانچه مشاوران املاک بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند، با آنان برخورد صنفی می‌شود و مردم می‌توانند شکایات خود را به اتحادیه مربوطه ارجاع دهند.
وی با اشاره به گلایه‌ی برخی از شهروندان در خصوص تحویل نگرفتن واحد مسکونی پیش خریداری شده در زمان مقرر نیز گفت: قانونی در سال ۱۳۸۹ مبنی بر پیش فروش ساختمان و به تبع آن منع پیش تنظیم قرار داد فروش در مشاوره‌های املاک وضع شد که عقیم ماند و جنبه‌ی اجرایی ندارد، که باید سازوکار اجرایی درست آن در دستور کار قرار گیرد.
سید مهدی حجازی ادامه داد: شهروندان قبل از خرید و تنظیم قرار داد واحد‌های پیش فروش حتما از یک وکیل و یا مشاورحقوقی مشورت بگیرند.
وی ادامه داد: نبود امکان رهگیری بانک‌ها در سامانه خود نویس و تنطیم قرار داد اجاره اتباع خارجی در سامانه از دیگر مشکلاتی است که در هم اکنون با آن ماجه هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان